משרד הרווחה הקים מטות ל"יום שאחרי" לצמצום נזקי השביתה. השר כחלון: "החזרה לשגרה סדירה היא אתגר משותף לכולנו. משרד הרווחה נערך לתת מענה מיידי לכל בעיה ועל הצד הטוב ביותר"

כלים

עם חזרת העובדים הסוציאליים לעבודה סדירה, נערך משרד הרווחה והשירותים החברתיים במיידית ל"יום שאחרי", במטרה לצמצם את נזקי השביתה ולתת מענה ל"צוואר הבקבוק" והפערים שנוצרו.

בהנחיית שר הרווחה, משה כחלון, הקים מנכ"ל משרד הרווחה, נחום איצקוביץ, מטות היערכות "היום שאחרי". המטה הראשי הוקם במשרד הרווחה בירושלים ולצידו פועלים מטות משנה במחוזות המשרד.

המטות יעבדו בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ועם גורמים שונים המספקים שירותי רווחה בכל הארץ ויעקבו אחר ביצוע תוכניות העבודה. אל המטות ינוקזו פניות פרטניות ופניות מצד גורמי המקצוע במטרה לתת מענה מיידי לצרכים העולים מן השטח.

מהערכת המצב של המשרד עולה כי החזרה לשגרה במלוא העוצמה תיקח זמן. ריבוי המקרים והצטברותם ייצרו "צוואר בקבוק", במיוחד נוכח העובדה שאנו נמצאים זמן קצר לפני חג הפסח, בו צופה המשרד ריבוי פניות ללשכות הרווחה בבקשה לסיוע.

לדברי השר כחלון: "החזרה לשגרה סדירה היא אתגר משותף לכולנו. אנו נערכים לתת מענה מיידי לכל בעיה ועל הצד הטוב ביותר. משרד הרווחה נכון לסייע ולהעמיד את מירב הכוחות והכלים שעומדים לרשותנו כדי להתמודד בהצלחה עם אתגר זה".

מנכ"ל משרד הרווחה נחום איצקוביץ אומר כי : "השביתה יצרה מצב משברי ועל כן אנו במשרד נערכים ל"יום שאחרי" השביתה בהיערכות להתמודדות עם תוצאות המצב המשברי שנוצר. אנו יוצרים סדרי עדיפויות לטיפול בנושאים דחופים על מנת לצמצם את נזקי השביתה ולמזער נזקים ".