ההתחממות הגלובלית הפכה לסוגיה מטרידה במיוחד, והיום כבר אין אדם שלא מודע לכך שלפעולות שאנו עושים יש השלכות חמורות על היקום. התעשיות המזהמות, החומרים הכימיים שדולפים ומתלכדים עם האוויר הצח, כל אלו גורמים ליקום להתחמם ולאיים על הקיום שלנו בתוכו. אחת מהסיבות לאיום הקיומי הזה הינו שימוש במיזוג אוויר.

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

אחת מתופעות הלוואי של מיזוג האוויר התעשייתי והפרטי הינו הגזים שנפלטים לסביבה והחשמל שמעורב בתהליך. הדבר מציב אתגר משמעותי בפני כל מי שמשתמש במזגנים פרטיים או תעשייתיים. לשם כך פותחו מערכות מיזוג אוויר ייעודיות, שמטרתן היא למזער את ההשפעות הסביבתיות, תוך מילוי תכליתן.

איך מקררים חללים ומצמצמים את איכות הסביבה במקביל?

בעידן שלנו, לצרכנים יש אחריות סביבתית שהולכת וגוברת, וכחלק ממנה עלה הצורך לעשות שימוש יעיל ונכון במערכות מיזוג אוויר יחד עם שמירה על הסביבה. אחת מהמערכות המובילות והמתקדמות בתחום הינה מזגן VRF, אשר פעולתו מתכנסת עם האידיאל של איכות הסביבה. אופן הפעולה שלו פשוט – הטכנולוגיה עליה הוא מושתת מביאה לשמירה על טמפרטורה קבועה, דבר שמביא לחסכון כלכלי ואנרגטי רב. באמצעות הפעולה הזו ניתן לדייק את צריכת האנרגיה, כך שהיא מסופקת בהתאם לדרישה. כתוצאה מכך הצריכה החשמלית קטנה בממוצע בחצי, וכך גם הסביבה נשמרת מפני נזקים.

מעלים טמפרטורות לחסכון בחשמל

הטמפרטורה האידיאלית של מזגן הינה 24-25, שכן היא גם נעימה ולא מקפיאה את הבית, וגם מביאה לחיסכון בחשמל. למעשה, עם כל מעלה אחת שמורידים במזגן, מעלים את אחוזי צריכת החשמל בבית. לכן, גם כדי שתוכלו לשמור על טמפרטורה נעימה ומאוזנת וגם כדי שתתרמו בדרככם לשמירה על הסביבה, נסו להתכוונן לטמפרטורות הללו במזגן שלכם.

מה עושים כשהטמפרטורה החיצונית קיצונית?

לעתים, בין אם בגלל התקנה לקויה ובין אם מסיבה אחרת, יש קצר בהזרמת האוויר במאוורר של היחידה החיצונית, ואז חשים בגל של אוויר חם שמחלחל פנימה. הדבר גורם לבזבוז אנרגיה, וכדי להימנע מכך יש לבדוק את טיב האוויר שמוזרם במזגן.

דרכים נוספות לחסכון באנרגיה

מלבד מערכות המיזוג המתקדמות שמסייעות בחיסכון אנרגיה, ישנן עוד כל מני דרכים יעילות שעוזרות. החיסכון האנרגטי צריך להתבטא הן במישור הביתי והן במישור העסקי והתעשייתי, שכן ככל שנעסוק בכך כחברה, כך נוכל למזער את הנזקים הסביבתיים שהפעולות שלנו מייצרות.

- שימוש במקרר בעל אטימות טובה, אשר ידוע בהיותו בעל מדד אנרגיה חסכוני יותר מהרגיל.

- החלפה של מכשירי חשמל ונורות ליבון למכשירים חסכוניים באנרגיה.

- מכשירים שניתנים לכוונון בהתאמה אישית, כמו למשל סוגים מסוימים של מחשבים, טלפונים חכמים ועוד.

לכאורה נראה כי מדובר בהשפעות מזעריות ולא משמעותיות, אולם בפועל כל צעד קטן שכזה מקדם את הרעיון של שמירה על איכות הסביבה.