כלים

שר התחבורה ישראל כץ בכנס קבלני ירושלים: "תשתיות התחבורה בעיר מהוות קרש קפיצה לפתוח העיר. בשנה הקרובה יצאו מכרזים  בהשקעה של 2.3 מיליארד שקלים"

OZ_0347_Largeהשבוע התקיימה אסיפה הכללית השנתית של ארגון קבלני הבניין והתשתיות בירושלים והסביבה במעמד שר התחבורה חבר הכנסת, ישראל כץ. ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת, נשיא התאחדות הקבלנים מר ניסים בובליל, ושמוליק לוי יושב ראש ארגון קבלני הבניין בירושלים. הכנס התקיים בהשתתפות כ200 קבלנים מתחום הבנייה והתשתיות.

שר התחבורה חבר הכנסת ישראל כץ אמר כי "תשתיות התחבורה בעיר מהוות קרש קפיצה לפתוח העיר, בימים אלה נבנית תוכנית חומש בשיתוף עם העירייה להסעת המונים ברכבת הקלה, ובקרוב יחודש הקו המהיר של הרכבת לירושלים. בנוסף בחודשים הקרובים יצא המכרז הראשון לחידוש כביש ירושלים, ולאורך השנה יצאו מכרזים על סך 2.3 שלושה מיליארד שקלים במטרה שהדרך לעיר הבירה ירושלים תהיה נוחה נגישה ומודרנית".

ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת ציין בדבריו את שיתוף הפעולה המצוין עם משרד התחבורה כמו כן עלה נושא, תשעת אלפים דירות הרפאים בירושלים. ראש העיר בירך על החלטת הממשלה להעלות את הארנונה לבעלי דירות ריקות, כדי שאלה יבחרו להשכיר את הדירות בתקופות שהן לא משתמשים בהן כדי לאפשר לסטודנטים וזוגות צעירים  להתגורר בעיר.  הוא עדכן כי. בשבוע האחרון נחתם הסכם מסגרת עם העירייה ומשרד התשתיות על סך של שלושה מיליארד שקלים לכבישים, ומדובר על תקציב עתידי של כארבעה מיליארד שקל לרכבות.

על רקע דברים אילו

יו"ר ארגון קבלני הבניין והתשתיות בירושלים מר שמוליק לוי פנה אל שר התחבורה ואל ראש העיר, וציין:

"אנחנו בארגון בירושלים, קבלנים גדולים וקטנים, כולם אנשי מקצוע מצוינים,  אשר למכרזים העירוניים והממשלתיים, מרכיב חשוב בפוטנציאל ההכנסה והקיום שלנו. מדיניות המאפשרת רק לחברות הגדולות להתמודד במכרזים הללו היא סכנה המרחפת מעל ראשנו , במידה ונפגע כלכלית, מאות עובדים עשויים ללכת הביתה ו משפחות יקרסו. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והרשויות המקומיות יבינו כי הדרך הטובה, הבטוחה והיעילה ביותר להשלמת פרויקטים רחבי הקף היא באמצעות פיצול מכרזים ומתן אפשרות שווה גם לחברות הקטנות והבינוניות".