משרד התחבורה

(רכב)
עו"ד עפר חורש. צילום: ברוך בן יצחק

משפטנים: "תקנות התעבורה החדשות דווקא מעודדות את הקטל בכבישים. כל מטרתן היא להשית מסי עתק על האזרח" - בימים האחרונים יצא משרד התחבורה בפרסומים נרחבים, ובהם הסביר כיצד הוא הולך להילחם בעברייני התנועה, ולהפחית את הקטל בדרכים. לא רק שפורסמו תקנות חדשות לקנסות ולזימונים למשפט, אלא שהמשטרה גם התגאתה בהצבת ניידות דמה להרתעת נהגים מביצוע עבירות.

(תשתיות)
לצמצם הפגיעה בנוסעים עד כמה שניתן. שר התחבורה ישראל כץ

הודעת משרד התחבורה: במטרה לצמצם את נזקי השביתה של אגד משרד התחבורה יעמיד לרשות הציבור מאות אוטובוסים שיתגברו את קווי השירות הפרטיים ויצמצמו ככל הניתן את הפגיעה בנוסעי התחבורה הציבורית. בנוסף יופעלו "שאטלים" ללא תשלום לבתי חולים ולתחנות רכבת ולמקומות מרכזיים בערים שבהן אגד פועל בעקבות השביתה באגד.

(משאבי אנוש)
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אילן בשור

ביום ג' הקרוב  (21/3) יפוג האולטימטום שהציב יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לפתרון המשבר באגד כל קווי החברה ברחבי הארץ יפסיקו את פעילותם הרקע למחלוקת: סחבת שנוקטים שרי התחבורה והאוצר במו"מ מול הנהלת אגד על הסכם סובסידיה חדש תוך יצירת מבוי סתום המונע אפשרות לחתום על הסכם קיבוצי בחברה. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "בשעה שכל ענף ההיסעים בישראל ניצב על פי התהום, המדינה ממשיכה להפקיר את האינטרס הציבורי ולצפצף לא רק על אלפי נהגי אגד אלא על ציבור של מיליון וחצי נוסעים"

(רכב)
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק. צילום: עמותת אור ירוק

אבי נאור יו"ר ומייסד עמותת אור ירוק מינה את ארז קיטה למנכ"ל העמותה. אבי נאור יו"ר ומייסד עמותת אור ירוק: "בחמש שנים האחרונות, אנו עדים לכך שמגמת הירידה בתאונות דרכים אותה חווינו עד שנת 2012 נפסקה. בשנה זו היו 290 הרוגים ומאז שיעור ההרוגים עולה בהתמדה. אין ספק שהקיצוץ התקציבי במאבק בתאונות הדרכים, מספר הניידות במשטרה שקוצץ, מספר השוטרים שקוצץ ואי התקנה של מצלמות המהירות בהיקף הנדרש, הם הגורמים למגמה זו.

(רכב)
צילום: אילוסטרציה

מ-1 ביולי מנפיקים לוחיות רישוי בנות 8 ספרות ממחר: משרדי הרישוי יסגרו לשלושה ימים לצורך הסבת מערכות המחשוב בימים אלה לא ינתנו שירותי רישוי רכב גם בשאר ערוצי השירות, לרבות מוקד 5678, עמדות הרישיומט ואתר משרד התחבורה.

(תשתיות)
יו"ר וועדת הכלכלה חה"כ איתן כבל

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל: למעלה מ-3 חודשים לאחר שהתחלנו לדון ברפורמה במוניות השירות – והממשלה עדיין לא יודעת מה היא מתכוונת לעשות איתם. יו"ר ועדת המשנה לתח"צ ח"כ חנין: אם מוניות השירות לא יהיו חלק מהרב קו אין עתיד לענף; נציגי מוניות השירות: משרד התחבורה נוקט במדיניות מכוונת של סחבת – כל חודש שעובר נסגר עוד קו והענף במוות קליני.

(תשתיות)
צילום: אילוסטרציה

וועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית תיקונים לפקודת מסילות הברזל; היו"ר כבל: שיתוף הפעולה עם העובדים הוביל לכך שתמה התקופה שסמכנו על ניסים – והבטיחות תשופר קודם כל לטובת הנוסעים. שר התחבורה והרגולטור המפקח על הרכבות במשרדו יקבלו סמכויות להסדיר את בטיחות הפעלת מסילות הברזל הארציות; מנהל אגף הרכבות במשרד התחבורה: הרכבת תפעל בערכים התואמים את הנעשה במערב אירופה

(תשתיות)
אי ציות לרמזור אדום. צילום: אילוסטרציה

אור ירוק: שדרות הרצל באשדוד – הרחוב המסוכן ביותר בישראל. שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ראשי הערים לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים ולחכות להרוג הבא, ולכן חייבים לאתר את הכשלים הבטיחותיים באותם רחובות אדומים ולתקנם כאשר במקביל חייבים להוסיף 300 ניידות ו-300 שוטרים לאגף התנועה במשטרה, במטרה להגביר את האכיפה והנוכחות המשטרתית ברחובות מרובי התאונות"

(תשתיות)
תמונה: אילוסטרציה

למעלה מחצי מיליארד שקל לטיפול במוקדי סיכון עדיין לא נוצלו – כך נחשף בוועדת המשנה לבטיחות בדרכים של ועדת הכלכלה; יו"ר ועדת המשנה ח"כ אשר: אין תירוץ לחוסר הניצול את הנתונים מסר לוועדת המשנה נציג האוצר שאמר: "הכסף לא חזר לאוצר והתבזבז"; משרד התחבורה: יותר מ-90% מתקציבי המזומן נוצלו; במהלך הישיבה התברר כי התקציב של 200 מיליון שקל בשנה לטיפול במוקדי סיכון כולל בתוכו גם 25 מיליון שקלים לתחזוקה שוטפת – והיו"ר אשר דרש להפריד בין התקציבים ולהקצות 200 מיליון שקל נטו למוקדי הסיכון; הרשות הלאומית: בקרוב נשיק את הדירוג הבטיחותי של הרשויות המקומיות

(רכב)
צילום: אור ירוק

94 תאונות דרכים קטלניות בשנת 2016 היו עם משאיות - בירושלים התרחשו 105 תאונות דרכים במעורבות משאית בשנה האחרונה, בתל אביב 102 תאונות. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה חייב לקחת אחריות על ענף כלי הרכב הכבדים, להדק את הפיקוח על נהגים מקצועיים ולהגיע לחברות שמעסיקות אותם בכדי למנוע מהם לכפות על הנהגים לעבוד מעבר ליכולתם תוך סיכון החיים שלהם ושלנו"