ריבה חצופה פוגשת מסורת בדואית במטבח באירופה: "נגבמרקט" NegevMarket.eu הוא מיזם חדש, שותפות יהודית – בדואית שתשווק ישירות לאירופה טעמים ביתיים מישראל ומוצרים בדואים מהנגב, לרבות קונספט קולינרי חדש של ריבות בוטיק (על בסיס יין וליקר) בשילובי משקאות וטעמים חריפים. המיזם, שיפעל באמצעות אתר אינטרנט מיוחד שיאפשר הזמנות ישירות בכל רחבי אירופה, הוא שותפות בין חברת RA236 LTD לבין קבוצת נגב19 ועמותת השחר החדש בנגב.

ענת אבישר קורן, ממייסדות המיזם. צילום: יח"צ
ענת אבישר קורן, ממייסדות המיזם. צילום: יח"צ

בין המוצרים שישווקו באתר ניתן למצוא גם קו ייחודי, ראשון מסוגו בעולם, של חטאים מתוקים, בשילובי טעמים ייחודיים כמו עגבניות שרי ביין פורט לבן וקינמון, צימוקים בזיליקום שום ורום, תאנים בצ'ילי ופורט אדום, משמשים בברנדי עם ג'ינג'ר וצ'ילי ועוד. בנוסף, ישווקו באתר גם תערובות תבלינים בדואיות, רקמות בדואיות עבודת יד, טחינה ושמן זית מתוצרת בדואית, ומוצרים משלימים. את כל המוצרים יתאפשר להזמין במשלוח ישיר עד הבית בכל רחבי אירופה וגם בישראל.

יזמי הפרוייקט:

ענת אבישר קורן, מנכ"לית חברת RA236 LTD, וחולת טרשת נפוצה המנהלת צוות מפתחים טכנולוגי המתמחה בהנגשה ושיווק ישיר עד הדלת, אשר יצר את הפלטפורמה השיווקית והטכנית לנגבמרקט אירופה. חנה רדו, יזמת חברתית פמיניסטית ידועה האחראית לנגב19, קבוצה המנהלת עבור eu את הבאק אופיס והקול סנטר באנגלית. ג'מאל אלקרינאווי, מנכ"ל עמותת השחר החדש בנגב העוסקת בתעסוקת נשים מזה שנים. העמותה מנהלת את שילוח המוצרים הבדואים הייחודיים עבור נגבמרקט אירופה. מירה גלר, שפית של חטאים מתוקים - ריבות וחמוצי בוטיק ופירות משומרים באלכוהול. Bahateam, בראשות יול בהט, חברת פיתוח ואבטחת סייבר צרפתית שתספק שירותי פיתוח, תחזוקה ואבטחה לפלטפורמת המסחר אונליין.

כלל המוצרים טבעוניים, בלי תוספי טעם או ממתיקים מלאכותיים. המוצרים יימכרו באתר במודל של חבילות שמורכבות פר הזמנה ונשלחות ישירות לבית הלקוח ללא צורך במחסנים או קירור, כיוון שמדובר במוצרים סגורים ויבשים המשווקים ישירות לצרכן. שיטת שיווק זו תואמת את הרגולציה באירופה והאתר כולו מותאם לכללי האיחוד האירופי המחמירים.

מחירי המוצרים ינועו בין 30-40 יורו לחבילות הכרות של 3 מוצרים, ועד חבילות גדולות של 12 מוצרים בעלות 150 יורו.

הפרוייקט, שבמסגרתו ימותג לראשונה הנגב כאיזור המציע חידושים קולינריים אותנטיים לקהל האירופאי, הוקם בברכתו של פרופ' יריב בן אליעזר, נכדו של דוד בן גוריון. נעם בן גוריון מוסרי, נינתו של בן גוריון, תלווה את הפרוייקט כצלמת.

הזמרת מירה עוואד, שהתרגשה מהפרויקט והחליטה להירתם, כבר כתבה והלחינה ג'ינגל לנגבמרקט אירופה ואף אחראית לסלוגן השיווקי של המיזם: Negev Market - A Taste of Home. ישראלים נוספים שנרתמו לקמפיין השיווקי שילווה את השקת האתר הם האמן דניאל צ'רטקוף, המעצבת ואמנית הקומיקס עירית דגני, מלכת הדראג דיווה די (השחקן דניאל יאיר) ואחרים. את הפרויקט מלווים עורך הדין יונתן קלינגר האמון על ההיבט המשפטי-ואיש יחסי הציבור תום וגנר.

"הצלחנו לחבר איזושהי תערובת בלתי אפשרית ומאוד ישראלית, בין רקמות בדואיות עבודת יד ותערובות תבלינים עסליות מהנגב, לריבה סגולה עם נצנצים מצ'ילי ג'ינג'ר וודקה קרנברי, ולהנגיש את זה לכל בית באירופה" אומרת ענת אבישר קורן, ממייסדות המיזם "נהפוך את מטבח הנגב למותג בינלאומי של ניחוחות אקזוטיים וטעמים מסקרנים, שכל צרכן באירופה ירצה לנסות לפחות פעם אחת".