לקוח כתב עליך ביקורת רעה? אתר חדשותי העלה כתבה שלילית על העסק שלך? פורסמו פסקי דין בהשתתפותך? יש דרך לטפל בזה ולהעלים את האזכורים השליליים הללו בעזרת פעולות של ניהול מוניטין!

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

 

ניהול מוניטין באינטרנט מוגדר כאחד הדברים החשובים לכל עסק או אדם, במרבית המקרים מדובר על חובה לעסקים ובכירים שונים החייבים להציג תדמית חיובית בפני קהלים וגורמים שונים המחפשים את שם העסק או שם בגוגל וברשתות החברתיות.
איך אפשר לעשות ניהול מוניטין לבד? למי זה מתאים? ובאילו מצבים?

ניהול מוניטין ברשת - איך זה יעזור לי?

לירון קטלן, הבעלים של חברת "ניהול מוניטין" המתמחה בשיפור תדמית באינטרנט מציין: "ניהול מוניטין ברשת חברתית או בגוגל מתאים לכל עסק, מותג, אנשי עסקים, אנשי ציבור וגורמים בכירים רבים המעוניינים להפוך את התדמית שלהם באינטרנט לחיובית והפעילות מותאמת לצרכים שלהם. במקרים רבים יש צורך לטפל במוניטין שלילי עקב ביקורות שליליות, כתבות שליליות מאתרי החדשות, פסקי דין עם שמם או שם החברה ועוד. חשוב לציין כי לאחרונה המון עסקים ואנשי ציבור מבינים את הכוח של פעילות מוניטין באינטרנט ופונים אלינו עוד לפני שעולים אזכורים שליליים לאינטרנט כדי להתגונן מפני יום הדין במידה והוא יגיע".
תפקיד חברת "ניהול מוניטין" היא להדחיק את כל המידע השלילי עליכם במקסימום האפשרי ולבנות תכנית שיווקית אסטרטגית כדי לקדם תכנים חיוביים מותאמים באתרים השונים ולנהל את התדמית האינטרנטית של העסק, המותג או איש הציבור.

חברת "ניהול מוניטין" מסייעת לעסקים וגורמים בכירים להפוך את המוניטין לחיובי כבר מספר רב של שנים, אך למרות זאת, ישנם מקרים קטנים בהם אנשים פרטיים שאינם בכירים יכולים לנהל את המוניטין לבד וכן עסקים קטנים יכולים לנסות לשפר את המוניטין שלהם במספר צעדים אפשריים.

איך לעשות ניהול מוניטין בעצמך ?

למרות שהחשיבות של מוניטין ברשת היא גבוהה ורבים בוחרים להיעזר בשירותי מומחה לניהול מוניטין, ישנם מקרים בהם ניתן לבצע ניהול מוניטין באופן עצמאי והם בעיקר סובבים מקרים אישיים של אנשים המעוניינים להתקדם בעבודה ועסקים שיכולים ללמוד להתנהל בצורה טובה.
המקרים לרוב הם מינוריים ומצריכים השקעה אישית, אך עסק/חברה או כל גורם בכיר עם רצון להצליח ובמיוחד כאלו המתמודדים עם מוניטין שלילי - בוחרים בניהול מוניטין מקצועי המבוצע על ידי מומחה לניהול מוניטין עם ניסיון במגוון רב של תחומים רבים במשק ועם גורמים בכירים עם צרכים משתנים.

אדם פרטי
במקרה של אדם פרטי שאינו בכיר בחברה, הצורה שבה שאתם יכולים לשפר את המוניטין לבד היא לפתוח ולחזק את הרשתות החברתיות, להפוך למומחים בתחום ולקדם את השם שלכם.
במידה ומדובר על פרופילים אישיים ולא דפים ציבוריים רשמיים, דאגו להציג את עצמכם בצורה הטובה ביותר שניתן: הורידו פוסטים שנויים במחלוקת, הסירו את התמונות או התיוגים עליכם בהם התמונות לא מחמיאות או משדרות זילות וברשתות החברתיות הייעודיות לפירוט ניסיון תעסוקתי (בעיקר לינקדאין אך ניתן להוסיף מידע גם בפייסבוק) תוכלו לפרט בצורה הטובה ביותר את הניסיון שלכם.

עסק
גם במקרה של עסקים, תוכלו לנסות להבין את הצרכים של הקהל אליו אתם פונים ולחזק את הרשתות החברתיות שלכם.
כדי למנוע ביקורות שליליות שפרו את ההתנהלות שלכם בשטח, במידה וביקורות שליליות הופיעו בגוגל, פייסבוק ואתרי ביקורות נוספים, מומלץ בחום לא להתנצח עם לקוחות, לענות בצורה מכובדת, לתחקר כל מקרה ולשקף את כל התהליך שביצעתם מול הלקוחות.