הקמת ששת המלונות בד בבד עם שדה התעופה הבינלאומי החדש הצפוי להיבנות בערבה תאפשר לראשונה את מימוש הפוטנציאל של מכתש רמון, אחד מאתרי הטבע הבולטים ביופיים בישראל, כמוקד משיכה לתיירות מרחבי העולם ומישראל. התכנית צפויה ליצור מקומות עבודה רבים במצפה רמון ולחזק את היישוב, המהווה כיום את הריכוז העירוני הגדול בדרך בין באר שבע לאילת.
התכנית החדשה נערכה, בין היתר, במטרה לקדם את הכרזת מכתש רמון כאתר מורשת עולמי ע"י אונסקו, כפי שביקשה מדינת ישראל, והיא מתחשבת בערכי הטבע של רצועת שפת מכתש רמון, הצופה אל המכתש. התכנית תפתח את שפת המכתש כרצועת גן פסלים בהיקף של כ- 25 דונם, "פארק המכתש" שיוקם לראשונה על שטח של למעלה מ- 170 דונם ויהווה ריאה ירוקה למצפה רמון, וטיילות בהיקף של 25 דונם נוספים, תוך צמצום הבניה על שפת המצוק. המלונות המתוכננים ישקיפו אל הפארק שייבנה, מבלי לפגוע בקו הנוף של תושבי מצפה רמון אל המכתש.
המרכז התיירותי תוכנן ברגישות על מנת לשמור על איזון בין צרכי התעסוקה, מסחר, שרותים ומלונאות, במטרה מוצהרת לשנות פניה של מצפה רמון לכוון תיירות וכדי לענות על צרכים מקומיים של האוכלוסייה ולתרום לשיפור איכות החיים בה
הבינוי המוצע בתכנית הינו בעל אופי מדברי בעל צללית נמוכה ומשתלבת בנוף המקומי. בנוסף לכך, מנחה התכנית לשימוש בחומרים מקומיים ו/או תואמים את האזור תוך ניצול מרבי של האנרגייה הסולרית. במסגרת התכנית, שתוכננה ע"י חברת ח.פ.ת , מתכנן אדר' שלמה גרטנר, ציר כביש 40, החוצה את הישוב ואת תחומי התכנון, יעוצב כשדרה עירונית.
התכנית מגדירה את גבולות העיר הבנויה, על ידי דרך נופית אשר ממזרחה נמצאת שמורת הטבע, במקום בו מתחילים השיפועים מקו הרכס לכיוון מערב, הגדרה בעלת חשיבות גדולה בתכנון העתידי של העיר. התכנון שהוצע, בו הטיילת הינה מרחב נפרד מהמכתש, מקדם את הכרזת האתר כמורשת עולמית ומעלה את הסיכוי להבטחת הכרזה זו.
חגי סלע מתכנן מרחב עסקי דרום ברשות מקרקעי ישראל: אנו מברכים על אישור התכנית שקידומה נמשך שנים ארוכות. מתחם התיירות החדש ישים את מצפה רמון על מפת התיירות ויגדיל משמעותית את היצע חדרי המלון בעיר. המלונות הצופים אל המכתש יספקו חוויה מדברית מיוחדת במינה לנופשים ויהוו מוקד משיכה גדול לעיר.