לא משנה אם אתם בעלים של חברה מצליחה, או שפתחתם מוצר ייחודי, אם לא תדעו לשווק את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר, לא תצליחו להשיג לקוחות פוטנציאלים. שיפור יחס המרה (CRO) הוא דרך יעילה להבין האם אתם בדרך הנכונה. אז מה זה CRO ואיך מחשבים אותו? הרי לפניכם במאמר.

כלים
קרדיט לתמונה: pexels
קרדיט לתמונה: pexels

 

מה זה שיפור יחס המרה?

CRO זה ראשי תיבות של Conversion Rate Optimization, בתרגום לעברית - שיפור יחס המרה. מונח זה קשור בעולם השיווק הדיגיטלי, הוא מתאר תהליכים ופרקטיקות שנועדו להגדיל את אחוז המשתמשים באתר או אפליקציה, ולהגדיל ביצוע פעולה מיוחלת. מומחי CRO יידעו לבדוק את האתר שלכם ולהכין לכם תוכנית מסודרת לשיפור יחס ההמרה באתר והגדלת ההכנסות שלכם.

מה הכוונה בהמרה?

בעולם השיווק הדיגיטלי המרה מכוונת לכל פעולה או סדרת פעולות שאנחנו מכוונים את הגולש לבחור או לעשות. כשמבקר אקראי מגיע לאתר מסוים ומבצע את הפעולה הרצויה שהגדרתם הוא בעצם הופך להיות "מומר", כלומר מגולש פסיבי ואקראי, המרנו אותו לגולש אקטיבי שעשה את הפעולה המצופה ממנו.

דוגמאות להמרות נפוצות

ביצוע רכישה - ההמרה המיוחלת ביותר, מבקר שהופך ללקוח משלם .
השארת פרטים - מה שנקרא לידים (leads), כלומר לקוחות פוטנציאלים, לקוח אקראי נכנס לאתר ומשאיר פרטים ליצירת קשר בהמשך.
הרשמה לניוזלטר - מבקר אקראי שמגיע לאתר ומשאיר את המייל שלו ונכנס לרשימת התפוצה של האתר.
הרשמה לאתר - לקוח מגיע לדף הנחיתה של האתר, השתכנע והחליט לפתוח שם משתמש.
לחיצה על מודעה או פרסומת - גולש שלחץ על פרסומת שראה ברשת כי התעניין בתוכן המודעה.

לחיצה על תוצאות חיפוש בגוגל - גולש שחיפש תחום מסוים ולחץ על מודעה או תוצאת חיפוש בגוגל.

איך מחושב יחס ההמרה?

חישוב יחס המרה תלוי במה היא ההמרה שהגדרתם מראש, אם הגדרתם שהמרה היא אנשים שנכנסו לאתר והשאירו מייל כדי להירשם לניוזלטר שלכם, בפועל הגיעו לאתר 500 אנשים, מתוכם 250 השאירו מייל - אז יחס ההמרה הוא 50%. זאת אומרת שהיחס מחושב על פי אחוז ההצלחה לעומת כמות המתעניינים \ הנכנסים לאתר.

איך לבצע שיפור יחס המרה?

חווית משתמש - אם קשה למשתמש לבצע פעולות זה יקטין משמעותית את יחס ההמרה של לקוחות אקראיים. השקיעו בחווית משתמש נגישה ונוחה.

תיקון תקלות טכניות באתר – בהקשר ישיר לסעיף הראשון, חווית המשתמש כוללת בתוכה גם תקלות טכניות, למשל טופס שלא נשלח בהצלחה בגלל בעיה טכנית – זה משפיע גם על חווית המשתמש שכבר רצה להשאיר פרטים אבל לא הצליח, ובאופן ישיר על יחס ההמרה שלכם. תקלות טכניות נוספות יכולות להגרם לדוגמא בשל עמוד שלא נטען כהלכה, או אזורים שבורים באתר שגורמים ליחס המרה שלילי ועוד. לכן חשוב לוודא שאין בעיות טכניות באתר, ובמידה ויש כדאי לתקן אותן.

קופירייטינג - השפה השיווקית בה תשתמשו תשפיע מאוד על קהל היעד שלכם, השתמשו בכותרות מושכות, בשפה מותאמת, תגרמו להם להפעיל רגש ולהתחבר לתוכן שלכם.
ויז׳ואל ותמונות - תדאגו לתמונות יפות ומייצגות בדף המוצר, גם אם מדובר במוצר דיגיטלי, דאגו לתמונות שיעבירו ללקוח את החוויה וימשכו אותו לרכישה.

קהל יעד - תדאגו שאתם מושכים את קהל היעד אליו אתם מכוונים, בין אם זה באופן אורגני או דרך פרסום בגוגל, חשוב שקהל היעד המתאים יהיה חשוף לתוכן המתאים.

לסיכום

ראינו שלשיפור יחס המרה יש משמעות גדולה כשאתם רוצים לשווק את העסק שלכם. לא צריך להיות מבין גדול בתחום השיווק כדי להבין שלקוח שנהנה מהמוצר או מהשירות שלכם זה השאיפה הגדולה והקטנה של כל עסק. דיוק הצרכים והמטרות יכולות להביא להצלחה גדולה ומשמעותית שללא ספק שווה להשקיע בה.