ביטוח מקיף הוא אחד החלקים החשובים ביותר שצריך לקחת בחשבון כשחושבים על הוצאות רכב; בניגוד לביטוח החובה, שהוא - כשמו כן הוא - פשוט חובה, אין חובה לרכוש ביטוח מקיף אך זה מומלץ מאוד . ביטוח שכזה מבטיח כיסוי לנזקים מגוונים שנגרמים לרכב לצד הרחבות שונות וחשובות כמו שירותי גרירה, רכבים חלופיים וביטוחים לחלקים מסוימים ברכב.

כלים
ביטוח רכב
ביטוח רכב

 

בגלל שיש כל כך הרבה אפשרויות, הרחבות, מחירים ופוליסות שמציעות חברות הביטוח השונות, הביטוח המקיף הפך לאחד החלקים המסובכים ביותר ברכישת ביטוח לרכב. כדי לנסות ולהקל עליכם את הניווט בתוך כל האופציות המגוונות האלו, אספנו עבורכם את ההרחבות החשובות ביותר שיש להוסיף (לדעתנו) לביטוח המקיף.

שירותי דרך

הרחבה חשובה לביטוח מקיף היא שירותי גרירה ודרך. שירות כזה מאפשר לכם לקבל סיוע במקרה שנתקעתם בצד הדרך - בין אם מדובר על פנצ'ר, בעיה טכנית, תאונה, מצבר שהתרוקן וכדומה. הרחבה כזו היא לא חלק מובנה מביטוח מקיף, אך מומלץ לשקול רכישה שלו - שכן כיסוי כזה יחסוך לכם הרבה כאבי ראש במקרה שאתם נתקעים בצד הדרך. כמובן, כמו תמיד, חשוב לקרוא את האותיות הקטנות ולהבין מה התנאים להפעלת הביטוח, זמן ההמתנה, איך מפעילים וכדומה.

אסונות טבע

במקרה שהרכב שלכם נפגע מאסונות שכדור הארץ הטיל עלינו, כמו רעידות אדמה, שריפות, סערות, שטפונות וכדומה, הוא כנראה לא יכוסה על ידי הביטוח, אלא אם הרחבתם את הביטוח לכיסוי שיכסה בדיוק את המקרים האלו. על אף שבמדינה שלנו אנחנו לא חווים הרבה אסונות מסוג זה, אף פעם אי אפשר לדעת מה יביא היום. כדאי לקחת בחשבון גם את אזור המגורים שלכם - אזורים מסוימים מועדים יותר למצבים קיצוניים בטבע מאשר באזורים אחרים. שימו לב, ישנן גם פוליסות שמכסות מפני נזקים שנגרמו בפרעות ומהומות בשל הפגנות.

רכב חלופי

ישנם מצבים שונים שמשאירים אותנו בלי רכב - למשל, כשאנחנו עוברים תאונה שמצריכה מהרכב לשבת במוסך תקופה ממושכת, כשהרכב שלנו נגנב, כשלרכב יש תקלה מהותית שלא מאפשרת לנו לנהוג בו עד שיתוקן וכדומה. במקרים כאלו, ישנה הרחבה המציידת אתכם ברכב חליפי עד אשר הרכב שלכם יחזור מתיקון. זהו שירות מעולה שיאפשר לכם לשוב לשגרה הרגילה שלכם במהירות ובלי הוצאות מיותרות. כרגיל, כדאי להסתכל בתנאים, להבין באילו מקרים אתם מקבלים רכב חליפי, תוך כמה זמן תקבלו אותו, למשך כמה זמן וכדומה.

ביטוח צד ג'

ביטוח מקיף כולל (במרבית המקרים, אם לא בכולם) גם ביטוח צד ג', שמכסה אתכם מפני נזקים שגרמתם לרכבים אחרים. את החלק של ביטוח צד ג' כדאי מאוד לקרוא בשבע עיניים: מה אתם מקבלים במקרה שאתם גורמים נזק לצד ג'? לעתים חברות הביטוח מציעות הרחבות גם עבור ביטוח צד ג', כמו הוצאות בגין הגנה משפטית, הגדלת גובה הכיסוי ועוד.