אימפוטנציה או בעברית אין אונות הינה בעיה שכיחה בקרב גברים בכל קשת הגילאים, שיכולה לנבוע מקשת רחבה של סיבות פיזיות ונפשיות. אז מהם הגורמים השונים לבעיה וכיצד ניתן לטפל בה? על כך יוסבר בקצרה להלן. גורמים פיזיים לאימפוטנציה

קרדיט לתמונה Freepik
קרדיט לתמונה Freepik

 

אימפוטנציה יכולה לנבוע משורה ארוכה של גורמים פיזיים, ביניהם:

כלי דם- בעיות בכלי הדם האחראיים על הזרמת דם לאיבר המין הגברי. גם מחלות לב וכלי דם יכולות להוביל לאימפוטנציה, לרבות לחץ דם גבוה או טרשת עורקים. מערכת עצבים- אין אונות יכולה להיגרם בגין בעיות ומחלות עצביות שמפריעות לפעולת הזקפה, כמו פרקינסון, טרשת נפוצה, גידול במערכת העצבים ושבץ מוחי. מערכת הורמונלית- אין אונות יכולה להיגרם עקב בעיות הורמונליות, עקב פעילות לקויה של בלוטות המין וייצור מופחת של טסטוסטרון. כמו כן בעיות הורמונאליות המשפיעות על אין אונות יכולות לנבוע מפעילות יתר או תת פעילות של בלוטת התריס או בגין תסמונת קושינג. אנטומיה- אימפוטנציה יכולה להיגרם עקב בעיות אנטומיות שיש להן השפעה ישירה על הרקמות של הפין ועל המבנה שלהן, כמו עקמת הפין או בעיה מולדת של היפוספדיאס. מחלות- יש גם מחלות המשפיעות לרעה על האון הגברי, ביניהן סיבוכים של מחלת הסוכרת שגורמים להפרעות עצביות ובעיות בזרימת הדם לפין.

גורמים נפשיים ונוספים לאימפוטנציה

לצד גורמים פיזיים, גם גורמים נפשיים יכולים להוביל לבעיה באונות. למשל, תחושות של דיכאון או של חרדה מעלות את הסיכוי לאין אונות. כמו כן, בעיות בקשר הזוגי יכולות להקשות על פעילות מינית תקינה של הגבר. בנוסף, אנשים שסבלו בעבר מניצול, הטרדה או תקיפה מינית יכולים לסבול כיום מבעיות בתפקוד מיני תקין.

מעבר לכך, יש סיבות רבות היכולות להוביל לאימפוטנציה כמו עייפות, צריכת אלכוהול או סמים, חוסר פעילות גופנית, עישון והשמנת יתר, גיל מבוגר ועוד. אין אונות יכולה גם להיות תופעת לוואי של תרופות רבות כגון תרופות ללחץ דם גבוה, תרופות לכולסטרול, תרופות נוגדות דיכאון, תרופות שיש בהן סטרואידים, תרופות כימותרפיות ועוד.

טיפול מומלץ לאימפוטנציה

השוק מציע פתרונות שונים לבעיית אימפוטנציה שחלקן יעילות באופן חלקי אם בכלל, וחלקן מספקות מענה יעיל אך יש להן לא מעט תופעות לוואי לא נעימות. ואולם, ניתן גם למצוא מענה איכותי טבעי ויעיל נגד אימפוטנציה שמתאים למרבית הגברים בכל גיל. מדובר על תוסף טבעי המבוסס על נוסחה ייחודית של מגוון חומרים וצמחי מרפא אפקטיביים. התוסף משפר לתקופה ממושכת את התפקוד המיני של גברים, לרבות שיפור הביצועים והגברת ההנאה מקיום יחסי מין.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…