אם יש משהו שאי אפשר להתעלם ממנו בישראל, זו כמובן השמש. היא יוקדת על ראשנו כמעט בכל ימות השנה ולכן ברור מדוע כולנו מעוניינים לקחת את האנרגיה שלה ולהפוך אותה למשהו שימושי ואקולוגי. לכן טבעי שהיום נראה על עוד ועוד גגות מערכות סולאריות שמותקנות, כי היום זה כבר ברור שיש לכך רק יתרונות. בעזרת מערכת סולארית אנחנו מנצלים את אנרגיית החום של השמש וממירים אותה לאנרגיה אחרת שמשמשת אותנו, מבלי לפגוע בסביבה. מה שכן, האם עצרתם פעם לחשוב על החשיבות של ניקוי מערכות סולאריות?

כלים
מקור:PIXAPAY
מקור:PIXAPAY

כל הסיבות שבגללן צריך להקפיד על ניקיון המערכת

ממש כפי שקורה לגבי כל מערכת אחרת, גם במקרה של מערכות סולאריות יש משמעות לשמירה ולתחזוקה נכונה. אחד מהסיכונים המשמעותיים ביותר שעורבים למערכות הסולאריות, זו למעשה אבנית ולכלוך שמצטבר. לכן, אם אפשר לבצע ניקוי מערכות סולאריות ללא כל בעיה ובצורה קבועה, מובן שכדאי לעשות זאת. במילים אחרות, המערכות האלה עובדות הרבה יותר טוב כאשר הן נקיות. הפאנלים קולטים טוב יותר את קרני השמש, כך שאם כבר השקעתם בהתקנת מערכת כזאת, מובן שכדאי יהיה להקפיד על ניקיונה באופן שוטף.

היתרונות של מערכת ניקיון אוטומטית

אם חשבתם לרגע שכאשר מדברים על ניקוי מערכות סולאריות מדברים על עבודה פיזית שפועלים צריכים לעשות, דעו שהיום אפשר גם אחרת. למעשה, אנחנו רואים שהיום יש אפשרות לנקות כל מערכת סולארית בעזרת מערכת ניקוי אוטומטית, וזה מומלץ בחום. היתרונות של ניקיון בעזרת מערכת אוטומטית ברורים, שכן אין כאן סיכוי לחיי אדם שצריכים לעלות על הגג ולנקות את המערכת. כמו כן, כאשר הכול אוטומטי, המערכת יכולה לפעול בכל פעם כשנרצה. יש היום מערכת שעשויה כולה מחלקים שהם בעלי תו תקן ישראלי. זה נתון משמעותי שכן לרוב בצורה כזאת מחיר המערכת יהיה נמוך יותר, ובנוסף, אם יהיה צורך להחליף לה חלקים שונים, הם יהיו ברי-השגה בלי בעיה. מומלץ להתקין מערכת אוטומטית לשיטת פאנלים סולאריים כי מערכות כאלה עושות עבודה מצוינת שמקלה עלינו ומאפשרת לפאנלים הסולאריים לקלוט יותר קרני שמש.