ביום ג' הקרוב  (21/3) יפוג האולטימטום שהציב יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לפתרון המשבר באגד כל קווי החברה ברחבי הארץ יפסיקו את פעילותם הרקע למחלוקת: סחבת שנוקטים שרי התחבורה והאוצר במו"מ מול הנהלת אגד על הסכם סובסידיה חדש תוך יצירת מבוי סתום המונע אפשרות לחתום על הסכם קיבוצי בחברה. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "בשעה שכל ענף ההיסעים בישראל ניצב על פי התהום, המדינה ממשיכה להפקיר את האינטרס הציבורי ולצפצף לא רק על אלפי נהגי אגד אלא על ציבור של מיליון וחצי נוסעים"

כלים
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אילן בשור
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אילן בשור

 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הנחה היום (ה׳) להיערך לקראת השבתה כללית של קווי אגד ברחבי הארץ, החל מיום ג' הקרוב (ה-21/3).

הרקע להשבתה נעוץ בסחבת שנוקטים משרדי התחבורה והאוצר במו"מ מול הנהלת אגד בנושא הסובסידיה, תוך יצירת מבוי סתום - דבר המונע חתימת הסכם קיבוצי בחברה. גרירת הרגליים בסוגיית הסכם התשומות החדש, הביאה לפגיעה משמעותית בשכר העידוד של הנהגים בדגש על תנאי הנהגים המשתייכים הן לדור א' והן לדור ב'.

נזכיר כי יו"ר ההסתדרות ניסנקורן התריע בפני משרדי הממשלה כבר לפני כחודש על מועד ההשבתה הצפוי בעת שיצא בקריאה למנוע את העמקת המשבר והפגיעה בציבור הנוסעים.

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן אמר היום כי: "השביתה היא לא המטרה היא האמצעי. תקופה ארוכה שההסתדרות ונהגי אגד עשו את הכול על מנת להימנע מצעדים דרמטיים אך המדינה ניצלה את הזמן הזה על מנת לדחות את הבלתי נמנע. בשעה שכל ענף ההיסעים בישראל ניצב על פי התהום, המדינה ממשיכה להפקיר את האינטרס הציבורי ולצפצף לא רק על אלפי נהגי אגד אלא על ציבור של מיליון וחצי נוסעים".

ניסנקורן הוסיף: "יש פגיעה מכוונת בהעברת הכספים לאגד, אך אנו לא ניתן להתנהלות בלתי אחראית להכריע את גורלם של העובדים. המשבר החמור, כמו גם האמצעים להביא אותו לפתרון, נמצאים בידי שר התחבורה ושר האוצר וכולי תקווה שהם יירתמו לנושא על מנת לתקן את העוול שנוצר".