מזל טוב! הקורונה מאחורינו, השמיים נפתחו ובשעה טובה סגרתם את החופשה החלומית שלכם. מה עכשיו? להלן שלושה דברים שאי אפשר בלעדיהם בכל חופשה בחו"ל.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

לינה

כמספר היעדים לטיול כך מספר האפשרויות ללינה. מלון חמישה כוכבים, הוסטל פשוט, דירת AIRBNB, קרוון או אפילו COUCH SURFING. לכל כיס אפשר למצוא אפשרות לינה מתאימה אתם יכולים לפנות למלון, להיעזר באתרי הזמנות לרבות BOOKING.COM, ליפול על הדודה עם שלושה ילדים או להכיר אנשים חדשים ולהתארח אצלם.

לסיכום מה שלא תבחרו חשוב לזכור כי תמונות תמיד נראות טוב יותר בצג המחשב בבית, לוודא תנאי שינוי וביטול, המלצות, ודרכי גישה לנכס.

רכב

החלטתם שאתם רוצים לצאת קצת מהעיר? השכרת רכב היא הפתרון בשבילכם. ביעדים שונים עלויות ההשכרה מגוונות מאוד ולפעמים אפילו כדאי לטוס ליעד קרוב אשר בו המחירים שתשלמו יהיו משמעותית זולים יותר. לא משנה איזה רכב או חברת השכרה תבחרו, חשוב לשים לב למספר נקודות: ביטוח הכולל החזר או ביטול השתתפות עצמית, האם הנפקתם מראש רישיון נהיגה בינלאומי (מומלץ שכל בעלי רישיון הנהיגה יעשו זאת), הימצאות אביזרים המותאמים לדרך (כמו למשל שרשראות שלג, וו גרירה וכו').

סעיף חשוב בחוזה ההשכרה מדבר על טנק הדלק. האם עלכם להחזיר את הרכב עם טנק מלא או שניתן להחזירו ריק?

לא רוצים לחפור לכם יותר מדי בנושא רישיון הנהיגה הבינלאומי, אנחנו יודעים שחברים סיפרו לכם שהרישיון הישראלי תקף גם בחו"ל, ואכן ישנן מדינות בהן זה נכון, אך גם במדינות אלו תמיד ישנה אפשרות שיעצור אתכם השוטר היחיד שאינו מכיר את החוק הזה, או נציג חברת ההשכרה ששכח כי רישיון נהיגה ממדינת ישראל אכן כלול בהסכם בין אותן מדינות.

ביטוח בריאות

כישראלים אנחנו מורגלים לביטוח בריאות בחינם. כשאנחנו מטיילים בעולם ביטוח הבריאות שלנו אינו תקף. כל ביקור קצר אצל הרופא בשביל חפיסת אנטיביוטיקה יכול לעלות כמו הטיול כולו, שלא לדבר על מצבים בריאותיים מורכבים יותר.

תמורת מספר דולרים מועט ליום אתם קונים לעצמכם ראש שקט. מאחלים לכם כי לעולם לא תצטרכו להפעיל את הביטוח הזה, אך אם כן, אתם ויקיריכם מכוסים.

לסיכום

לפני שיוצאים מהבית לחופשה שחיכיתם לה כל כך הרבה, אל תשכחו שאתם צריכים מקום לשים את הראש, להתנייד בקלות ולשמור על בטיחותכם ובריאותכם.

מאחלים לכם חופשה מהנה ובטוחה, מלאה בחוויות חדשות ונעימות. סעו וחזרו בשלום.