חלוקת מוצרי קידום מכירות (מוצרי קד"מ) היא אחת האסטרטגיות השיווקיות הוותיקות ביותר בתחום, כזו הנמצאת בשימושם של אינספור עסקים וארגונים שונים, במגוון רחב של תחומי פעילות. בעיקר בכנסים מקצועיים ואירועים עסקיים למיניהם ניתן לרוב למצוא מוצרי קד"מ המחולקים למשתתפים, וכאשר הם לוקחים מוצרים אלו איתם הביתה הם למעשה לוקחים מסר שיווקי קטן אשר ימשיך ללוות אותם בבית או במשרד לפחות כמה שבועות טובים. כל זה יהיה יעיל ואפקטיבי יותר במידה ונבחר בצורה נבונה את מוצרי קידום המכירות שאנחנו מחלקים. להלן כמה טיפים בסיסיים אך חשובים שיסייעו לכם לבחור את מוצרי קד"מ המוצלחים ביותר מבחינתכם

כלים

 

מוצרים העשויים מאריזות קרטון איכותיות – חלק ניכר ממוצרי קידום המכירות הם מוצרים אשר עשויים מחומרים פשוטים ומתכלים, דוגמת קרטונים מסוגים שונים. בין אם מדובר במחברות ממותגות בהן ניתן להשתמש לאורך זמן, קופסאות קטנות של דפי תזכורות לשולחן העבודה או במוצרים דומים רבים נוספים, מדובר במוצרים העשויים מקרטונים או לכל הפחות מגיעים באריזות קרטון חיצוניות. כאשר בוחרים במוצרים שכאלו, מומלץ ביותר לרכוש כאלו אשר הקרטונים מהם הם עשויים הם קרטונים איכותיים ועמידים, כאלו אשר יחזיקו מעמד לאורך זמן. ניתן לרכוש כיום אריזות קרטון וקרטונים מסוגים שונים (כולל מוצרי קד"מ מוכנים) ברמת איכות גבוהה ביותר ובמחיר נמוך במיוחד בהשוואה לחומרים רבים אחרים

מוצרי קד"מ שימושיים באמת – אחד הסודות החשובים ביותר של מוצרי קד"מ אפקטיביים באמת הוא בחירת מוצר אשר אכן יהיה שימושי עבור מי שמקבל/ת אותו. לדוגמה, פד נוח לעכבר המחשב יכול לשמש אותנו לאורך שנים קדימה, בהנחה כי מדובר אכן בפד איכותי ונוח לעבודה. באופן דומה, כדאי לחשוב לעומק עבור כל מוצר קד"מ אותו אתם שוקלים לחלק – האם הוא באמת שימושי ומעניק ערך מוסף למי שמקבל/ת אותו?

להימנע ממוצרים מזהמים – המודעות כיום לזיהום והנזק הסביבתי שגורמת פעילות האדם היא גבוהה יותר מאי פעם בעבר, ובהתאמה על כולנו להתנהג בהתאם. בהקשר של חלוקת מוצרי קד"מ מדובר בסיבה כפולה מבחינתנו לבחור במוצרים אשר גורמים לכמה שפחות נזק גלוי לסביבה – גם נחסוך זיהום נוסף וגם נצטייר כעסק בעל מודעות סביבתית גבוהה. מוצרים המבוססים על קרטון, במקום על פלסטיק, למשל, הם דרך מתבקשת לעשות זאת

מוצרים ממותגים ואריזות קרטון ממותגות – דרך אפשרית נוספת להבטיח כי החברה שלכם אכן תפיק תועלת שיווקית ממשית ממוצרי קד"מ שהיא מחלקת היא על ידי חלוקת מוצרים ממותגים, או לפחות מוצרים המגיעים בתוך אריזות קרטון ממותגות. הכוונה היא לכך שאו על המוצר עצמו או על אריזת הקרטון בה הוא מגיע יודפסו השם והלוגו של החברה, מסר שיווקי זה או אחר וכל צורת מיתוג אחרת אשר תבטיח כי מוצר זה יישא את שם החברה והעסק, ויפיץ אותם ברבים. כיום, ניתן לבחור אריזות ממותגות או מוצרי קד"מ ממותגים בקלות ובפשטות רבה יחסית, בתהליך מהיר, פשוט וזול