כלים

בעקבות הצהרת מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), בנוגע לאזהרות גראפיות חדשות, אשר יופיעו על-גבי חפיסות סיגריות ובפרסומות לסיגריות, האגודה למלחמה בסרטן תומכת בתהליך, שבכוחו להעלות את ההרתעה ולהפחית את שיעורי העישון. מחקרים הוכיחו, כי הזדהות האדם שנחשף למסר מצולם עם תוכן המסר – גבוהה פי 3 כאשר מדובר באזהרות מצולמות. האזהרות החדשות שנבחרו כוללות תמונות של ריאות שחורות מעישון; חלקי גוף שונים פגועים מסרטן; שיניים שחורות וחניכיים פגועות מעישון; תמונת מעשן לאחר כריתת גרון ועוד

מנהל המזון והתרופות האמריקאי ה- FDA חשף היום (21/6/11) תשע אזהרות גראפיות חדשות, אשר יופיעו על- גבי חפיסות סיגריות שיימכרו בארצות הברית וכן בכל הפרסומות לסיגריות.

על-פי הודעת מנהל המזון והתרופות האמריקאי, צעדים אלה יעזרו למנוע התחלת עישון בקרב ילדים, יעודדו מבוגרים להפסיק לעשן ויגרמו לכך שכל אחד ידע מהם נזקי העישון.

האזהרות הגראפיות החדשות מהוות את השינוי המשמעותי ביותר שנעשה ב– 25 השנים האחרונות בתחום עיצוב תוויות של חפיסות סיגריות והוא צפוי להיכנס לתוקף לא יאוחר מספטמבר 2012.

הארגון ברר את תמונות האזהרות החדשות מבין 36 תמונות שהוצעו, זאת לאחר שסקר את הספרות המקצועית בנושאים השונים הקשורים בנזקי העישון; ערך סקר מחקרי מקיף בקרב 18,000 משתתפים; וכן התייחס להערות רבות שהתקבלו מקבוצות שונות באוכלוסייה, כולל קבוצות מתעשיית הטבק, בעלי חנויות ורשתות שיווק, אנשי בריאות, קבוצות מהאקדמיה, ארגוני בריאות וכן צרכנים פרטיים.

כל אזהרה תופיע עם מספר טלפון של קו גמילה מעישון. הדבר יגביר את הסיכוי שהמעשן הנחשף לאזהרה יושפע ממנה בעיתוי המתאים ביותר וכך סיכוייו להצליח להיגמל מעישון ייגברו.

"האזהרות הקיימות על חפיסות הסיגריות בישראל שיפרו את המודעות לנזקי העישון ולסכנות הנובעות מעישון" אומרת מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן. "אנו תומכים בהמשך התהליך בישראל, אשר בכוחו להעלות את המודעות לנזקי העישון, להגביר את ההרתעה מעישון בקרב ילדים שעדיין לא התחילו לעשן, ובסופו של דבר להפחית את שיעורי העישון".

בישראל החלו בפרסום אזהרות על חפיסות הסיגריות מסוף שנת 2004, כאשר האזהרות הוכנו על-ידי צוות של משרד הבריאות, האגודה למלחמה בסרטן, הפורום הישראלי למלחמה בעישון וארגוני בריאות נוספים.

באגודה למלחמה בסרטן אומרים כי: "ככל שהאיסורים על פרסום סיגריות מתרחבים, כך מנסות חברות הסיגריות להפוך את החפיסה לאטרקטיבית יותר ואף משתמשות בעיצוב חפיסות כאמצעי פרסום. לכן, האזהרות המצולמות מהוות חלק חשוב ומתמשך בתוכנית העבודה של ארגון הסרטן הבינלאומי למלחמה בעישון, במסגרת האמנה הבינלאומית נגד עישון עליה חתומה מדינת ישראל (FCTC)."