בשיתוף עו"ד נועם אברהם

לצערנו, קיימים מקרים רבים בהם אנשים נכנסים לחובות גבוהים. אם אתם נמצאים במצב כזה, חשוב שתדעו שלמרות שלא מדובר בתהליך פשוט וקצר במיוחד- עדיין יש דרכים להסדיר חובות באופן שיקל על כל הצדדים ויזמן לכם בסיס לתהליך שיקום כלכלי ארוך טווח. במאמר זה נציג לכם את הדרכים הללו וננסה לענות על השאלה כיצד לדעת איזה מהדרכים עדיפה לכם.

קרדיט: קאנבה
קרדיט: קאנבה

 

פשיטת רגל

אחת הדרכים המוכרות להסדיר חובות היא להצהיר על פשיטת רגל. על פי הערכה של המצב הכלכלי הנוכחי שלכם, יוכלו לקבוע את סכום התשלומים החודשי שתצטרכו להעביר לנושים למשך תקופה, כשבסוף התקופה החוב שלכם יימחק. כלומר, גם אם הסכום שהייתם חייבים הוא גדול יותר מהסכום שהחזרתם בסוף התקופה - היתרה תימחק ולא תהיו חייבים בה. פשיטת רגל היא שיטה עם יתרונות רבים, והיא מאפשרת לאנשים לנסות להמשיך להחזיר את חייהם לתלם. היא מאפשרת לכם להמשיך לעבוד ולא להחזיר סכומים אסטרונומיים, וכך תוכלו להתחיל לבנות שגרה טובה ולבצע תכנון כלכלי מותאם.

הסדר נושים באישור בית משפט

עוד דרך של הסדרת חובות היא הסדר נושים באישור בית משפט. תהליך זה נועד עבור אלה שיש להם חוב שגבוה מסכום מסוים שנקבע על ידי החוק ושמסוגלים לפרוע 30 אחוז או יותר מסכום החובות שהצטברו להם. אז איך זה עובד? אם אתם נמצאים בחובות אתם צריכים להגיש בקשה לבית המשפט, בה אתם מפרטים את הסדר התשלומים לנושים. הסדר זה נעשה באמצעות עורך דין מקצועי. בית המשפט יאשר את הבקשה, ולאחר שהסדר התשלומים מתבצע בצורה תקינה - הוא יוכל למחוק את החובות לנושים שנשארו. אם יש לכם סכום של 30 אחוז מהחוב שלכם, מדובר בשיטה המומלצת ביותר, מאחר ואתם לא צריכים להכריז על פשיטת רגל, ועדיין להצליח להסדיר את חובכם בצורה משתלמת הדדית.

הפטר חובות בהוצאה לפועל

השיטה האחרונה להסדרת חובות שנציג בפניכם היא קבלת הפטר חובות בהוצאה לפועל. אם שילמתם בצו התשלומים שנחתם במשך שלוש שנים, ובהוצאה לפועל הוגדרתם במשך ארבע שנים ויותר בתור מוגבלים באמצעים ומשאבים - תוכלו לקבל הפטר מהחובות שנותרו לכם. שיטה זו לא מתאימה למי שנמצא בפשיטת רגל או שהחוב שלו גבוה יותר מ-800,000 ₪. את ההפטר מקבלים באמצעות הגשת בקשה רשמית להוצאה לפועל.

מה הכי מתאים לכם?

קודם כל, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לראות באיזה מהתנאים של התהליכים השונים אתם עומדים. יכול להיות שאתם לא תעמדו בתנאי מסוים ותהיה לכם רק אופציה אחת בכל מקרה. אבל אם אתם עומדים בתנאים השונים ומתלבטים בין כמה אופציות - כדאי מאוד להיעזר בעורך דין שמתמחה בהסדרת חובות שיוכל לבחון את מצבכם הכלכלי הנוכחי, לראות את ההסדרים השונים ולנתח אותם לטווח הקצר והארוך- ובסוף להמליץ לכם איזה מההליכים הכי מתאים לכם ספציפית.

משרד עורכי דין נועם אברהם מתמחה בחדלות פירעון, פשיטת רגל והסדרי חובות.

ומזמין אתכם לשים סוף לחובות ולצאת לדרך חדשה!

לקביעת שיחת ייעוץ היכנסו לאתר >>

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…