הגוף שלנו עובר לא מעט שינויים במהלך החיים, וניתן להבחין בכך באזורים שונים בגוף, למשל בבטן. במהלך החיים העור שלנו מושפע משינויים קיצוניים במשקל, מהריונות ולידות, מתזונה ועוד. מאחר ושרירי הבטן הופכים לרפויים ונוצרים עודפי עור בגלל שינויי המשקל, לידות או כתוצאה מניתוח לקיצור הקיבה, נשים וגברים כאחד מחליטים לעבור ניתוח מתיחת בטן. הניתוח הפופולרי מאפשר להשיג מראה אסתטי מרשים וצעיר יותר, ליהנות מבטן חלקה וללא עודפי עור, לשפר ולחזק את הדימוי והביטחון העצמי.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

תהליך ניתוח מתיחת בטן

דוקטור רובינפור מסביר שניתוח מתיחת בטן הוא ניתוח כירורגי שמטרתו להיפטר מעודפי העור שנוצרו עם השנים באזור הבטן ולהדק את שרירי הבטן כדי להשיג בטן שטוחה ואסתטית. בטן מתוחה היא סמל לבריאות, תזונה נכונה, כושר גופני ומראה צעיר. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי הניתוח אינו מתאים לכל אחד או אחת, ובפועל הניתוח צריך להיות המוצא האחרון ולא לשמש כחלופה לירידה במשקל באופן טבעי.

יש שלושה סוגים עיקריים של מתיחת בטן – היקפית (מלאה), קלאסית ומיני מתיחת בטן. כדי לעבור את הניתוח יש להקפיד על הכנה נכונה לקראת ההליך הכירורגי, כך לדוגמה חובה להפסיק לעשן באופן מוחלט לפחות חודש לפני הניתוח, ויש להימנע מעישון גם חודש לאחריו. בנוסף, חשוב לבצע תרגילי נשימה כדי לאמן את המצב הנשימתי ולהימנע מסיבוכים ריאתיים לאחר ההליך הכירורגי.

ההכנות לניתוח מתיחת בטן מתחילות בפגישת ייעוץ במרפאה של הכירורג הפלסטי, יש לעבור בדיקות שגרתיות שונות בהתאם להנחיית הרופא, לחתום על טופס הסכמה, לקבל הסברים מפורטים על ההליך הכירורגי והסיבוכים האפשריים, לשוחח עם המרדים ועוד.

בניתוח עצמו, המבוצע בהרדמה כללית, מזריקים חומר למניעת דימום, שטפי דם וכאבים לאחר הניתוח, ובשלב הראשון הכירורג מתחיל בשאיבת שומן על פי התוכנית ולאחר מכן הוא מבצע חתך עדין בחלק התחתון של הבטן, כאשר המטרה היא שהצלקת תהיה באזור מוסתר. המנתח מהדק את שרירי הבטן האנכיים, מסיר את עודפי העור ותופר את החתך. יש חשיבות רבה למיקום הצלקת ורק כירורג מנוסה מסוגל לבצע את החתך באזור מוסתר של קו הביקיני.

שיטות הניתוח

דוקטור רובינפור מציין כי יש שלוש שיטות מרכזיות לניתוח מתיחת בטן, כאשר הוא מבצע את הניתוח בטכניקות מתקדמות וייחודיות המבטיחות התאוששות מהירה יותר, פחות כאבים במהלך תקופת ההחלמה וצלקת מוסתרת היטב. הטכניקות הנפוצות למתיחת בטן הן:

מתיחת בטן קלאסית – הניתוח הקלאסי שמתאים לנשים לאחר הריונות הסובלות מעודפי עור בעיקר בחלק הקדמי של הבטן ומרפיון שרירי באן. בניתוח זה שואבים שומן באזורים המכונים, מהדקים את שרירי הבטן ומסירים עודפי עור. במהלך הניתוח יש למקם את הטבור מחדש, ובנוסף מותחים את העור באזור הערווה כדי להשיג מראה אסתטי מרשים.

מתיחת בטן היקפית – הניתוח מתאים לנשים ולגברים שהפחיתו ממשקל גופם בצורה דרסטית, בדרך כלל בעקבות דיאטה קיצונית או ניתוח לקיצור קיבה. הכירורג מסיר עודפי עור ושומן מאזור הבטן ומחזק ומהדק את שרירי הבטן. ניתוח זה מורכב יותר מהניתוח הקלאסי.

מיני מתיחת בטן – מתיחת בטן חלקית מתאימה מאוד לנשים שעברו ניתוח קיסרי וסיימו את פרק הלידות בחייהן. הניתוח מתאים במיוחד למי שסובל מעודפי עור מרוכזים בחלק התחתון של הבטן, כלומר מתחת לטבור. זהו ניתוח קל יחסית לעומת השיטות האחרות ואין צורך למקם את הטבור מחדש, לכן ההתאוששות מהירה ולקלה יותר.

החלמה ותוצאות

תוצאות הניתוח תלויות במיומנות של הכירורג, לכן אין להקל ראש בבחירת הרופא. ההחלמה נמשכת כשבועיים, בשבועות הראשונים יש לחבוש חגורת בטן למניעת נפיחות ומתיחת השרירים, חשוב להימנע מפעילות מאומצת וכדאי לקחת חופשה בתקופת ההחלמה כדי להישאר בבית.

הכתבה באדיבות דוקטור רובינפור – מנתח פלסטי ואסתטי מומחה.

לחצו לאתר https://www.dr-robinpour-mano.co.il/

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

נהיגה תחת השפעת סם- איך עורך דין תעבורה יכול לסייע לכם להתמודד עם זה?

שלילה של מינימום שנתיים לרישיון הנהיגה לאחר נהיגה תחת השפעת סם יכול להיות העונש שתקבלו.…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך יעזור לנו ליווי עורך דין בתביעת נכות כללית

יציאה למסע של תביעת נכות יכולה לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במבוך, עם פיתולים וסיבובים…
קרדיט לתמונות PIXABAY

חדשנות טכנולוגית ברפואת אורתופדיה

ניתוח החלפת ירך הוא הליך כירורגי שכיח שמטרתו להקל על כאבים ולשפר את התפקוד של המפרק…
קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…