מאז שפייסבוק רכשו את אינסטגרם בסכום של כמיליארד דולר, הרשת החברתית העצומה לשיתוף תמונות רק הולכת ומתרחבת. עם 130 מיליון משתמשים פעילים, אינסטגרם תפסה לעצמה פינה בשוק השיווק הדיגיטלי שבעלי עסקים לא יכולים להתעלם ממנה כיום

שלא כמו בפייסבוק, באינסטגרם אי אפשר פשוט לעלות פוסט או סטטוס טקסט פשוט, אז מאיזו סיבה בדיוק כדאי לחברות להשתמש באינסטגרם לפרסום העסק שלהם?

למה כדאי להשתמש באינסטגרם לשיווק העסק שלכם

מכיוון שאינסטגרם פותחה לטלפונים סלולאריים, היא פונה במיוחד לאלה אשר גולשים באינטרנט בעיקר דרך הטלפונים הסלולאריים שלהם ומודעים לפלטפורמות החברתיות השונות אשר מציגות מודעות פרסום שונות. לכן לאינסטגרם יש את יתרון גדול על פני פייסבוק בכל הנוגע למובייל.

הסיבה שאינסטגרם זכתה להצלחה כל כך גדולה היא בגלל שאנשים בטבעם הם מאוד וויזואליים.בדיוק כמו שפוסטים בפייסבוק עם תמונות זוכים לכ-39% יותר תשומת לב מפוסטים אחרים, צרכנים מגיבים טוב לנטייה הזו של אינסטגרם לצמצם בכמות הטקסט.

אחד הדברים הכי טובים באינסטגרם הוא שאינסטגרם ידועה בהפיכת תמונות חובבניות ליפות וויזואלית. עם 19 סוגים שונים של פילטרים, אפשר לפצות על תאורה לא טובה, צילום חובבני ומטושטש בקלות – מה שמאפשר לכל עסק לפרסם תמונות אטרקטיביות בקלות.

לאיזה עסקים כדאי לפרסם באינסטגרם?

שיווק במדיה חברתית לא מתאים לכולם. בדיוק כמו שממליצים לחברות B2B לא לפרסם בפייסבוק, אותן חברות לא יוכלו לזכות להצלחה במידה ויחליטו לפרסם באינסטגרם, בניגוד למשל למסעדה.מוסדות אירוח (בתי מלון, מסעדות, אטרקציות, מספרות וכד') הם המועמדים המושלמים לשיווק עסקי מוצלח באינסטגרם. חברות מהסוג הזה צריכות להפוך לקוחות ללקוחות קבועים וחוזרים, ואיזו דרך יותר טובה יש מאשר לפתות אותם בעזרת תפריט חדש או מנת גורמה חדשה?

טיפוח קשר אישי עם המותג היא דרך מוצלחת ביותר לשיווק העסק דרך אינסטגרם, בין אם זה לצלם את צוות העובדים או לצלם את הנוף מהמלון על מנת להזכיר ללקוחות כמה יפה הנוף מהחלון.צילום תמונות בנוסח של "מאחורי הקלעים" יכניסו יותר אנושיות לצד העסקי ויעזור לגולשים להתחבר לעסק.

כיצד לשווק באינסטגרם

בכל הנוגע לאינסטגרם, השימוש בתגיות הוא חובה. עסק יכול אפילו להתחיל טרנד חדש של תגיות או אפילו לאתר משתמשים חדשים לפי החיפושים שלהם. חשוב לוודא שאתם מתייגים רק תגיות עם מילות פתח רלוונטיות על מנת לא להיראות כספאמרים וכדי לשמור על איכות גבוהה של עוקבים.

תנצלו את הכוח של התגובות בכך שתגיבו בזמן סביר לכל תגבוה. תשתמשו בסימן @ לפני שמות של משתמשים על מנת שהם יקבלו התראה ישירות לטפלון שלהם. בניית יחסים היא דרך מצוינת להשיג לקוחות חוזרים.

ואם כבד מדברים על אינטראקציה עם משתמשים, דרך נוספת מעולה לחפש עוקבים היא לחפש את שם החברה בתגיות. ייתכן כי לקוחות כבר מדברים עליכם באינסטגרם ועל המוצרים שלכם. על ידי הוספת לייק לתמונה מדף העסק שלכם אתם תאפשרו למשתמשים חדשים דרך קלה למצוא אתכם. כמו כן, עידוד משתמשים לשתף תמונות של העסק יעודד ויעלה את המודעות למותג.

עד היום הרבה עסקים נמנעו מלפרסם באינסטגרם משום שלא הייתה פלטפורמה עסקית מסודרת לאינסטגרם אשר אפשרה ניהול פרסום בצורה קלה ונוחה כמו ברשתות אחרות כגון פייסבוק, או פלטפורמות מדיה אחרות כמו של גוגל. אולם, לאחרונה הושקה מערכת של חברת פריון (Perion) אשר מאפשרת ניהול קמפיינים מסודרים עם נתונים מסודרים באינסטגרם, מה שפותח דלתות לעסקים קטנים וגדולים יחדיו. הניהול נעשה בפשטות ובאופן ידידותי מאוד למשתמש.

לסיכום

כיום הרבה עסקים יוכלו ליהנות מפרסום באינסטגרם בצורה יעילה. עסקים אשר רוצים להגביר את המודעות למותג שלהם, כדאי להם בהחלט לשקול את אינסטגרם כפלטפורמה - היא רק מצריכה תמונות, וכיום עם טלפונים סלולאריים, לא כל אחד צריך להיות צלם מקצועי כדי להפיק תמונות יפות ומושכות.

כלים