מה עדיף, לתת או לקבל? העוצמה של הנתינה היא אין סופית. דווקא בתקופה שהחיים נראים חומרניים מאוד, תקופה לפעמים צינית או טכנולוגית מדי, המציאות מראה שאפשר אחרת. המציאות מראה שאנשים שמענקים מעצמם, מכל הלב, יוצרים שינוי עצום אצל אחרים וגם אצל עצמם. זה הזמן לגלות את הדרכים הטובות, שיאפשרו גם לכן או לכם, לסייע, להתנדב, לפזר מעשים טובים. כל אחד יכול להעלות לאחרים חיוך על הפנים. ולפני שנמשיך, קבלו מילה של מתנדב: להעניק מכל הלב, זה אומר לתת אבל גם לקבל – לקבל חיוך והוקרה ומילה טובה ותחושה של סיפוק, אושר ושמחה.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

לעשות טוב - להתנדב בבתי חולים

מי שמעוניין להתנדב, המקום המתאים ביותר זה המקום שהלב שלכם מרגיש שצריכים אתכם. אם ביקרתם בעבר קרוב משפחה חולה או שהייתם בבית חולים כמטופלים, בוודאי שמתם לב להמון סיפורים אנושיים, מכמירי לב או מרגשים. צוותי בתי החולים השונים נופלים מהרגליים מרוב עומס והם לא יכולים להיות בכל מקום, כל הזמן. לכן, התנדבות בבית חולים זו אפשרות ודרך טובה מאוד להקדיש מזמנכם לאחרים. מתנדבים יכולים לסייע למשל בהאכלת חולים קשישים ועריריים או בליווי של ילדים חולים מאושפזים. לדוגמא, ילדים שמאושפזים לזמן ארוך לא תמיד מלווים על ידי הוריהם 24 שעות ביממה. מגיע הרגע שבו ההורים מרגישים קריסה פיזית ונפשית. אבל כאשר ההורים יודעים שיש מתנדב או מתנדבת, צמודים לילד, הם יכולים לחזור קצת הביתה, לנוח מעט, לפני שחוזרים מאוששים ומחוזקים. חלק מהמתנדבים בבתי החולים מגיעים כדי לחזק חולים ופצועים, עם צעצועים לילדים, עם סירי אוכל ביתי מנחם, עם תחפושות או עם שירים לקראת שבת או בחגים.

לעשות טוב – להתנדב בעמותות בעלי החיים

לא כל מי שרוצה לעשות טוב, מסוגל להתנדב ולסייע בבתי החולים. אם אתם מרגישים או מרגישות כי סיוע בבתי חולים פחות אפשרי או מתאים, אל תרגישו שחייבים להרים ידיים. יש הרבה אפשרויות אחרות להתנדב ולפזר מעשים טובים. לדוגמא, בעמותות בעלי החיים ברחבי הארץ דרושים אנשים עם לב זהב, שאוהבים בעלי חיים. בעמותות נעזרים במתנדבים להאכיל את הכלבים ואת החתולים העזובים. נדרשים מתנדבים ללטף, לנקות, לתת הסברים לאנשים שפונים בכדי לאמץ. בזכות המתנדבים, המון כלבים וחתולים עזובים מוצאים בית חם ואוהב. ויש מתנדבים שמטפלים בבעלי חיים מסוג אחר – למשל בפינות ליטוף או כלבי נחייה. מתנדבים מטפלים בגורים שאמורים בהמשך לשמש כלבי נחייה לעיוורים (עד שמתחיל תהליך האימון ועד שהכלב מגיע ללקוי הראיה). בין המתנדבים, ניתן למצוא אנשים בכל גיל, שהמשותף לכולם, אהבה לבעלי החיים.

לעשות טוב - ארוחה חמה, למי שאין ידו משגת

בישראל חיים אנשים רבים, בהם קשישים, ניצולי שואה ומשפחות עניות, שאין ידם משגת. יש כאלה שלא מסוגלים להכין לעצמם ארוחה חמה, מזינה ובריאה. ישנן עמותות וישנם ארגוני התנדבות בישראל שנכנסים בדיוק לפינה הזאת. ישנן התארגנויות שבהם מקימים בית תמחוי, לשם יכולים להגיע האנשים הנצרכים ולפעמים הבודדים. שם אפשר למלא את הקיבה הריקה באוכל בריא וליהנות מקרבה אנושית. מתנדבים עוסקים במגוון מלאכות בתחום הזה. יש שנוסעים ברכבם על מנת לאסוף מצרכי מזון מתורמים. יש שמבשלים או מבשלות בסירים גדולים. יש שמכינים כריכים עבור ילדי בית ספר או גנים שאין ידם משגת ויש שמביאים מנות של אוכל חם, לביתם של אלה שזקוקים לכך.

לעשות טוב – לבודדים ולעריריים

לא עם כולם מיטיב הגורל, אבל התנדבות יכולה לשנות חיים. קחו לדוגמא עוד סיפור קצר, על התנדבות בירושלים. בעיר הבירה, כמו במקומות אחרים, ישנם אנשים עריריים. קשישים עולים חדשים או אחרים שלא הקימו משפחה או שאיבדו את יקיריהם או שגורלם לא שפר עליהם באופן אחר. לא צריך יותר מאשר אדם אחד, כדי להפיג את הבדידות הצורבת, מפעם לפעם. הסיפור הוא פשוט: מוכנות להגיע למישהו או למישהי שמרגישים לבד, אבודים בעולם. להגיע, לשוחח, לדבר, להקריא בעיתון, לספר סיפורים, להפיג את העצב. אלה דברים שכסף לא יכול לקנות. אבל אלה דברים ששווים הרבה יותר מזהב.

יש אנשים שנוהגים לקטר על המצב במדינה, מקטרים על הזה ועל ההוא. אבל אפשר אחרת – פשוט לבחור, להרים את הכפפה ולעשות טוב!

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…