אין מקום לתוספת חומרים מסוכנים במפרץ חיפה בסמיכות לשכונות מגורים. צילום: אילוסטרציה

תגובת "מגמה ירוקה" בעקבות החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה על הרחבת התעשייה המזהמת במפרץ חיפה: מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה: "למעלה מ-3 שנים אנחנו נאבקים בתכנית השערורייתית להגדלת כושר הייצור של בתי הזיקוק במפרץ חיפה. הבוקר אנחנו מגיעים למועצה הארצית עם מידע חדש המחייב את הורדתה מסדר היום של התכנית.

קרא עוד...

צילום: יצחק קודוביצקי ודרור אריאלי, מפקחי המשרד להגנת הסביבה

המשרד להגנת הסביבה הורה לחברת החשמל להשבית לחלוטין ובאופן מיידי את צינור המיקשר באשדוד, ולא להזרים בו עוד שמנים. זאת, בעקבות תקרית זיהום הים החמורה שאירעה בשבוע שעבר בצינור 24 אינץ', ובמסגרתה זרמו לים לפי ההערכות, עשרות קוב שמן. אם חברת החשמל תרצה להשמיש את הצינור עליה להחליפו לכל אורכו בצינור חדש ותקין או לבצע סקר מקיף לבדיקת הצינור והסדק שנוצר בו על-ידי חברת הנדסה בינלאומית, שתנחה, תפקח ותאשר את התיקון המשרד להגנת הסביבה החליט לפתוח בחקירה פלילית לבדיקת נסיבות האירוע.

קרא עוד...

אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק של ח״כ יוליה מלינובסקי. צילום: דוברות ישראל ביתנו

היום אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק של ח״כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) המבקשת לאסור על הפצת פליירים על רכבים לפי הצעת החוק תאסר התופעה של הצמדת עלוני פרסומת לרכבים. התופעה מטרידה את בעלי הרכבים וכן גורמת לזיהום הסביבה מאחר שדברי הפרסומות מושלכים לרצפה.

קרא עוד...

סופת אבק. צילום: אילוסטרציה

אזהרה לציבור ובמיוחד לציבור הרגיש - המשרד להגנת הסביבה: קיים חשש לזיהום אוויר גבוה בנגב ובערבה עקב סופת אבק המשרד להגנת הסביבה מודיע כי הלילה ומחר (יום שני 9/1/2017), קיים חשש מזיהום אוויר גבוה מאוד בנגב ובערבה, עקב עליה ניכרת בריכוזי החלקיקים הנשימים.

קרא עוד...

זיהום אוויר גבוה בתחנות רכבת השלום בת"א ויוספטל בבת ים. צילום: המשרד להגנת הסביבה

זיהום אוויר גבוה בתחנות רכבת השלום בת"א ויוספטל בבת ים: האוכלוסייה הרגישה מתבקשת לצמצם למינימום את זמן השהיה ברציפים; מנהלי רכבת ישראל זומנו לשימוע במשרד להגנת הסביבה. קיים חשש לבריאות הציבור השוהה ברציפי תחנות רכבת השלום ויוספטל, בעיקר לאוכלוסייה הרגישה, לאור חריגות חוזרות ונשנות בנוכחות מזהמי אוויר • חוק אוויר נקי מטיל על רכבת ישראל לדאוג לאיכות אוויר נאותה, העומדת בתקנים, לציבור הנוסעים המשתמש בתחנות, אלא שהפעילות של רכבת ישראל עד כה לא הפחיתה את זיהום האוויר, והתחנות עדיין אינן עומדות בערכי סביבה • המשרד להגנת הסביבה רואה זאת בחומרה רבה וזימן את מנהלי הרכבת לשימוע במסגרת הליך אכיפה. השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין: "המשרד להגנת הסביבה רואה בזיהום האוויר מתחבורה כאחד מהאיומים הסביבתיים הקשים ביותר על חיי ובריאות תושבי ישראל.

קרא עוד...