כלים

בעלי עסקים יקרים, האם יוצא לכם שאתם תוהים מה אתם יכולים כדי לשווק את העסק שלכם ברשת האינטרנט, אבל מתבלבלים מכל המושגים הקיימים בתחום הזה, כל ההצעות שאתם מקבלים מאנשי המכירות של החברות השונות? זה בהחלט מובן, כעסק צעיר יחסית- האינטרנט נשאר עדיין לא ברור ולא מפוענח עבור מרבית החברות בישראל

כאן תמצאו סקירה כללית של התחום הזה, במטרה להקל על בעלי העסקים השונים שבאמת רוצים ליצור ערך ברשת עבור העסק שלהם. נתחיל דווקא בכמה הערות כלליות:

א. אל תתרשמו ממחירים נמוכים מדי או גבוהים מדי- אחת המלכודות הטיפוסיות של אנשי מכירות ממולחים בתחום האינטרנט זה מלכודת המיתוג. מצד אחד קיים המיתוג הזול, דהיינו: "תנסו לפרסם או לקדם איתנו, גם ככה אין הרבה מה להפסיד", כביכול בגלל שזה כסף קטן, אין חשש מהפסדים, כי אם יהיו כאלו- הם לא יהיו גדולים.

מצד שני קיים גם המיתוג ההפוך: אנחנו מאוד איכותיים ולכן גובים הרבה כסף, בדרך כלל שתי הטקטיקות האלו הן לא נכונות, אלא מהוות את הקצוות של השיווק באינטרנט, לכן אין מה להתרשם מזה.

ב. אל תחפשו הרפתקאות- יש חברות שכדי לסגור עסקה מציעות שירותים מיותרים והזויים לגמרי, כמו למשל שיווק במנוע החיפוש של וואללה, נענע וכל מיני דברים דומים, כאשר המטרה היחידה היא סגירת העסקה ולא שום דבר אחר. הרי מתי פעם אחרונה יצא לכם לחפש משהו במנוע החיפוש של נענע?

4 שיטות לשיווק באינטרנט

1. פרסום בגוגל אדוורדס- אם אתם עסק מכל גודל שעכשיו מתחיל להיכנס לעולם האינטרנט, כנראה שזה המקום הנכון בשבילכם להתחיל. בהמשך, כאשר תצברו מעט ניסיון שיווק וקידום באינטרנט, בהחלט תגיעו לעוד פלטפורמות שיווק מעולות, אך כהתחלה, זה המקום המעולה בשבילכם.

הסיבה היא קלות התפעול- אתם שמים כרטיס אשראי, מעלים את תוכן המודעה הרצוי לכם ורבע שעה אחרי זה הפרסום שלכם כבר באוויר. זה אולי נשמע לכם פשוט מדי- אבל בדיוק ככה זה עובד.

תנסו את זה, לאחר קצת משחק עם הכלים והכפתורים, אתם תגלו במהרה שזה הדבר הכי מדהים שקרה לעולם הפרסום מאז המצאת העיתון הראשון, פשוט מדהים איך שזה עובד. שווה כל שקל.

2. קידום אתרים אורגני- זהירות, תחום למתקדמים. כאשר נכנסים ומתחילים להתעמק בעולם הפרסום באינטרנט, מהר מאוד מגיעים לעולם הקידום האורגני. הבעיה היחידה היא שלפעמים מגיעים עוד לפני שמבינים איך הדבר הזה עובד בכלל.

אז הנה כמה דברים שצריך לדעת על קידום אורגני באינטרנט: קודם כל תבדקו תוצאות קודמות של החברת קידום שאתם רוצים לשכור, האם היא באמת בעלת ההישגים כמו שהיא מתיימרת, כלומר האם באמת יש לה קורות חיים מעולים כמו שהיא טוענת שיש לה. לאחר מכן, תנסו להבין מהי רמת התחרותיות בתחום שאתם הולכים להיכנס אליו ( הכוונה היא באינטרנט), כמה זה אמור לעלות (בניגוד לכמה שאתם רוצים לשלם) וכמה זמן זה ייקח.

זה ייקח הרבה מאוד זמן, כאשר החברה הממוצעת מתחייבת לתוצאות כל שהן לאחר שלושה חודשים בערך. אנחנו מבינים שהתחום הזה נשמע מעט הזוי, אך כאשר מתחילים להתמצות מעט בתוכו, מבינים בעצם שתחום קידום אתרים בגוגל, זה אחד התחומים המועילים מבחינת החזר השקעה שיש.

3. פרסום באתרי תוכן- לאחר שתסיימו לקדם את האתר שלכם, יגיע הזמן לעבור הלאה ולעשות עוד צעד אחד בתחום הפרסום באינטרנט. הכוונה היא לפרסום באתרי תוכן מובילים.

אם אתם חברה בתחום הרכב, כנראה שזה יהיה רעיון מצויין מבחינתכם, להרים טלפונים לכמה פורטלים מובילים בתחום הזה ולהציע להם את האפשרות לפרסם כתבות שלכם אצלם.

לא בטוח שהם יסכימו, אולי ידרשו תשלום כל שהוא, אך הרעיון הזה יהיה תוספת פרסומית מדהימה לעסק שלכם. אתם לא תאמינו בכלל, עד כמה זה יביא לכם תנועה לאתר אינטרנט, במידה ותפרסמו קצת כתבות תדמיתיות באתרי תוכן גדולים ולא שיווקיים, כאלו שהגולשים נוטים לסמוך עליהם.

4. פייסבוק, איך לא. פה אנחנו חושבים לעשות משהו מעט שונה. הפעם שינינו את המתכונת והסעיף הרביעי יהיה זה שיספר על הדברים שלא כדאי לכם לעשות בתור עסק.

אז ההמלצה הראשונה שלנו היא לא לפרסם ברשתות חברתיות. אמנם פייסבוק מרוויחה יותר כסף כל שנה, אבל המפרסמים שלה ממש לא. מכל הניסיון שלנו בתחום הזה ונצבר כבר הרבה מאוד ניסיון כזה, מעולם לא ראינו עסק שפרסם בפייסבוק והרוויח כסף כתוצאה מכך. הרשת הזו היא מסיבת פיג'מות ואתם בכלל לא צריכים להידחף לתוך המסיבה ולנסות למכור משהו לאנשים שחוגגים.

הכותב הוא מרטין בוקסדורף, מנכ"ל חברת בול קידום אתרים - http://www.boool.co.il/