אין עוררין כי עלינו לחבוש קסדה בעת רכיבה על אופניים כדי להגן על הראש והמוח שלנו. הקסדות מיועדות לספוג את פגיעת הנפילה על ידי פיזורה על השטח הרחב ביותר האפשרי.

כלים
קרדיט תמונה Depositphotos
קרדיט תמונה Depositphotos

בשנים האחרונות בחירת קסדה הפכה למשימה קשה אפילו לרוכבי האופניים המיומנים ביותר. זאת מכוון ויש כל כך הרבה סוגים של קסדות לבחירה, עם דרגות שונות של נוחות, תכונות, טווחי מחיר, עיצובים, צבעים ועוד. אבל בסופו של יום, אתם רוצים לוודא שאתם או יקירכם מוגנים היטב בעת רכיבה על אופניים.

חשוב מאוד לזכור שקסדות הן לא רק אביזר אופנה, הן פריט בטיחותי. לכן, עליך לבחור את הקסדה שתגן עליך בצורה הטובה ביותר וכזאת שתהיה נוחה ומתאימה לגודל וצורת הראש שלך כדי להבטיח שתוכל לחבוש אותה בצורה נכונה ובטיחותית.

אילו נקודות כדאי לקחת בחשבון טרם בחירת קסדה:

  1. התאמת הקסדה לסוג הרכיבה - צריך לחשוב למה תשתמש הקסדה לפני רכישתה מכיוון שכל סוג של קסדה מיועד לפעילויות אחרות כמו רכיבה על אופני הרים, רכיבה על אופני פעלולים, אופני כביש וכו’
  2. התאמת הקסדה לראשכם - חשוב לוודא שאתם רוכשים קסדה שמתאימה לראשכם ונוחה מספיק כדי שתוכלו לחבוש אותה ברכיבות ארוכות מבלי להרגיש שיש יותר מדי לחץ על אזור הראש והצוואר. על הרצועות לשבת בנוחות מתחת לאוזניים, לא הדוקות מדי, אבל זה הקסדה לא אמורה לזוז ממקומה כאשר אתם מנענעים את הראש מצד לצד. על הקסדה לכסות את החלק האחורי של הראש ולא לאפשר פגיעת ראש כתוצאה מנפילה על הקרקע.
  3. משקל הקסדה - משקל הקסדה הוא אחד השיקולים החשובים ביותר. המשקל הממוצע לקסדה רגילה הוא בסביבות 300 גרם, בעוד שקסדה קלה במיוחד יכולה למשקל עד 100 גרם. חלק מהקסדות מיועדות גם לספוג יותר כוח על מנת להפחית את הסיכוי לפציעה.
  4. תקציב - זה מפתה מאוד לקנות קסדה זולה ותר, אבל אל תעשו את זה! ההבדל באיכות יכול להיות משמעותית מאוד ואתם לא תרצו להפקיד את חייכם ובריאותכם בפני קסדה לא איכותית - גם אם זה אומר להוציא קצת יותר כסף מראש עבור משהו איכותי יותר.
  5. קלות שימוש -  הרצועות בצד צריכות להיות קלות מספיק להתאמה כך שתוכל לקבל התאמה מושלמת לגודל וצורת הראש שלך. במידת האפשר, צריכה להיות גם רצועת סנטר שתוודא שהקסדה לא תתרחק

לסיום, יש להקפיד על חבישה נכונה, על הקסדה לא להיות הדוקה מדי לראש מכוון וכך היא תגרום לאי נוחות לרוכב. הקסדה צריכה לשבת על הראש כאשר חזית הקסדה ממש מעל הגבות. הרצועות צריכות להיות מהודקות היטב מתחת לסנטר ולאונות האוזניים, אך לא בחוזקה מדי, מכיוון שהדבר עלול לגרום לפציעה עקב משיכה או במהלך נפילה. הרצועות חייבות להישאר תמיד מתחת לקו הלסת כשהן מתכווננות כראוי כדי למנוע פציעה בצוואר שלך בנפילה או התנגשות.