ד"ר "רובי נתנזון">רובי נתנזון , מנכ"ל מרכז מאקרו לכלכלה-מדינית : "נתונים אלו אכן משקפים את יציבות מגמת ההתאוששות במשק, ולפי תחזיות כלכליות שונות שיעור הצמיחה יהיה כ-3.7% בתוצר ואף שיעור האבטלה ירד ל-7.0%. אולם, חשוב לציין כי כלל התחזיות לא מתייחסות לאפשרות של החמרת משבר החובות באירופה. האיחוד האירופי הינו יעד היצוא המרכזי של ישראל, כאשר 33% מכלל היצוא הישראלי מיועד למדינות האיחוד האירופי. הגברת המשבר, וכתוצאה מכך הקטנת היצוא, תביא להאטת הצמיחה ותסכן את המשך ההתאוששות של המשק הישראלי."
נוסף על כך, לאור תמונת מצב המשק והתחזיות החיוביות, ובהתאם למציאות החדשה של הנהגת תקציב דו-שנתי בישראל, גיבש צוות המרכז המלצות לשימור המצב הקיים. בבחינת סעיפי התקציב השונים מתייחס הדו"ח למדיניות הרווחה ותקציב משרד הביטחון, שני סעיפים מרכזיים בתקציב הן במשקלם והן בהשפעתם על הציבור. בדו"ח מסבירים מדוע בשונה מתקציבים קודמים, על התקציב החדש להתמקד ביעדים חברתיים ובשכבות החלשות, ומתייחסים לכך שבשנים 2002-2008 האסטרטגיה בפועל של משרד האוצר ושל ממשלת ישראל הייתה ברורה, והיא הקטנה של תקציבי הרווחה והקפאה של תשלומי העברה. לדוגמא, תקציב תשלומי העברה בין שנת 2009 לשנת 2010 קטן בכ-0.5%, זאת במקביל לגידול של 1.8% באוכלוסייה. גם תקציב משרד הרווחה נשחק כאשר בין השנים 2008 ל-2009 גדל התקציב ב-0.17% בלבד. ד"ר נתנזון מסביר כי: "מתוך הניתוח שערכנו עולה כי בהינתן הפער בין הגידול באוכלוסיה לבין הגידול בתקציבים נדרשת תוספת לתקציב תשלומי העברה לשנת 2010 של 2.06 מיליארד ₪ לפחות, זאת על מנת לשמור על רמת הרווחה הנוכחית (בשנת 2009) ולמנוע את המשך שחיקתה. ממצא נוסף שגילינו קובע כי על מנת שנגיע לרמת ההוצאה ליעדים חברתיים כיתר מדינות ה-OECD, יש צורך בתוספת של 40 מיליארד ש"ח"
ד"ר נתנזון מסכם כי: "תקציב הביטחון עומד אל מול הצורך התמידי של מדינת ישראל בביטחון ומכתיב בכך את נטל התקציב הגבוה על המערכת. עם זאת נדרש להמשיך ולבחון אפשרות של התייעלות וצמצום תקציב זה על מנת לאפשר גמישות רבה יותר ובחלוקת התקציב והגדלתם של תקציבים אחרים כגון תקציב הרווחה או החינוך."