בעולם המודרני שבו אנו חיים, קיימים תנאים שונים שבין היתר מאפשרים לבנקים להציב מעין הגבלות על חשבונות קיימים. לדוגמא, במקרים בהם יש שיקים ללא כיסוי או לסירוגין, הוראות קבע חוזרות, הבנק יוכל להגביל את החשבון, עד למצב בו כרטיסי האשראי אינם יהיו תקפים יותר והבנק יסרב להעניק ללקוח אשראי. חשוב מאוד לציין כי ההחלטה של הבנק להגביל חשבון של לקוח מסוים היא בהחלט החלטה קשה שמביאה איתה הרבה מאוד השלכות, אך עדיין לא מדובר על גזירה משמים שכן, תמיד יש צעדים בהם ניתן לנקוט על מנת לשחרר את החשבון ולהקל על העניין. אז מה עושים במקרים של חשבון מוגבל, ואילו כלים להגנה ושיפור ביטחון כלכלי עליכם לרכוש במציאות המודרנית שבה אנו חיים? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.

קרדיט לתמונה Freepik
קרדיט לתמונה Freepik

 

הגבלות על חשבון בנק

בעת בה אנו מדברים על מצבים שונים של חשבון מוגבל, חשוב מאוד לציין כי קיימות מספר מגבלות שונות:

  • הגבלה רגילה - הגבלה רגילה נקבעת במקרים בהם התבצעה משיכה של עשרה שיקים ללא כיסוי במסגרת של 12 חודשים. במקרים כאלו, חשבון הבנק יהיה חשבון מוגבל למשך שנה.
  • הגבלה חמורה - הגבלה חמורה היא בעצם עליית מדרגה מהגבלה רגילה, והיא נועדה בעיקר עבור מקרים בהם הבנק סבור כי ישנו צורך בהתרעה מסוימת עבור אותו לקוח. לדוגמא, במקרים בהם בעל חשבון מוגבל מחזיק בחשבון נוסף שגם הוא הוגבל, הרי שההגבלה תהפוך להגבלה בנסיבות מחמירות. בדרך כלל, הגבלות מסוג זה נמשכות עד שנתיים.
  • הגבלה בנסיבות מיוחדות - אדם שהוגבל מטעם ההוצאה לפועל או על ידי גופים אחרים כמו המרכז לגביית קנסות מוגדר בתור מוגבל מיוחד, והוא ישאר תחת הגדרה זו לאורך תקופת זמן של חמש שנים.

אז מה אפשר לעשות?

חשוב מאוד לציין כי במקרים מסוימים, הלקוח בהחלט יוכל להגיש ערעור, אך זאת רק במקרים בהם לפחות אחד מהתנאים הבאים מתרחש:

  • טעות של הבנק - ניתן להגיש ערעור על מקרים בהם צ'ק סורב בגין טעות של הבנק עצמו.
  • צ'ק שאינו נפרע - ניתן להגיש ערעור גם במקרים בהם צ'ק אינו נפרע על אף שהייתה יתרה בחשבון הבנק של הלקוח שחשבונו הפך להיות חשבון מוגבל.
  • צורך רפואי - גם במקרים בהם הלקוח אינו יכול לטפל בענייני הבנק בעקבות בעיה רפואית או פגיעה ברכוש בהחלט יהיה ניתן להגיש ערעור.

תדאגו גם למרחב שלכם

לאחר שהסדרנו את הנושא של חשבון מוגבל ודרכי ההתמודדות איתו, כעת חשוב מאוד לציין כי דאגה לבטיחות המרחב שלכם היא חשובה לא פחות מדאגה לביטחון הפיננסי שלכם, כך שחשוב מאוד לערוך מעת לעת ביקורת מערכות כיבוי אש. ביקורת מערכות כיבוי אש בעצם עוזרות לכם לוודא כי המערכות שברשותככם עומדות בכל התקנים הרלוונטים ובשעת צורך הן יוכלו לסייע לכם ולהיות אמינות על מנת שתוכלו להיות בטוחים מכל פגע רע ובכך בעצם להציל חיי אדם, שלכם ושל כל הסובבים שלכם. במהלך ביקורת שכזו, יש צורך לבדוק את המטפים ובפרט את אטימותם לצד המיקום בו הם מוצבים. נוסף על כך, יש צורך לבדוק ספרינקלרים שכן, בדרך כלל במסגרת ביקורת שכזו הצנרת המובילה מים אל מתזים תיבדק, זאת מאחר ובמקרים בהם הצנרת הזו אינה במצב טוב הדבר עשוי לסכן אתכם ואת כל הסובבים. בין היתר יבדקו גם השילוט ולוחות החשמל, כאשר המטרה העיקרית מאחורי בדיקה זו היא להחזיר לכם את הביטחון ולוודא כי תהיו מוגנים מפני כל סכנה באשר היא.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…