בארגוני הסביבה מגיבים על החלטת הממשלה לאשר את הרחבת כביש 1 - עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל אדם טבע ודין: "התכנית להרחבת הכביש היא הרסנית לסביבה ואינה מתחשבת בצרכים האמיתיים של תושבי המדינה. במקום להשקיע את הכסף ברכבת יעילה שתחבר בין ירושלים לת"א ובשיפור ועידוד נסיעה בתחבורה ציבורית לירושלים וממנה, בחרה מדינת ישראל לבזבז סכומי עתק דווקא על הרחבת כביש שיגרם לנזק סביבתי בלתי הפיך ובטווח הארוך רק יחמיר את מצוקת עומסי התנועה."

כלים
"הועדה לתשתיות לאומיות החליטה אמנם לבחון בחיוב את עמדת אדם טבע ודין לפיה יש להקצות נתיב לתחבורה ציבורית במסגרת הרחבת כביש 1 וכן להימנע מהרחבה הרסנית של הכביש במחלף נווה אילן.

"לצערנו, הוועדה לתשתיות לאומיות דחתה ללא נימוקים ענייניים מספקים את כל ההשגות שהגשנו בנוגע להרחבת הכביש, וביניהם הצעה להקצאת נתיב לתחבורה ציבורית, בחינת חלופות סביבתיות נוספות ועוד. 'אדם טבע ודין' תשקול את כל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותה על מנת לעצור את התוכנית ההרסנית להרחבת כביש 1". אומר ברכה.