ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (יום ראשון), את הארכת כביש 6 צפונה מיוקנעם ועד למחלף סומך (קטעים 3 ו-7). זאת בהמשך להחלטת הממשלה שהוגשה על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ הקובעת כי קטעים 3 ו-7 של כביש חוצה ישראל יהיו כבישי אגרה
הארכת כביש 6 צפונה מבוצעת במסגרת תוכניתו של השר כץ לחיבור הגליל והנגב למרכז הארץ (תוכנית "נתיבי ישראל") שתיצור רשת ארצית של כבישים ומסילות ברזל מקרית שמונה ונהריה שבצפון ועד משאבי שדה ואילת בדרום.
שר התחבורה ציין כי עלות התוכנית להארכת כביש צפונה עד מחלף סומך נאמדת בכשלושה מיליארד שקלים והיא תמומן בחלקה באמצעות הסקטור הפרטי. לדבריו העבודות להארכת הכביש צפונה צפויות להסתיים בתוך כ- 3 שנים.
קטע 3 של הכביש, באורך של 12 קילומטרים, שאושר בשבוע שעבר על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה מתחיל ממחלף תל קשיש, עובר דרך מחלף העמקים ומגיע עד מחלף סומך. הקטע כולל שתי מנהרות: מנהרת רכסים שאורכה 2.4 קילומטרים ומנהרת איבטין, באורך של 400 מטר.
חברת כביש חוצה ישראל, בשיתוף ועדת המרכזים תגבש בקרוב את מכרז בינלאומי לסלילה ולתפעול של הכביש. הקטע שאושר הוא המשכו הצפוני של כביש חוצה ישראל שמשתרע היום על כ-140 ק"מ.
קטע 7 של הכביש, שידון בקרוב במועצה הארצית לתכנון ובניה מתחיל ממבואות יוקנעם ומגיע עד מחלף תל קשיש. מדובר בקטע שאורכו חמישה קילומטרים, הכולל גם מנהרה באורך של 1.7 קילומטרים.
שר התחבורה ציין כי בחודשים הקרובים תחל חברת חוצה ישראל בעבודות הסלילה של הקטע הדרומי של כביש חוצה ישראל, מלהבים לשוקת, זאת בהתאם לתוכנית "נתיבי ישראל".
השר כץ ציין כי משרד התחבורה ישקיע בעשור הקרוב למעלה מ-10 מיליארד שקלים בפרויקטים תחבורתיים בצפון הארץ. מדובר בין השאר בהקמת רכבת העמק ומסילת עכו–כרמיאל, בעלות של כ-7 מיליארד שקלים, השלמת מחלף סומך הצפוי להיחנך בסוף השנה, בעלות של 200 מיליון שקל, הרחבת כביש 75 בין רמת ישי למגדל העמק, בהיקף של כ-300 מיליון שקל, הרחבת כביש 70 בקטע שבין יגור לזבולון בהשקעה של 130 מיליון שקל וכן סלילה של קטעי כביש חדשים ושדרוג כבישים קיימים, לרבות מיחלוף צמתים, בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקלים.