הקורונה הביאה איתה שורה ארוכה של שינויים בשוק העבודה, כמו למשל מועסקים שמעדיפים להישאר בבית ולא להגיע פיזית למשרד. במאמר הבא נסביר למה הם לא עצלנים, מה ניתן לעשות כדי לבוא לקראתם וכיצד כל זה דווקא יכול לתרום למעסיק ולארגון

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

העובדים אינם עצלנים

הדבר הראשון שצריך לזכור לגבי עובדים בתקופת פוסט הקורונה, בינתיים, הוא שהם אינם עצלנים. זה אולי נראה ככה כי רובם לא רוצים להגיע למשרד, אבל בפועל מדובר על הזדמנות אדירה: לייעל את אופן העבודה ולחסוך בהוצאות מעסיק.

הסיבה העיקרית לכך שהעובדים אינם עצלנים קשורה לכלים החדשים שעומדים לרשותם. אם בעבר מעסיק היה רגיל שבלי להיות פיזית במשרד העובד לא מסוגל לעשות את התפקיד שלו – הרי כיום כבר ברור שזה ממש לא מדויק. למעשה, מחקרים מראים שדווקא עבודה מהבית יכולה להיות יעילה יותר, תודות לארגז כלים טכנולוגי מתקדם ולתחושת רווחה אדירה.

ניהול שעות הנוכחות בצורה אפקטיבית

מצד שני, כן כדאי להביא בחשבון את ההתאמות הנדרשות מבחינת המעסיק. כיום כבר אי אפשר להסתפק בהתקנת שעון רגיל, כי העובדים כאמור אינם מגיעים פיזית אלא נדרשים לדווח את השעות שלהם מרחוק. במקום זה, צריך לוודא שמדובר על שעון נוכחות שמאפשר דיווח מכל מקום, בכל שעה, בלחיצת כפתור ובצורה אמינה.

העניין עם שעון נוכחות לעסק גם נותן דוגמא מעולה לאופן שבו הקורונה היא הזדמנות ולא רק מגבלה: אם מעסיקים מבינים את הצרכים החדשים של העובדים ובאים לקראתם, הם מרוויחים מועסקים מרוצים בעלי מוטיבציה גבוהה. בטווח הקצר וגם הארוך, אלו בדיוק הדברים הקטנים שעושים את השינוי הגדול והופכים את הארגון למשפחה.

היתרונות של שעון לדיווח מרחוק

השאלה המתבקשת היא כמובן מה אפשר לעשות על מנת להתאים את המפרט של שעון מודרני לדרישות האחרונות של העובדים. אז קודם כל, אפשר לבחור שעון נוכחות לעסק שמבוסס על אפליקציה. האפליקציות מביאות את עולם העבודה לכל מקום בעולם, ניתן להשתמש בהן בחיבור לאינטרנט בלבד והן לא דורשות שום סוג של רקע טכני.

בנוסף, המכשיר הנייד שיש לכל עובד או עובדת מאפשר להם לדווח שעות בצורה מדויקת ולעקוב אחר הנוכחות שלהם. במקום להשאיר את כל הכלים בצורה ממודרת בידיים של מחלקת משאבי אנוש, מעסיקים שעושים את ההתאמות מרוויחים עובדים מעורבים יותר.

איך בוחרים את השעון המתאים?

שעון נוכחות שמתאים לדרישות האחרונות של העובדים יאפשר להם להעביר עדכונים דרך אפליקציה מאובטחת המותקנת על המכשיר שלהם. כמובן שהכל חייב לקרות באישור מנהל העבודה ובסנכרון עם מחלקת השכר ומשאבי האנוש, אבל זה קורה כיום אוטומטית לחלוטין.

מלבד הדיווח הבסיסי, כדאי לבחור שעון שיש לו עוד כמה תכונות מתקדמות ובהן:

  • דיווח משימות כולל אפשרות מנהל לפלח ולנתח איזה עובדים ביצעו איזה משימות
  • דיווח הערה יומית של עובד ישירות למחלקת השכר ומשאבי אנוש
  • דיווח היעדרות לפי סוגים שנקבעו מראש על ידי המעסיק (מחלה, חופש, מילואים וכן הלאה)
  • דיווח רכיב יומי מוגדר מראש – מספר עסקאות, מספר פגישות, מספר קילומטר לנסיעות ועוד

לסיכום, התאמה אישית היא מילת המפתח בשוק העבודה של המאה ה-21. בעקבות הקורונה גם הכרנו את החשיבות של גמישות, הן מבחינת מיקום העבודה והן מבחינת הדיווח וההתנהלות מול המעסיק. אז כדי להמשיך ליישר קו עם צרכי העובדים ולחזק את תחושת ההזדהות עם הארגון, כדאי לאפשר להם לדווח את השעות גם מרחוק עם אפליקציות ושעונים שמותאמים לכך.