שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הורה הבוקר לאגף פיקוח וחקירות במשרדו, לפתוח בחקירת נסיבות האירוע שעורר מהומה והפך לסמל התופעה החדשה של הדרת נשים, במסגרתו נדרשה טניה רוזנבליט, סטודנטית מאשדוד, שעלתה שלשום על קו 451 מאשדוד לירושלים וישבה בקדמת האוטובוס, לעבור ולשבת מאחור.
במסגרת החקירה יבדק האם נהג האוטובוס של קואופרטיב 'אגד' פעל בניגוד לתקנות משרד התחבורה, האוסרות עליו למנוע מנשים לשבת בקדמת האוטובוס או בכל חלק אחר של האוטובוס.
כמו כן יבדק האם קואופרטיב 'אגד' הפר את נוהלי משרד התחבורה המחייבים אותו לאפשר לכל הנוסעים, גברים או נשים, לשבת כרצונם בכל אחד מחלקי האוטובוס וללא כל הפליה.
השר כץ ציין כי אם יתברר ש'אגד' או נהג האוטובוס פעלו בניגוד להוראות ינקוט משרדו בכל חומרת הדין וימצה את הדין עד תום עם כל המעורבים באירוע שהפרו את התקנות.
שר התחבורה הוסיף כי משרדו לא יאפשר כל פגיעה פיזית או מילולית בנוסעי האוטובוס ויאכוף כל ניסיון למנוע מנשים לשבת בכל מקום באוטובוס. על פי נוהלי משרד התחבורה חל איסור על נהג האוטובוס להפריד בין נשים וגברים באוטובוס וכי כל נוסע רשאי לשבת בכל אחד מהמושבים באוטובוס.
השר כץ הוסיף כי אגף תחבורה ציבורית מעמיד קו טלפון מיוחד בו יכולים נוסעים להתלונן על כל פגיעה פיזית או מילולית שאירעה באוטובוס.
בתגובה אומר סמנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון שחר אילן ש"אין גבול לצביעות של ממשלת נתניהו. בשנים האחרונות עשה משרד התחבורה כל שביכולתו כדי לאפשר התרחבות התופעה המתועבת הקרויה קווי הפרדה. עכשיו פתאום מתפלאים נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ כאשר בריונים חרדים מזיזים נשים אחורה, בקווים שהם האחראים הישירים להפעלתם. צריך להיות ברור, הניסיון לאפשר הפרדה וולונטרית בין גברים לנשים באוטובוסים נכשל. החרידם רואים בו ביטוי של חולשה ועידוד לאלימות. על הממשלה להודיע שהיא אוסרת על הפעלת קווי הפרדה באופן ברור ומוחלט. רק אז יש סיכוי שתיעצר ההתדרדרות המהירה שלנו במדרון לעבר ימי הביניים"