קריאות השירות בנוגע לתקלות מזגנים מגוונות וכוללות בעיקר הפסקת עבודה של המזגן או ירידת תפוקה שמלווית באיטיות בקצב הקירור של המזגן. בעיה נוספת עליה דיווחו טכנאים הינה ריבוי של סוגי דגמים וחלקים, כך שחלק החילוף לא תמיד זמין והלקוח נאלץ להמתין.
חברת פמי פרימיום, אשר מתמחה בין היתר במתן שירותי תיקון והרחבת חבות למוצרי חשמל ואלקטרוניקה בייתים ללקוחות חברות הביטוח, מדווחת על עלייה חדה בפניות למוקד השירות של החברה בנוגע לקלקול מזגנים.
"במהלך חודש אוגוסט התמודדנו בכמות פניות אשר לא הכרנו בעבר", אומר ישראל בסן, מנהל תחום חשמל בחברת פמי פרימיום. "לשם השוואה במהלך חודש אפריל 2010 טיפלה החברה ב- 228 אירועים של טיפול במזגנים, בעוד שבאוגוסט כמות הטיפולים עמדה על כ - 6,300 פניות.
לצורך השוואה נוספת, כמות הטיפולים בחודש אוגוסט אשתקד עמדה על 3,500 פניות למרות הביקוש העז לשירות ותיקון. כ 75% מן האירועים טופלו על ידי החברה עוד באותו היום ו – 25% טופלו ביום שלמחרת. על מנת לעמוד בציפיות הלקוחות ביצענו סקרים יומיומיים מול הלקוחות אשר קיבלו את השירות, קיימנו הדרכות מקצועיות לטכנאים ולנציגי השירות ונערכנו בהתאם".
מהנתונים, שנמסרו על ידי חברת פמי פרימיום, נמצא כי לצורך תיקון התקלות השכיחות ביותר במזגנים התעורר הצורך בהחלפת מדחסים (30%), פילטרים (5%) ובמילוי גז (45%) וכי כמות הפניות הגבוהה הגיעה בעיקר מאזורי ירושלים, בקעת הירדן וגוש דן.
תקלות במזגנים קורות בד"כ החל מהשנה השלישית ומעלה, וזאת למרות שמזגני אויר מופעלים בחלק מהשנה )בעונות החמות והקרות), בניגוד ליתר מוצרי החשמל אשר פועלים בכל ימי השנה. שכיחות התיקונים הינה במזגנים ישנים יותר - ישן יותר, מתקלקל יותר.