אומרים שהאריזה לפעמים חשובה לא פחות ממה שיש בה. מעצבי אתרים יטענו שעיצוב אתרים חושב לא פחות מהתוכן שיש באתר. הצדק במובן מסוים איתם. בשביל שגולש ייהנה מאתר מסוים הוא חייב להיות מעוצב בצורה יפה ונוחה, אחרת הוא יעדיף לא לגלוש בו ולא להיכנס אליו שנית. במרבית המקרים אנחנו מחליטים אם אתר מעוצב לטעמנו כבר אחרי מספר שניות. זאת אומרת שיש לנו כמה שניות בלבד לשכנע את הגולש להישאר אצלנו באתר.

ישנם אתרים שכולם מכירים שעיצוב הוא לא הצדק החזק שלהם, הדוגמא הבולטת היא גוגל. מנוע החיפוש הגדול והמשמעותי בעולם הוא לא בדיוק פאר היצירה בתחום של עיצוב אתרים. הוא לבן, חלק, יש בו טקסט וזהו. אך אולי בגלל זה הוא מצליח, כי הוא פשוט, לא מסורבל, ומאפשר לנו גישה נוחה לכל אתר. זה מה שאנחנו מחפשים במנוע חיפוש. אך באתרים אחרים המשמעות של עיצוב אתרים היא אחרת, שם הגולש מחפש את הצבעים, תמונות, כפתורים ייחודים ועוד.

לפני שנציג מספר נקודות שיסבירו כיצד אנחנו יכולים ליהנות מעיצוב אופטימאלי, חשוב לומר שני דברים, ראשית, כמו בכל תחום של עיצוב גם בעיצוב אתרים ישנם שינויים באופנות ובטרנדים, ולכן מה שהיום נראה יפה ואיכותי ייתכן ומחר כבר יתקבל כמסורבל ולא נוח, שנית, בסופו של דבר הכל עניין של טעם, טעם הגולש וטעם המעצב שיכול לשקף את טעמו של הגולש או ליצור שינוי וגישה חדשנית של עיצוב.

מאפיינים של עיצוב אתרים נכון

עיצוב נקי וחלק – כלל ראשון בעיצוב אתרים, לא להעמיס. בעבר אתרים היו נוהגים להעמיס פרטים, תמונות וטקסטים, באנרים ומה לא. אין צורך בכך. הגולשים לא אוהבים שיש להם עומס בעיניים. כמה שיותר נקי וחלק, ככה הרבה יותר טוב.

התאמה למפרט הטכני – עיצוב אתר משפיע באופן מהותי על יכולת העבודה שלו. לכן חשוב שהעיצוב לא יכלול פרטים גדולים, תמונות גדולות, סרטונים ארוכים. כל זה יכול להשפיע על היכולת של האתר לעבוד. עיצוב בסופו של דבר צריך לאפשר חווית שימוש נוחה ויעילה למשתמש.

צבעים רכים ובהירים – ישנם צבעים שעושים טוב לעין (כחול, לבן, קרם) וישנם צבעים שמפריעים לעין בעיקר כהים, לכן מומלץ לא להשתמש בהם הרבה לרקעים. אלא יותר לפונטים או כותרות. ככל שהצבע נעים יותר לעין, היא תוכל לצפות יותר באתר והגולש יישאר יותר זמן באתר.

כפתורים נגישים ונוחים – מאחר ואנחנו רוצים שהגולש ילחץ על כפתורים שונים בשביל להיכנס לעמודים אחרים או לבצע פעולות שונות דרך האתר (רכישת מוצרים, הזמנת שירותים) אז עלינו לוודא שהכפתורים באתר גדולים, ברורים ונגישים להפעלה.

פונטים וטקסט קריא – זה לא מספיק שהתוכן יהיה מעודכן, אמיתי וכתוב בשפה רהוטה וברורה אלא הפונט עצמו צריך להיות בגודל מספיק טוב בשביל שיהיה ניתן לקרוא את הטקסטים בצורה ברורה בלי לאמץ את העיניים.

השנתיים האחרונות הפכו את הרשת לזירה צבעונית ותוססת, עם פתיחתן לקהל הרחב של כ-1,000 סיומות אינטרנט חדשות. במקום הראשון בביקוש לסיומות החדשות, צועדת הסיומת ה"סתמית" לכאורה, .xyz. נכון לכתיבת שורות אלה, על פי ntldstats.com, כבר ישנם 1,175,726 בעלי אתרים שבחרו בסיומת זו לעטר את שם הדומיין שלהם, ולא נראה כי הביקוש לסיומת הנחשקת ייעצר (או אפילו יואט) בקרוב. מדוע בחרו 16.47%(!) מבעלי שמות המתחם בעלי הסיומות החדשות להשתמש דווקא בסיומת זו?

קרא עוד...

הבוקר הגישו בעלי העמוד הפופולרי "סטטוסים מצייצים", אבי לן ועדי בנטוב, כתב תביעה נגד פייסבוק העולמית, פייסבוק אירלנד, ופייסבוק ישראל, בתביעה להשיב את העמוד לרשת החברתית, ולפצות אותם ע"ס של רבע מיליון ₪.

קרא עוד...

הייחודיות של האפליקציה היא בפלטפורמה שלה, לאחר שהמשתמש יפתח פרופיל ויגדיר אילו שרותים הוא מוכן להציע ואילו שרותים הוא מחפש, המערכת תציג בפניו רק את המשתמשים המתאימים ביותר מבחינת קטגוריות ובמרחק הקצר ביותר ממנו. הפרופילים יוצגו כחפיסת קלפים כאשר המשתמשים המתאימים ביותר יהיו בראש החפיסה. לאחר שהמשתמש בחר את האדם המתאים לו והמשתמש בצד השני אישר את החיבור גם כן, יפתח צ'ט בו המשתמשים יוכלו לסגור את פרטי העסקה.

קרא עוד...

Citrix חשפה במסגרת כנס "סיטריקס סינרג'י", המתקיים בימים אלו באורלנדו, את Citrix Workspace Cloud, פלטפורמה חדשה שנועדה לפשט את האספקה על פי דרישה של טווח רחב של כלים ושירותי IT. עם הפתרון לסביבות העבודה, סיטריקס מספקת לשותפים ולעסקים פתרון המאפשר לענות על הלחצים הגוברים שמייצרת ההופעה של מכשירים, אפליקציות וסגנונות עבודה חדשים על התשתית המסורתית. אנשים כיום רוצים גישה מיידית לכל האפליקציות והנתונים להם הם נזקקים כדי להשלים את עבודתם, והם רוצים לקבל את הגישה הזו מכל מכשיר ומכל מקום. הרעיון של "סביבות עבודה" בנוי על התפיסה שלאנשים יש מקום בו אפליקציות של ווינדוס, אפליקציות רשת, אפליקציות ניידות, שולחנות עבודה, מסמכים ושיתופיות, משתלבים יחדיו על גבי כל מכשיר או רשת בהם הם משתמשים.

קרא עוד...