בישראל כבר אי אפשר לחיות בלי מזגן בקיץ הלוהט והלח, אך גם החורף כבר הופך קשוח יותר מבחינת טמפרטורות מינימום וכמות ימי הגשם הגורמים לכם להסתגר בבית. מכאן שהצורך בפתרונות קירור וחימום יעילים – הן מבחינת יצירת סביבה נעימה והן מבחינת יעילות אנרגטית וחיסכון בעלויות אנרגיה ויצירת נזק סביבתי – עלה בהחלט.

כלים
מזגני סמסונג
מזגני סמסונג

אם לצורך קירור בכמעט כל בית ומבנה בישראל יש מזגן מתאים, כאשר מדובר על חימום בפועל התחום מורכב יותר ויש כמה וכמה פתרונות המציעים חימום נעים ויעיל יותר לעומת מזגנים. בשני המקרים, קירור וחימום, הטכנולוגיה מאפשרת כיום פתרונות מתקדמים, חסכוניים באנרגיה ובכסף ויעילים מאוד, כולל ליישומי קירור וחימום מורכבים ואפילו עם מערכות המאפשרות חימום חלק מהחללים בבית או במבנה וגם קירור חדרים אחרים, באותה מערכת.

לצד פתרונות ותיקים כמו מזגנים מפוצלים המותקנים בכל חדר – כאשר לכל יחידת מזגן פנימית יש יחידה חיצונית רלוונטית המפעילה אותה – תחום המיזוג כיום מאפשר התקנת מערכות חכמות, יעילות ומאוד משוכללות מבחינת היכולות שלהן, תוך כדי השגת חיסכון אנרגטי משמעותי ונוחות שימוש משודרגת.

צ'ילר אינוורטר: פתרון יעיל ומותאם של מזגנים ומערכות מיזוג אוויר מרכזית (קירור וגם חימום), בצורה חכמה, מותאמת אישית בכל חדר ועם יחידה חיצונית אחת חכמה. כך ניתן לקרר את כל החדרים בבית או בעסק, עם התקנה של יחידה חיצונית בודדת בלבד ויחידות פנימיות אסתטיות, שקטות ואשר ניתן לשלוט בכל אחת מהן בנפרד מבחינת טמפרטורה וחוזק זרימת האוויר. פעולת האינוורטר מתאימה את ההספק לצרכים בפועל ומספקת הפעלה חסכונית ויעילה אנרגטית של המערכת.

יחידות מיזוג VRF: פתרונות מיזוג חכמים ומתקדמים המאפשרים ליהנות מאקלים פנימי נעים ונוח, בכל חדר בהתאם לצרכיו ועם יעילות אנרגטית וכלכלית גבוהה ופשטות תפעול. מערכת מיזוג VRF מאפשרת את הנוחות של מזגן נפרד בכל חדר, עם היתרונות של מערכת מיזוג מרכזית שלה יחידה חיצונית אחת – בסלון טמפרטורה של 20 מעלות ובחדרי השינה טמפרטורה של 25 מעלות, בעת ובעונה אחת! ניתן להתקין יחידות מיזוג פנימיות אסתטיות ונסתרות או מגוון אפשרויות התקנה אחרות. מדובר על חדשנות טכנולוגית והנדסית במלוא תפארתה, כפי שניתן למשל לראות במערכות ה-VRF מבית סמסונג הקוריאנית.

תחום המיזוג והקירור ממשיך להתפתח ולהתקדם כל הזמן, כאשר לצד שחקניות ותיקות ומוערכות בתחום כמו מיצובישי, פוגי'טסו ודייקין, בשנים האחרונות חדשנות רבה מאוד מגיעה דווקא מקוריאה ולא רק מיפן או אירופה כמו בשנים קודמות. כך ניתן לראות חידושים רבים של מזגנים ומערכות מיזוג אוויר פרי פיתוח של תאגיד סמסונג אלקטרוניקס – למשל יחידות מיזוג המקררות את החלל ללא רוח כלל אלא דרך מערכת של חורים זעירים, מערכות VRF חדישות, יחידות פנימיות מינימליסטיות וסופר אלגנטיות, שילוב בינה מלאכותית ופתרונות של למידת מכונה במערכות המיזוג שלה, שילוב חיישנים במזגנים לחיסכון באנרגיה ושלל טכנולוגיות לחיסכון באנרגיה ושיפור המיזוג.

פתרונות חימום נעימים, יעילים ואיכותיים

אמנם אפשר לחמם חדרים וחללים באמצעות מזגן, גם מזגן מפוצל פשוט וגם מערכות מתקדמות יותר של צ'ילרים או מערכות VRF, אבל החום הנוצר אינו נעים, מייבש את הסביבה ועבור אנשים רבים מאוד ממש בלתי נסבל. למרבה המזל, יש כיום פתרונות חימום המספקים סביבה נעימה במיוחד, אשר הינם יעילים מאוד אנרגטית וסביבתית ומספקים ביצועים איכותיים שללא ספק משדרגים את חוויית השימוש והחימום.

בראש ובראשונה יש לציין את משאבות החום, מכשירים חכמים ובעלי ביצועי חימום מעולים שגם עושים את כל זה תוך חיסכון ניכר בחשמל, ללא זיהום אוויר ישיר כמו קמיני עצים וגם עם חיסכון כספי עצום לעומת מערכות חימום מבוססות סולר או גז. באופן כללי, משאבת חום נראית חיצונית כמו יחידה חיצונית של מזגן, אך היא עובדת על בסיס תהליך פיזיקלי שונה אשר מוציא את החום הקיים באוויר והעברתו למים המתחממים לטמפרטורה גבוהה ורצויה – גם כאשר בחוץ קר מאוד ואפילו מושלג וקפוא!

משאבות חום משמשות לחימום מים, גם לטמפרטורות גבוהות מאוד אם צריך, בצורה חסכונית באנרגיה ויעילה מאוד. הן משמשות לחימום מי הצריכה במלונות ומבנים מוסדיים גדולים אחרים, כמו גם לצורך חימום בריכות שחייה גדולות ופרטיות. כיום יש יותר ויותר משאבות חום באינספור מערכות חימום מרכזיות ביתיות וחימום תת רצפתי מבוסס מים, כמערכות חדשות או לאחר תהליך הסבת מערכת הסקה מרכזית ישנה מבוססת שריפת סולר או גז לעבודה נקייה, יעילה וזולה עם משאבת חום.

פתרונות החימום העושים שימוש במשאבות חום לחימום מים הם בעיקר מערכות חימום תת רצפתי המעניקים את החימום הנעים, המפנק וגם היעיל ביותר מבחינת שמירה על מסה תרמית ויעילות אנרגטית של החימום עצמו. כמו כן ניתן להשתמש במים חמים ע"י משאבת חום למערכות הסקה מרכזיות מבוססות רדיאטורים הפזורים בחדרי הבית. משאבת חום אינוורטר היא גם יעילה מאוד בחימום מים וגם משיגה ביצועים מעולים תוך חיסכון ניכר בחשמל, כך השדרוג באיכות בחימום שאתם מקבלים בהחלט שווה את תוספת העלות הקטנה לעומת חימום לא נעים ולא יעיל עם מזגן.