בשנים האחרונות משפחות רבות בוחרות לחגוג שמחות משמעותיות באירוע קטן ואינטימי מתוך רצון אמיתי ליצור חוויה קרובה, משובחת וייחודית. לא רק שהגודל כבר לא קובע, אלא הדגש הוא על איכות וייחודיות יותר מכל דבר אחר. תפריט האירוע משחק תפקיד חשוב בהנאה של האורחים ובהצלחה של האירוע. שימת דגש על חומרי גלם עונתיים, מנות מיוחדות של מטבח שף מקומי או היכולת לשלב בין קלאסי ונועז, הם סוד ההצלחה.

כלים

 

מחפשים מקום נפלא לקיים בו אירוע משפחתי קטן? או אירוע עסקי חגיגי באווירה אינטימית? בקרו באתר הבית של מול ביתא – מקום לאירועים קטנים.

איך עושים את זה?
לפניכם צעדים ראשונים בדרך לבחירת תפריט מנצח לאירוע משפחתי, אינטימי ומלא בהנאה.

בוקר, צהריים או ערב? זו השאלה!
בראנץ' מפנק, אולי ארוחת צהריים קלילה או דווקא ערב מרשימה? בכל מקרה, הטיימינג של הארוחה ישפיע על אופי האירוע שלכם.

כך למשל, לאירוע קליל ואנרגטי תוכלו לבחור בארוחת בוקר עם תפריט בראנץ' עשיר. מנות כמו שקשוקה חריפה, סלטים צבעוניים, ממרחי בוקר מעניינים ומאפים ריחניים וטריים יכולים למלא את האירוע שלכם בתחושה מפנקת מבלי להכביד על האורחים. כוס מימוזה מרשימה בתחילת האירוע, תקפיץ ותכניס את האורחים לאווירה חגיגית ושמחה.

בחירה בתפריט צהריים תיתן לאירוע נופח מעט יותר "רציני" והאתגר יהיה ליצור תפריט אלגנטי אך עדיין כייפי. כזה שנהנים ממנו ועדיין אפשר להמשיך את היום בתחושת קלילות. תפריט שמשלב בין מנות דג מעניינות, פסטות מיוחדות וסלטים מחומרי גלם עונתיים יעשה את ההבדל בין אירוע מנומנם וסטנדרטי לאירוע בלתי נשכח.

כאשר תרצו לתת לחגיגה סגנון של סעודה איטית ומשובחת, אירוע ערב יכול להיות מתאים בדיוק. ארוחה עם תפריט עשיר עם מספר מנות גדול, שילובים מפתיעים של חומרי גלם, מנות בשר או תבשילי קדרה בבישול ארוך הם בחירה נכונה שתחמיא לסוג זה של ארוחה.

התחקיר המקדים קובע – בדיקת העדפות תזונתיות של האורחים והילדים
אתם וודאי מכירים את המשפחה הקרובה שלכם, אך עדין כדאי לערוך סקירה קצרה ולשמוע מהן ההעדפות המיוחדות בקרב בני המשפחה שלכם- ילדים צעירים, טבעונים, צליאקים, קטוגנים ועוד ועוד. כיום קיימות העדפות תזונתיות רבות בכל משפחה ומשפחה. כשתגיעו מוכנים לתכנון התפריט, המשימה תהיה קלה בהרבה וכך גם מוצלחת.

בהתאם לנתונים שמצאתם תוכלו למשל להחליט האם שלב כמה מנות טבעוניות בתפריט הרגיל או לערוך ארוחה שלמה על טהרת המטבח הטבעוני שתפתיע את כל האורחים: מגוון ירקות צלויים בתנור, סלטי ירקות עשירים ומנות כמו טאבולה קינואה, תבשיל קארי סלק עם אורז ירוק ישאירו את האורחים פעורי פה ומגרגרים בהנאה.

לילדים- התאימו והזמינו מראש מנות ילדים שיתאימו להם ושיוגשו להם עם תחילת הארוחה. נכון שרוב הילדים אוהבים שניצל ופסטה אך בדקו גם מנות ילדים נוספות שמופיעות בתפריט, אולי מצפה לכם הפתעה...

סביר שבכל אירוע משפחתי קטן תהיה יותר מהעדפה מיוחדת אחת. על כן, תפריט מגוון המשלב בין מנות בשריות, מנות דג מיוחדות ומנות צמחוניות יהיה פתרון מושלם ומהנה בו כל האורח יכול למצוא את העדפה שלו על השולחן המגוון.

בופה עשיר או הגשה למרכזי השולחן? SHARING כבר אמרנו?
אופן הגשת האוכל משפיע על אופי האירוע. באירועים משפחתיים קטנים ואינטימיים נסו לשמור על הגשה שתייצר קרבה בין האנשים גם בזמן הארוחה. טרנד פופלרי מאוד שמתאים בדיוק למטרה זו הוא השרינג. בין אם זה שרינג לבופה מרכזי בו כל המנות יוצאות יחד למזנון עשיר ומפנק ובין אם זו הגשה למרכז השולחן, ממש כמו ארוחת שישי בבית. שרינג היא ארוחה בה כולם אוכלים יחד ונהנים מחווית אכילה משותפת, עשירה ומהנה.

הרמוניה ואיזון בסעודה אחת
בחירת תפריט הרמוני לסעודה שלכם, עם מנות שמאזנות זו את זו יאפשר לכם ליצור סעודה שתפורה היטב מכל הקצוות. כשהמטבח במקום האירוע הוא מטבח שף שיש בו טביעת אצבע מסוימת, חומרי גלם ייחודיים או מנות דגל מוכרות, העבודה שלכם הופכת קלה בהרבה. הקפידו לבחור תפריט בשילוב נכון בין קלאסי ונועז. שבעים אחוזים מהתפריט בחרו מנות קלאסיות, מוכרות שרוב האורחים יהנו מהן. בשלושים אחוז הנותרים אתם יכולים להתפרע, להעז ולהפתיע את האורחים שלכם עם טעמים שהם לא ישכחו.

היופי בקיום אירוע משפחתי קטן מחוץ לבית הוא שאפשר ליצור אווירת בוטיק אינטימית שתתאים בול לאירוע החגיגי על ידי בחירה במקום שיודע שיודע מצד אחד להגיש תפריט עם טעימות, משובחות ובגובה העיניים ומצד שני שיש בהן תמיד איזשהו טוויסט ייחודי, הקפדה על חומרי גלם טריים ושטופלו באופן המקצועי ביותר.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים