כל בעל עסק חוטא מפעם לפעם בחיפוש עצמי של מידע והמלצות אודות שירותי בית העסק במנועי החיפוש. בעל העסק מבקש לבחון את תוצאות עבודת קידום האתר, את הפעילויות של המתחרים ואת הפרסומים החדשים אודותיו, מדובר בצעד חיובי לכל הדעות! בעלי עסקים ואתרים מתבקשים לגלות אחריות ולעקוב אחר פרסומים הנושאים את שמם או את שם בית העסק, כל פרסום חיובי או שלילי יש לבחון ולמנף בהתאם.
מהו ניהול מוניטין ברשת?
זהו תהליך באמצעותו מרכיבים את התדמית העסקית או האישית שלכם ברשת, הדבר נעשה מתוך מטרה לכוון את דעת הקהל ולפתח את הפעילות העסקית לכיוון הנכון. ניהול מוניטין ברשת מתבסס על שימוש בפלטפורמות פעילות שונות, פרסום של תכנים מקצועיים, תקשור קבועה עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים וגם מעקב שוטף וקפדני אחר כל פרסום הקשור באופן ישיר או עקיף לפעילות העסקית או האישית.
כיצד להראות נוכחות ברשת?
את הביטוי "אם אתה לא שם אתה לא קיים" מכירים כבר כל בעלי העסקים, היום, רוב בעלי העסקים כבר מנהלים פעילות בהיקף זה או אחר ברשת. סוד ההצלחה טמון בבחירה נכונה של תחומי הפעילות תוך מידת חשיפה ההולמת את התדמית המבוקשת, תזמון נכון הוא גם כן פרמטר מאוד חשוב. כיום, ניהול מוניטין לצד חלק ניכר מפעילות השיווק העסקית מתבצעים תוך פעילות ברשתות החברתיות. הרשת החברתית משמשת זירת פעילות עסקית וחברתית לכל דבר, החשיפה לה זוכים פרסומים חיוביים ושליליים ברשת החברתית רבה. בהתאם לכך, על בעלי העסקים להישאר עם אצבע על הדופק, לגלות נוכחות ולנהל את הפעילות בצורה מקצועית.
הדרך הטובה ביותר בה ניתן יהיה לקבל את ההחלטות הנכונות ולהימנע מתגובות רגשיות לתלונות של לקוחות היא שכירת איש מקצוע. כאשר הדף העסקי מנוהל על ידי איש מקצוע בעל ניסיון ורקע בתחום השיווק והשירות קל יותר לכוון את ניהול המוניטין אל הכיוונים הרצויים.
איך למחוק אזכורים שליליים?
ניהול מוניטין ברשת יוכל להתבסס על בנייה ראשונית של מוניטין בעבור עסק חדש או תיקון מוניטין מוכתם של עסק קיים. פרסום של מידע מוטעה או שלילי ברשת יוכל לגרור אחריו נזק משמעותי, כאשר המידע מופיע במיקום נגיש במנועי החיפוש הנזק גדול עוד יותר. הבשורה הטובה היא שאפשר לנקות את המידע המטעה, להחליפו במידע אוהד וגם לנקות את המוניטין שלכם.
לצד הפעילות להסרת התכנים השליליים נפעל לפרסום של תכנים אוהדים המציגים את העסק באור חיובי וממתגים אותו כבעל מקצוע מוביל ומומלץ. תוך פרסום תכנים חדשים וחיוביים הנכתבים על ידי כותבים מקצועיים בהתאם להעדפות של מנועי החיפוש, אפשר יהיה לכוון את אותם אזכורים שליליים אל מיקומים פחות נגישים בתוצאות החיפוש.
המחקרים מגלים כי רוב הגולשים אכן מחפשים מידע אודות עסקים ברשת האינטרנט לצורך איתור המלצות חיוביות או שליליות, ניהול מוניטין הוא לא תחום בו אפשר להקל ראש.