בעקבות העתירה שהגישה 'אדם טבע ודין' והחברה להגנת הטבע קבע בג"ץ הלכה חדשה: חובת הממשלה להפיץ להערות הציבור הצעות חוק ממשלתיות לפני קידום הליך החקיקה. בג"ץ מתח ביקורת חריפה על ההליך הלקוי של קידום רפורמת התכנון וקבע כי חובת הממשלה להפיץ להערות הציבור הצעות חוק ממשלתיות לפני קידומן בממשלה

כלים
באשר לרפורמת התכנון, בעקבות עתירת 'אדם טבע ודין' והחברה להגנת הטבע, ועדת השרים לענייני חקיקה תקים מנגנון מיוחד שיאפשר הצגת עמדות הציבור והמועצה הארצית לתכנון ובנייה גם אחרי אישור חוק התכנון והבנייה בקריאה ראשונה, ובכל מקרה תקיים ועדת השרים דיון נוסף אחרי עמדת המועצה הארצית לתכנון ובנייה. בג"צ מותח ביקורת חריפה על קידום הצעת החוק על ידי הממשלה: "ראוי היה כי תינתן לציבור הזדמנות אמיתית לבחון את הצעת החוק... לא השתכנענו בקיומו של טעם מהותי לחיפזון המיוחד המאפיין את הליך אישורה של ההצעה"

מ'אדם טבע ודין' ומהחברה להגנת הטבע נמסר בתגובה לפסק הדין: "פסק הדין מאלץ את רה"מ לסגת מן המחטף האנטי דמוקרטי שניסה לעשות, כאשר קידם את הרפורמה בתכנון ובבניה הרחק מעיני הציבור. אנו קוראים לציבור לנצל את הפסיקה החשובה של בג"ץ ולהעביר לממשלה הערות לרפורמה, כך שבסופו של יום יתקבל חוק ראוי מבחינה סביבתית וחברתית."

בפסק הדין נכתב: "דעתנו היא כי הן במישור המשפטי והן במישור הציבורי ראוי היה כי תינתן לציבור הזדמנות אמיתית לבחון את הצעת החוק ולהגיש הערות לגביה בתוך פרק זמן סביר. בלא מתן פרק זמן סביר לגיבוש העמדות, הופכת הפנייה לציבור להתייחס להצעות נטולת משמעות והליך גיבוש יוזמת החקיקה הממשלתית נפגע. לאור האמור, דעתנו כי ראוי היה, בגדרו של הליך מינהלי תקין, לאפשר לגורמי הציבור השונים להגיש עמדותיהם להצעת חוק חשובה זו בתוך פרק זמן מוגדר, ארוך מכפי שהוקצב למעשה... צורך זה בולט במיוחד לאור האופי הייחודי של דבר החקיקה המוצע, הבא לשנות סדרי בראשית בתחומים שונים בהסדרי התכנון הקיימים... לא השתכנענו בקיומו של טעם מהותי לחיפזון המיוחד המאפיין את הליך אישורה של ההצעה... אשר מנע בנסיבות אלה מגורמי הציבור להציג את עמדותיהם המושכלות להצעה".