הן מנהלות קריירה, מחזיקות בית, חלקן כבר הקימו משפחה. הן קוראות יותר, ללא ספק משכילות, יצירתיות ביכולת פתרון הבעיות שלהן וניחנות בערך המוסף של יכולות גבוהות בתחום ה- multi-tasking וכמובן, באינטואיציה נשית. לכבוד יום האישה 2010, ספיישל יזמות נשית

תכנון טיול משפחתי משמעו בדרך כלל חלוקת תפקידים ברורה: לרוב אב המשפחה מכין גחלים ובשר לקראת המנגל המיוחל, והאישה בסך הכל מכינה את הסלטים. ושתייה. וכריכים לדרך ופירות ומים לשתיה. ואולי גם בגדים להחלפה לילדים אם יתלכלכו, וגם מפת כבישים וקצת רקע על אתר הטיול. ובעצם גם משחקים כדי שלא ישעמם בנסיעה ותיק עזרה ראשונה למקרה שמישהו חלילה ירגיש לא טוב וכמובן מצלמה לתעד הכל וביגוד חם יותר לשעות הערב במידה והטיול יתארך. נשים מטבען נוטות לחשוב על הכל ולהתכונן לגרוע מכל.

אותו תכנון מחושב שמאפיין נשים בחיי היום-יום, מתבטא גם בחיים העסקיים. בחברת GONOGO, המתמחה בהכנת תוכניות עיסקיות, מציינים כי יותר ויותר נשים מפתחות מיזמים חדשים ופונות לקבלת ייעוץ עסקי- בשנה האחרונה נשים יזמות היוו כ-25% מבין הפונים לחברה. ניר יצחק, מנכ"ל משותף בחברה מעיד כי ההבדל בין הגישות- הנשית והגברית, ניכר בתפיסה העסקית ומציע להתאים תוכנית עסקית לפי גישת היזם: "קיימים מספר גורמים אליהם יש להתייחס בכל הנוגע להבדלים בין המינים, נשים המגיעות לצורך ייעוץ ובניית תוכנית עסקית, באופן מובהק נוטלות פחות סיכונים לעומת גברים, זה יכול להתבטא בלקיחת פחות הלוואות, נטייה לבחון דברים בצורה יותר שקולה ובראיה מעט פסימית- נשים מתכוננות לקשיים אפשריים לעומת גישת ה-"יהיה בסדר", שמאפיינת בדרך כלל את הגברים".

על אף הגישה הריאלית והשקולה שמאפיינת נשים שמבקשות להקים או לשפר את העסק, הן דווקא נוטות להתחשב במשתנים חיצוניים והשפעתם על העסק, כגון התא המשפחתי. מדובר בצורך לבנות שעות עבודה גמישות שמותאמות להמשך פעילות משפחתית בבית כגון טיפול בילדים ובמשק הבית, התחשבות בחופשות במוסדות לימוד של הילדים או חופשת הריון וצורך בתמיכה מתאימה מצד צוות העובדים ולעתים תוספת כוח אדם.

יצחק: "גם הקמת עסק צריכה להתחשב בצרכים השונים והבדלי הגישות בין המינים. אנחנו ממליצים על כתיבת תוכנית עסקית שמתאימה לגישה הנשית, בגישת עבודה מעט יותר שמרנית ועם רגליים על הקרקע שתאפשר מקסימום שליטה והיערכות לבלת"מים."

GONOGO מציעה מספר כללים לתכנית עסקית ליזמיות:

1. פרטי את הערך המוסף שבמוצר/שרות שלך – הגדירי את היתרונות היחסיים שיש למוצר/שרות שלך. פירוט האופן בו המוצר מסב עונג ללקוח או מונע כאב, מגדיל את הפוטנציאל להשקעה כספית מצד משקיעים.

2. קבעי יעדים ברורים - לטווח הקצר והארוך. על בסיס רבעוני, חצי שנתי, שנתי או רב שנתי.

3. הרכיבי צוות מנצח – ההון האנושי הוא אחד החלקים החשובים ביותר בתוכנית, המפרטת בפני המשקיע בידי מי הוא שם את כספו וכתמיכה וסיוע הדרושים לך בבניית ותפעול העסק.

4. יחסי חשיבות מכרעת לתזרים המזומנים ולתקופת ההחזר על ההשקעה - ניתוח התזרים הוא שיקבע GO או NOGO.

5. בני תוכנית עסקית ריאלית – התחשבי בסיכונים, ראי את המיזם בביקורתיות והימנעי מהערכה גבוהה מדי של המוצר ו/או השרות אשר תעורר חשדות מידיים כבר בשלב תמצית המנהלים.