אחד העיסוקים הרווחים ביותר בימים אלו הוא בישול ואכילה. נראה כי עם ישראל גילה את המטבח מחדש ונהנה להתנסות ולאלתר. יחד עם זאת הצירוף של זמן אכילה בלתי מוגבלת, יחד עם היעדר שגרה ורצון לפצות על שיבוש השגרה עלולים להביא להשמנה. הנה כמה טיפים לשמירה על המשקל בתקופת הקורונה.

כלים

 

לשמור על התנועה

גופנו זקוק לתנועה פעילה: הליכה, ריצה, טיפוס, ריקוד, קפיצה ודילוג. כל אלו ממריצים את הדם, משפרים את קצב חילוף החומרים ותורמים להפרשת של הורמונים מרגיעים ומשמחים. גם במרחב מוגבל אפשר לשמור על הכושר, כל שצריך הוא מוזיקה קצבית וממריצה, וקבלת החלטה להשקיע בין עשר דקות עד חצי שעה של פעילות נמרצת. מי שהצטייד בהליכון או במדרגה, יוכל למנות עשרת אלפים צעדים ביום שיספקו את הצורך בשמירה על התנועתיות, אחרים יכולים לרקוד לצלילי מוזיקה קצבית, ויש כאלו שיעדיפו להשתתף בשיעור אינטרנטי מקוון או מוקלט. טיפ חשוב: קל יותר להתמיד כאשר עושים את מה שאוהבים, בחרו בפעילות אהובה ותחמו אותה בזמן.

לתכנן את הארוחות

הקרבה למטבח ובפרט למקרר הופכת את עניין השמירה על המשקל למאתגרת במיוחד. במחקרים אמריקאיים שעוסקים בהשמנת יתר, נמצא כי תכנון מראש של זמני הארוחות, ובישול מראש של מאכלים בריאים, מפחית באופן משמעותי את צריכת המתוקים והקמחים. במקרה זה תוכלו להיעזר בדיאטנית קלינית, שתסייע לכם להרכיב תפריט בריא או לבחור מראש מתכונים דיאטטיים, שייסעו לכם לצרוך מזונות העשירים ברכיבים תזונתיים ויתרמו לתחושת שובע. טיפ מעניין: מתכונים דיאטטיים רבים מכילים תחליפי סוכר כמו מייפל טבעי או סילאן, שנספגים טוב יותר בגוף ומאפשרים לכם לחקור טעמים חדשים.

לסיים לאכול ארוחת ערב כשלוש שעות לפני השינה

צום הלילה מאפשר לגוף לפרק את מרכיבי המזון, ולהשתמש במאגרי השומן והסוכר שבו, ולכן לארוחת ערב מוקדמת יש חשיבות רבה בשמירה על המשקל. אחת הדרכים להתמודד עם תחושת הרעב בשעות המאוחרות בלילה היא על ידי בחירת מתכונים קלים לארוחת ערב, שירכיבו ארוחה מזינה והמכילה חלבונים ופחמימות. כך למשל תוכלו להכין לביבות מבטטה אפויה וקמח חומוס עם מעט שמן זית ומלח לצד מנה זו תוכלו להכין סלט ירקות בחמישה צבעים המורכב מכרוב סגול, גזר, עגבנייה, מלפפון ופלפל צהוב בתיבול עדין עם מעט לימון, מלח ושמן זית.

לבחור לאכול בריא ונכון

קל מאד להתפתות לכל המזון המתוק והמעובד הנמצא ברוחב יד על גבי מדפי הסופר. אך כדי לצלוח את התקופה הזו תוך שמירה על המשקל הן שלכם והן של ילדיכם, חשוב לעשות בחירה מושכלת ולהכין לעצמכם ולבני הבית במתכונים דיאטטיים לכל הארוחות במהלך היום, ובפרט בארוחת ערב כדי לשמור על תזונה מאוזנת ונפש בריאה בגוף בריא.