לא מעט נשים חשות שהן פחות נשיות בשל העובדה שיש להן חזה קטן. לא מעט נשים אינן מרגישות בנוח עם החזה שלהן ומרגישות שאין לו מספיק נוכחות. כיום, כל אישה שמרגישה פחות נשית כי החזה שלה קטן מדי, יכולה לבחור ניתוח הגדלת חזה. ניתוח מעין זה הוא פרוצדורה כירורגית שהמטרה שלה היא להגדיל את החזה של האישה לגודל הרצוי לה. כמובן שחשוב מאוד ללמוד את כל מה שצריך אודות ההליך, הסיכונים שבו, כיצד הוא מתבצע, מהי העלות שלו ועוד, טרם את מחליטה לבחור בניתוח המדובר.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

הגדלת חזה- מה חשוב לדעת?

ממש כמו כל הליך רפואי אחר, ניתוח הגדלת חזה חייב להתבצע רק על ידי רופא מומחה בתחום. נשים רבות מעוניינות בניתוח הגדלת חזה בשל שיקולים אסתטיים שונים, אך חשוב להבין כי שתלים להגדלת חזה יכולים לסייע גם לנשים שעברו ניתוח של כריתת שד או לנשים שסובלות מאי סימטריה בגודל השדיים שלהן. כמו כן, מדובר על ניתוח שיכול לתקן תוצאות של ניתוחים קודמים שהאישה עשתה והם לא העניקו לה את התוצאה הרצויה לה. נכון להיום ה-FDA האמריקאי אישר את השימוש בשתלי סלין ובשתלי סיליקון, כאשר בשני המקרים מדובר על שתלים בעלי מעטפת חיצונית שעשויה מסיליקון בדרגות עובי וחספוס שונות והם קיימים גם במגוון גדול של צורות וגדלים.

האם יש סיכונים לניתוח הגדלת חזה?

ניתוח הגדלת חזה נחשבת כיום להליך פשוט באופן יחסי, יחד עם זאת, חשוב לזכור שכמו בכל ניתוח עלולים להיות סיכונים וסיבוכים שונים ויש להכיר אותם טרם מחליטים אם לבצע את הניתוח. הסיכונים הם: הצורך לבצע ניתוחים חוזרים לצורך תיקון במקרה והמטופלת לא מרוצה ממראה החזה שלה לאחר הניתוח והן לצורך החלפת שתלים עתידית, סיכון להתפתחות סרטן, היווצרות קפסולה שהיא מעין מעטפת שתיווצר סביב השתל שמהווה גוף זר ולגרום לעיוות, כאבים שונים, זיהום, קרע ודליפה מהשתל ועוד. יחד עם זאת, חשוב לזכור כאמור שבכל ניתוח יש סיכונים ושהניתוח המדובר לרוב מתבצע בצורה מוצלחת.

כיצד לבצע ניתוח הגדלת חזה בצורה מוצלחת?

בכדי לבצע את הניתוח המדובר בצורה הטובה ביותר, הנה כמה פרמטרים שיש לשים עליהם דגש טרם בוחרים לבצע את הניתוח. ראשית כל, חשוב מאוד לזכור ששתלים אינם מיועדים לשימוש לכל החיים. אישה שעברה הגדלת חזה צריכה להיות במעקב בהתאם להמלצת הרופא המטפל ועליה לוודא כי מצב השתלים תקין ולא מסכן את בריאותה באופן כלשהו. שנית, חשוב מאוד לזכור שהשתל הופך להיות חלק מהגוף ולכן, יש להכיר את סימני היצרן ולהבין את המשמעות שלהם. חשוב מאוד לקרוא אודות כל מאפייני השתלים לרבות אזהרות, סיכונים וסיבוכים. כמו כן, חשוב מאוד לבחור במנתח פלסטי מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יכיר את כל ההיסטוריה הרפואית הרלוונטית של כל אישה על מנת להכיר את תגובת הגוף שלה לחומרי הרדמה ועוד.

חשוב ללמוד אודות הסיכונים לטווח רחוק ולא לוותר על מעקב רפואי.

כיצד תבחרי מנתח לניתוח הגדלת חזה?

אם את מעוניינת לעבור ניתוח הגדלת חזה ולמדת את כל מה שחשוב אודות הניתוח המדובר, הגיע הזמן לבחור מנתח פלסטי מקצועי ומנוסה בתחום הגדלת חזה. על אף שכיום ישנם לא מעט מנתחים פלסטיים המציעים לנשים לבצע ניתוחי הגדלת חזה, לא כל מנתח הוא מנתח שכדאי לבחור בו. ניתוח מעין זה יש לעבור רק אצל מנתח מקצועי, מנוסה ובעל המלצות ומוניטין בתחומו. כדאי לקרוא אודות מנתחים שונים, לקבל המלצות מנשים שביצעו את הניתוח וכמובן, לבחון את האינטראקציה בין המנתח לבינך בפגישה אישית, טרם תבחרי בו.