נדל"ן עסקי או מסחרי הוא מקרקעין שאינו מיועד למגורים. כלומר, משרדים, חנויות, מבני תעשייה, תחנות דלק, בתי מלון, מחסנים ועוד. ישנן קרקעות פנויות, או כאלה המיועדות לתהליך הפשרה ושינוי ייעוד, עבורן ניתן לקבל התרי בנייה למרכזים מסחריים ובנייני משרדים. נדל"ן מסחרי יכול לייצר תשואה יפה מאוד עבור המשקיעים ובתנאי, שתהליך בחירת העסקה נעשה בליווי אנשי מקצוע ותוך שיקול דעת. עסקאות נדל"ן מסחרי מורכבות מעט ולוקח זמן להביא אותן לכדי ביצוע ומימוש אולם, עסקה מוצלחת, תייצר עבורכם תשואה מרשימה וגבוהה בהרבה מתשואה המתקבלת על נדל"ן למגורים.

קרדיט לתמונה Freepik
קרדיט לתמונה Freepik

 

מדוע ישנם יזמים החוששים מהשקעות נדל"ן

לצד פוטנציאל הרווח הגלום בעסקאות נדל"ן מסחרי, מדובר בנכסים הדורשים יותר תחזוקה ולכן, הוצאות התחזוקה הן גדולות יותר, ההכנסות מחויבות במס כמו כל רווח עסקי אחר, קיים סיכון מסוים בשל התנודתיות המודגמת לאורך השנים בכל הקשור ליציבות המשק וכן הלאה. בעיה נוספת מוכרת היא, שוכר שמחליט לא לחדש חוזה והמשרדים להשכרה נשארים ריקים. במקרה כזה הנכס עולה לבעלים לא מעט כסף מכיוון שעליו לשלם את הוצאות הארנונה, שהן גבוהות בהרבה מהארנונה המשולמת עבור מבני מגורים. השקעה בנדל"ן מסחרי או עסקי מחייבת את המשקיע לפתוח עסק ולהוציא חשבוניות, עבור תשלומי שכר הדירה אותם הוא מקבל מהשוכר. הדבר דורש גם את שכירת שירותיו של מנהל חשבונות ולכן, רמת ההוצאות גדלה.

היצע שאינו דומה להיצע למגורים

בניגוד לשוק הדירות הרותח והעובדה שכבר שנים רבות חסרות דירות למכירה, שוק הנדל"ן המסחרי סובל מעט מחוסר היצע. בדיוק בשל כך, מומלץ לגלוש לאתר מניבים – הלוח לנדל"ן המסחרי, שם ניתן לאתר נכסי נדל"ן המתאימים למשקיעים בלשונית הנקראת – מידע נדל"ן. מניבים מגיש בפעם הראשונה, מידע אודות נכסים מסחריים לכל דורש ולא רק לקבלנים ואנשי מקצוע. יש לציין, דווקא מחוץ לתל אביב, קיים כיום היצע גדול של נכסים המיועדים לנדל"ן מסחרי, הכוונה לערים כמו, פתח תקווה, הרצליה, ראש העין ועוד. אנשי מקצוע מביעים חשש שבערים אלה, בקרוב מאוד, ההיצע יגדל בהרבה מעל הביקוש.

מיקום זה כמעט הכל כשמדובר במסחר

הפרמטר החשוב ביותר הקשור לנדל"ן מסחרי הוא המיקום. נכס הממוקם במקום טוב, מקום שיש בו תנועה בלתי פוסקת של אנשים, אם מדובר בחנות או, עסק הממוקם בבניין משרדים במרכז עיר, כשמדובר בבחירת משרד של חברה, הוא סוג של תעודת ביטוח להצלחת העסק ויצירת מוניטין. השקעה בנדל"ן מסחרי הנה השקעה לטווח ארוך ולכן, ראו האם קיים פוטנציאל לפיתוח נוסף באזור בו הנכס ממוקם. אם מצאתם מבנה תעשייה מיושן שקיימות עבורו תוכניות מתאר לפיתוח וקידום המקום והפיכתו לזירת הייטק ועסקים, מדובר כנראה בנכס שכדאי מאוד להשקיע בו. במידה ואתם שוקלים לרכוש נכס מסחרי הנמצא בקרבת אזור מגורים, עליכם לבדוק שלא קיימת התנגדות של השכנים למיקום הנכס המסחרי בו אתם חושקים.

מידע נדל"ן

אתר מניבים – לוח הנדל"ן המסחרי, מספק מענה חשוב לאחת הבעיות הכואבות של תחום הנדל"ן המסחרי, היעדר מידע. אתר מניבים מנגיש את המידע אודות הנדל"ן המסחרי לכל אדם ומאפשר לבצע השוואת מחירים, בין נכס מוצע לבין נכס שהושכר או נמכר, על ידי לשונית "מידע נדל"ן". לשונית זו מספקת מידע עדכני, אודות עסקאות שנסגרו, על פי אזורים שונים בארץ. היום, כל אחד יכול לקבל את המידע במהירות, להגיב בצורה יעילה ולבצע השקעות מניבות בהתאם לצרכיו.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…