אור ירוק: שדרות הרצל באשדוד – הרחוב המסוכן ביותר בישראל. שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ראשי הערים לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים ולחכות להרוג הבא, ולכן חייבים לאתר את הכשלים הבטיחותיים באותם רחובות אדומים ולתקנם כאשר במקביל חייבים להוסיף 300 ניידות ו-300 שוטרים לאגף התנועה במשטרה, במטרה להגביר את האכיפה והנוכחות המשטרתית ברחובות מרובי התאונות"
למעלה מחצי מיליארד שקל לטיפול במוקדי סיכון עדיין לא נוצלו – כך נחשף בוועדת המשנה לבטיחות בדרכים של ועדת הכלכלה; יו"ר ועדת המשנה ח"כ אשר: אין תירוץ לחוסר הניצול את הנתונים מסר לוועדת המשנה נציג האוצר שאמר: "הכסף לא חזר לאוצר והתבזבז"; משרד התחבורה: יותר מ-90% מתקציבי המזומן נוצלו; במהלך הישיבה התברר כי התקציב של 200 מיליון שקל בשנה לטיפול במוקדי סיכון כולל בתוכו גם 25 מיליון שקלים לתחזוקה שוטפת – והיו"ר אשר דרש להפריד בין התקציבים ולהקצות 200 מיליון שקל נטו למוקדי הסיכון; הרשות הלאומית: בקרוב נשיק את הדירוג הבטיחותי של הרשויות המקומיות
94 תאונות דרכים קטלניות בשנת 2016 היו עם משאיות - בירושלים התרחשו 105 תאונות דרכים במעורבות משאית בשנה האחרונה, בתל אביב 102 תאונות. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה חייב לקחת אחריות על ענף כלי הרכב הכבדים, להדק את הפיקוח על נהגים מקצועיים ולהגיע לחברות שמעסיקות אותם בכדי למנוע מהם לכפות על הנהגים לעבוד מעבר ליכולתם תוך סיכון החיים שלהם ושלנו"
ח"כ דב חנין על המחסור האקוטי בנהגי תחבורה הציבורית: "למה שמישהו ירצה להיות נהג אוטובוס בתת-תנאים שכאלה?" מפעילות התחבורה הציבורית מדווחות על בריחה של נהגים מהענף 400 מתוך 500 הנהגים שנקלטו השנה באגד - עזבו 70% מאלו שנקלטו בחברת אפיקים עזבו אחרי פחות משלושה חודשים: "לנהגים אין איפה לנוח ולעשות את הצרכים שלהם" בעקבות פניות של נהגים וחברות תחבורה, ועדת המשנה לתחבורה ציבורית קיימה דיון בנושא המחסור החמור בנהגי תחבורה ציבורית.
יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית (תח"צ) ח"כ חנין: מחסור של 3,000 נהגי אוטובוס מונע פיתוח תחבורה ציבורית ראויה בישראל. יו"ר סופרבוס: המדינה מתעשרת מתח"צ על חשבון הנהגים; יו"ר ועד נהגי אגד: מתוך 500 נהגים שנקלטו בשנה האחרונה 400 עזבו – אם המצב יימשך נשבית את כל הארץ; ח"כ חנין: שר התחבורה צריך לדפוק על השולחן במשרדו של שר האוצר. ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לתחבורה ציבורית, בראשות ח"כ דב חנין, התכנסה היום לישיבה שעסקה במחסור החמור בנהגי אוטובוס.
ועדת הכלכלה אישרה: החלפת גלגל, התקנת וישרים והתנעה בעזרת כבלים – אפשר לבצע גם לא במוסך. היו"ר כבל: התקנות נועדו לאפשר שירות בסיסי שיקצר את השהייה המסוכנת של רכבים בשול הדרך. ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום את התקנות שנועדו לקבוע את הפעולות המותרות לביצוע ברכב שלא במוסך או במוסך נייד, שהגיש משרד התחבורה.
יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ קארין אלהרר פיזרה דיון בנושא בטיחות הכבישים סמוך לבסיסי צה"ל לאחר שלא סופקו לוועדה הנתונים על הטיפול במִפגעים: "אני מאוכזבת מעצמי שהאמנתי שאכן הדברים מטופלים" הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) קיימה היום (ג') דיון מעקב שלישי בנושא בטיחות מעברי החציה סמוך לבסיסי צה"ל.
עמותת אור ירוק: קרוב לאלפיים ילדים (גילאי 0-14) נפגעו בתאונת דרכים בעת נסיעה ברכב בשנת 2016. שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים רבים אינם חגורים היטב. רק אכיפה תביא לשינוי" ביום שישי, 16 בדצמבר, נסעה אמא צעירה בת 27 בסך הכל על ארבעת ילדיה בכביש 6. במהלך הנסיעה, באזור מחלף קרית גת, התרחשה תאונת שרשרת קשה בין מספר רכבים ביניהם גם רכבה של המשפחה, כתוצאה מהפגיעה הקשה, נהרגה האם במקום ושניים מילדיה הקטנים, בני תשע ושנה, נפטרו מאוחר יותר מפצעיהם. שני הילדים ששרדו את התאונה נותרו לבד בעולם.
בהמשך להחלטת משרד התחבורה להשיק תכנית קווי הזנק, במסגרתה יוקצו משאבים להקמת קווי אוטובוסים ישירים למרכזי התעסוקה, גדי שלסקי מנכ"ל אופטיבוס, המפתחת תחבורה ציבורית גמישה בישראל, טוען כי לא בהכרח קווי התחבורה החדשים יסייעו להפחתת הפקקים.
הממשלה החליטה להקים רשויות מטרופוליניות לתחבורה ציבורית – אז למה היא לא עושה שום דבר כדי שזה יקרה? ח"כ דב חנין, יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית: "ריכוזיות מערכת התחבורה בישראל פוגעת בתפקודה" בדיון על מחסור כוח האדם ברשות הארצית משרדי האוצר והתחבורה גלגלו את האחריות האחד לשני. "פקק התנועה האמתי נמצא בתוך משרד התחבורה", אמר גיל יעקב, יו"ר ארגון 15 דקות בדיון בוועדת המשנה לתחבורה ציבורית שהתקיים היום (ג') בנושא מחדלי הקמת רשויות התחבורה המטרופוליניות.