מיליוני אנשים ברחבי העולם חווים כאבי גב, ופריצת דיסק היא אחד האשמים הנפוצים לכך. החיים עם מצב זה יכולים להשפיע באופן משמעותי על התפקוד היומיומי, ובכלל להשפיע על כל דבר, החל מפעילויות שגרתיות ועד לדפוסי השינה. במאמר זה נועד תקבלו את כל המידע על פריצת דיסק וכאבי הגב הנלווים אליה כולל התסמינים, הסיבות, אפשרויות הטיפול ושינויים באורח החיים לאיכות חיים טובה יותר.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

מהי פריצת דיסק?

פריצת דיסק מתרחשת כאשר שכבה חיצונית של דיסק בעמוד השדרה נסדקת, מה שמאפשר לחומר הפנימי, דמוי הג'ל, לדלוף החוצה. מצב זה משפיע בעיקר על הגב התחתון, למרות שהוא יכול להתרחש בכל מקום לאורך עמוד השדרה. פריצת דיסק עלולה להפעיל לחץ על העצבים שמסביב, להוביל לאי נוחות, כאב, או אפילו לבעיות נוירולוגיות.

אילו תסמינים מחייבים תשומת לב לפריצת דיסק?

כמו בכל סיטואציה רפואית זו או אחרת, חשוב לשים לב לתסמינים הספציפיים שיכולים להתריע על מה שעומד לקרות, תסמינים אלו הם לרוב:

  • כאב מקומי בגב או בצוואר
  • הקרנת כאב דרך הידיים או הרגליים
  • עקצוץ או חוסר תחושה בגפיים
  • חולשה בשרירים

כך או כך, יש לתת את הדגש על התסמינים ואילו הקלים ביותר שעלולים להעיד על הבעיה ולטפל בה מבעוד מועד אצל אנשי המקצוע הטובים ביותר על מנת למנוע עגמת נפש משמעותית וחוסר תפקוד יומיומי בשגרה.

מהם הגורמים לפריצות דיסק?

כאשר מדובר על פריצת דיסק טיפול טבעי הוא גם אופציה שחשוב לקחת בחשבון. חשוב לדעת שאנשים מבוגרים נמצאים בסיכון גבוה יותר עקב בלאי הקשור לגיל. כמו כן, ישנן גם טכניקות הרמה לא נכונות או פעילות מאומצת שעלולות להחמיר את הבעיה. אם ישנה השמנת יתר, זו מפעילה לחץ נוסף על עמוד השדרה, וגם היסטוריה משפחתית של בעיות בעמוד השדרה עשויה להגביר את הרגישות במצב זה ברמה הגנטית.

איך מטפלים בתופעה?

בתחילה בדרך כלל הרופאים ימליצו על מנוחה, פיזיותרפיה ותרופות לטיפול בכאב. ישנן גם זריקות סטרואידים שעשויות לספק הקלה זמנית על ידי הפחתת הדלקת ואם כל אלו לא מסייעים, ישנם מקרים בהם לא תהיה ברירה אלא לבצע ניתוח כריתת דיסק. יש לקחת בחשבון גם טיפול טבעי בכאבי גב תחתון שיכול סייע לחלק מהמטופלים.

נסו לעסוק בפעילויות בעלות השפעה נמוכה כמו שחייה או הליכה, לדאוג לשמירה על יציבה טובה שיכולה להקל על לחץ מופרז על עמוד השדרה ולצרוך תזונה מאוזנת ועשירה בחומרים מזינים שיכולה לקדם את בריאות עמוד השדרה.

החיים עם פריצת דיסק וכאבי גב יכולים להיות מאתגרים מאד, אך הבנת המצב היא הצעד הראשון לקראת טיפול יעיל. קיימות מספר אפשרויות טיפול, החל מאמצעים שמרניים ועד להליכים פולשניים יותר. שינויים באורח החיים יכולים גם להציע הקלה משמעותית ואין לזלזל בהם. התייעצו תמיד עם מומחים בתחום ואנשי מקצוע מהטובים ביותר על מנת לקבל את הטיפול המיטבי שיוכל לסייע לכם באיכות חיים אחרת וטובה יותר.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…