המהפכה הירוקה תפסה תאוצה בעולם ורכבים חשמליים משלל הסוגים ממלאים את הכבישים בכמויות שהולכות וגדלות. ככל שהזמן עובר מבינים הצרכנים שהתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי הוא שירות חובה לכל בעל רכב חשמלי עקב גידול זמני ההמתנה בתחנות הדלק השונות.  אך איזה דברים חשוב להכיר בכל הנוגע על התקנת עמדה טעינה לרכב חשמלי ? במאמר הקרוב נענה על השאלה ונעבור על  סוגי חיבורים, סוגי עמדות, היכן ניתן להתקין יתרונות וחסרונות ועוד מגוון פרטים שיעזור לכם בתהליך התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי.

 

קרדיט תמונה Shutterstock
קרדיט תמונה Shutterstock

 

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי- סוגי עמדות ודרישות טכניות.

כשאנשים חושבים על עמדת טעינה לרכב חשמלי הם חושבים על עמדות הטעינה המסחריות המפוזרות באופן חלקי בתחנות הדלק ברחבי הארץ.  אך קיימות עוד כמה סוגי עמדות טעינה פרטיות שיתנו פתרון אישי וממשי לכל הצרכנים.

הכירו את עמדת טעינה ניידת, עמדה שכשמה, היא ניידת. מכיוון שהעמדה זזה ממקום למקום השימוש בה קל ואינטואיטיבי, פשוט לחבר לחשמל ולטעון את הרכב. מכיוון שהיא ניידת זמני הטעינה בה איטיים יותר ( 15 שעות עד סוללה מלאה) אך אין צורך בחיבור לתשתיות. מושלמת לצרכנים שלא מתניידים יותר מידי עם הרכב.

עמדה נוספת היא עמדת AC. לעומת העמדה הניידת היא קבועה במקומה ונדרשת בתשתיות. היתרון של עמדה זו היא שזמני הטעינה שלה קצרים בהרבה (כ7 שעות טעינה) ומושלמת לצרכנים שנוהגים מרחקים ארוכים ביום.

עוד עמדה היא עמדת ה DC MODE 4 והיא דומה מאוד לעמדות המפוזרות לתחנת דלק ומושלמת לעסקים. העמדה טוענת את הרכב בצורה המהירה ביותר ( כ30 דק לסוללה מלאה) אך מעמידה את הסוללה תחת מתח חשמלי גבוהה דבר הגורם לבלאי מוגבר. כמובן שנדרשת בתשתית ייעודית שתוכל לעמוד במתח הגבוהה שהסוללה מספקת.

איך התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מועילה, והיכן ניתן להתקין.

ניתן להתקין את עמדת הטעינה מקום עם גישה לחיבור חשמלי. בתים פרטיים, בניינים משותפים, מקומות עבודה, אזורים מסחריים, חניונים ,כולם ועוד עומדים בקריטריונים. כל נכס אשר דורש התקנת עמדת טעינה חשמלית , נותן פתרון ממשי לכל משתמשי הנכס אך יותר מכך, הוא מעלה את ערך הנכס בעשרות אחוזים ! כשהעולם נהיה חשמלי יותר ויותר ובסופו של דבר כל הרכבים יוחלפו ברכב חשמלי מדובר בהשקעה חכמה לטווח הארוך. בנוסף, כשעמדת טעינה בידך כך גם זמן שאבד בדרך לתחנת הדלק הדרך וחזור. משמע, יותר זמן פנוי לדברים החשובים באמת.

לסיכום התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי היא הצעד החכם ביותר שתבחרו.

אחרי שעברנו על סוגי עמדות הטעינה ודרישות טכניות, היכן ניתן להתקינם ומה ערכם האמיתי, אתם מבינים שהצעד החכם ביותר הוא התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי. הרי אם זה לא יקרה עכשיו זה יקרה בעתיד הקרוב. אז קחו צעד אקטיבי, תעלו לנכס שלכם את הערך והצטרפו למהפכה הירוקה.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה PEXELS

פירוק שיתוף במקרקעין: מדריך מקיף לניתוק קשרים קרקעיים

מציאות של שיתוף במקרקעין יכולה להיות מורכבת ובעייתית במקרים רבים. כאשר מספר בעלים חולקים…
קרדיט תמונה FREEPIK

השכרת רכב לטווח ארוך: הפתרון החכם לצרכים שלכם

רוב האנשים שזקוקים לרכב לתקופה ממושכת, בוחרים לרכוש לעצמם רכב פרטי, או לחילופין, לבחור…
קרדיט תמונה FREEPIK

3 טיפים לבחירת ספק החשמל המתאים עבורך

בחירת ספק חשמל פרטי היא צעד משמעותי שיכול להוביל לחיסכון משמעותי בעלויות החשמל, לשיפור…
קרדיט תמונה FREEPIK

הפלות חוזרות בתחילת הריון - חשוב שתדעו

אובדן הריון הוא בהחלט בשורה קשה לכל סוג, בהחלט במקרים בהם מדובר באובדן שמתרחש יותר מפעם…
קרדיט תמונה FREEPIK

קרטונים למעבר דירה וחשיבותם

א. הגדרה של קרטונים למעבר דירה קרטונים להובלה, הידועים גם כקופסאות הובלה, הם קופסאות…
קרדיט תמונה FREEPIK

ערעור על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ונהיגה בשכרות פעם שניה

האם המסע שלך להשבת זכויות הדרך שלך נתקל במחסום נוסף עם החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים…