מה הסיפור של השוואת ביטוחים? ובכן, מצד אחד, השוואת ביטוחים מאפשרת לנו לדעת איזו חברה מציעה לנו מה. אם יש חברה שמציעה ביטוח מיקף במחיר א', וחברה שנייה המציעה ביטוח מקיף במחיר ב' – הרי, שיש לנו כבר אפשרויות. וכשיש לנו אפשרויות, אפשר להתחיל לבחון. יש כאלו, שיגידו שריבוי אפשרויות, יוצר אפקט של "שיתוק", כיוון שיש כל כך הרבה מידע לעבד. אך אין זה נכון, לא כאשר יש לנו מיקוד – המיקוד עוזר לנו לקבל החלטות חכמות, ואפילו בין רגע.

קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

 

אז מה המיקוד שלנו, מה הוא יכול להיות – בהיבט של השוואת ביטוחים?

  1. מה כדאי לכסות?
  2. כמה כדאי לשלם על זה?
  3. מה טיב השירות של חברת הביטוח?
  4. אלמנט אחר שרוצים לשקול.

ראשית כל, מה כדאי לכסות?

אם מדובר במכונית בעלת ערך מחירון זול, נניח 2,000 ₪, האם נכון לעשות לה ביטוח חובה, צד ג', ומקיף? ובכן, ביטוח חובה מתבקש בכל מקרה מטעם חוק רכב מנועי. על כן, השאלה היא – האם לעשות ביטוח מקיף? אין טעם לעשות את שניהם יחדיו, ואם רוצים אחד מהם – הרי שזו רשות.

ביטוח מקיף מכיל צד ג' כמו כן כולל בתוכו ניהול סיכונים כמו נהג צעיר, אזור גניב וכו', כמו גם כיסויים נוספים אחרים – ועם זאת, הוא עולה יותר. אם יש לנו רכב שעולה 2,000 ₪, והביטוח המקיף עולה עבורו כ-1,000 ₪ - הרי שאנחנו משקיעים יותר מ-50% (יחד עם ביטוח חובה), מערך הרכב – כל שנה. לדעתנו משתלם להשקיע את הכסף ברכב חדש, מאשר בביטוח הישן. יתרה מכך, אם רוצים לכסות את הרכב בצד שלישי – הרי שביטוח צד ג' יכול לעזור, לכסות פחות מאשר ביטוח מקיף, ולעלות פחות.

ואם מדובר ברכב יוקרה, או רכב שעולה יותר מכמה מאות אלפי שקלים חדשים – הרי שזה יהיה הגיוני לכסות עלויות תיקונים, שריפות, גניבות ואף שירותים משלימים כמו שירותי דרך, גרירה, אספקת דלק, רכב חלופי וכיוצא בזה. כך, שכל מקרה לגופו – והשאלה הנתונה היא, מה בעצם רוצים לכסות?

אחרי שיש לנו תשובה ומענה לכך, אנחנו יכולים לסננן את שלל ההצעות הביטוחיות המוצעות לנו. יתרה מכך, אנחנו יכולים לראות מה מתאים ומה לא – דיי מהר ובדיוק.

כמה רוצים לשלם על הפרמיה?

לאחר מכן, אפשר לבדוק – כמה אנחנו רוצים לשלם על זה? 50% ממחיר רכב ישן זו כנראה לא השקעה חכמה, אך מה הדין לגבי 2.5-7% ממחיר של רכב יוקרה? אם חברה א' מציעה 3% מחיר פרמיה, מערך הרכב, וחברה ב' מציעה 2.5% מערך הרכב – והפרמיה היא זהה, כמו גם טיב השירות – אז מי המנצח שלנו? כנראה חברה ב', אלא אם כן יש שיקולים אחרים שאנחנו מכניסים לדבר. ההבדל בין ההצעות יכול להיות ברמת האלפי, ואף עשרות אלפי שקלים חדשים לשנה. אפילו על הבדל של חצי אחוז, לערך הרכב.

אפשרות נוספת, יש לנו רכב ממוצע (שזהו רוב השוק) עלות הביטוח הנו 2500 ₪ ואילו העלות הביטוחית הינה 100,000 ₪

טיב השירות

שאלה נוספת, היא מה טיב השירות? אפשר לבדוק זאת דרך המלצות, חוות דעת באינטרנט ושיחה עם סוכן ביטוח. כך או כך – אפשר לגבש תמונה של איך זה יהיה לעבוד עם חברת הביטוח – דרך סעיף זה.

דרך מסוימת, שיכולה להיות מאוד נוחה לבצע השוואת מחירי ביטוח רכב – היא דרך אתר וובי. שהיא סוכנות ביטוח דיגיטלית הגדולה והמובילה בישראל להשוואה ורכישת ביטוח רכב – ניתן לקבל בה גם מענה אנושי, ולפטפט כדי לראות מה הוא חושב על הצעה ביטוחית כזו או אחרת, האם יש לו הטבות ומבצעים נוספים להצעות באתר ומה טיב השירות כאן ושם.