קניית מצבר למשאית היא אחת הפעולות הדורשות תשומת לב מיוחדת. בשורות הבאות נרחיב מאד את היריעה בנושא, ונתמקד בשלוש סוגיות עיקריות: מהם ההבדלים בין מצבר למשאית לבין מצברים לכלי רכב אחרים, קטנים יותר? מהי הדרך המועדפת לבצע החלפת מצבר למשאית במהירות הרבה ביותר ובאופן המקצועי ביותר? אילו סוגים של מצברים מתאימים יותר למשאיות ומדוע?

כלים

 מצברים למשאיות ושאר מצברים

המשאית היה אחד מכלי הרכב עוצמתיים ביותר. בדרך כלל, כלי הרכב הזה מיועד לנשיאה של משאות כבדים לאורך זמן, כל הזמן. משאית ממוצעת גומאת מאות קילומטרים בכל יום, כך שהעומס על כל אחה מהחלקים שלה, ובכלל זה המצבר והמנוע, הוא עצום. מכל האמור לעיל ניתן להסיק ששמירה על המנוע וטיפול נכון בו, עשוי לספק לבעל המשאית או לחברה המפעילה אותה\, פלטפורמה מצוינת למיצוע היכולות של המשאית ולהפקת רווחים ממנה. כמתבקש. גם המצבר, בהיותו חלק חשוב במערכת, דורש תשומת לב מרובה וטיפול מסוק. יתרה מכך – במשאית, אין אלטרנאטור המסוגל לסייע במילוי המצבר, כמו ברכבים פרטיים. לכן חשוב להשגיח בשבע עיניים על המתרחש, על מנת שלא יגיע הרגע שבו לא ניתן יהיה להפעיל את המשאית.

באשר לסוגי המצברים – קניית מצבר למשאית הם, מטבע הדברים, עוצמתיים יותר. ההספק של הסוללות במשאית מתחיל לרוב משמונים אמפר, ויכול להגיע עד 160 אמפר ויותר. ככל שהמשאית היא גדולה ובעלת מנוע חזק יותר, כך תגדל העוצמה הנדרשת ממצבר. לשם השוואה – מכוניות פרטיות מצוידות בדרך כלל במצבר בעל הספק של 50 – 70 אמפר. זאת, למעט רכבים עוצמתיים במיוחד שעשויים להכיל מצברים עוצמתיים יותר.

באשר לחברות היצרניות – יש מספר מצומצם של חברות המייצרות מצברים איכותיים. עם החברות הללו ניתן למנות את מצברי שנפ, מצברי ורטה וחברות איכותיות אחרות. עם זאת, הדבר החשוב שיש לדעת כשמחליפים מצבר למשאית, הוא שיש להימנע מרכישת מצבר משומש. כיון שהמשאית היא כלי עבודה וכיון שכל הפסד של יום עבודה נמדד בהפסד של אלפי שקלים, אין לחסוך ברכיב שהעלות שלו היא מאות בודדות של שקלים.

הדרך הנכונה לבצע החלפת מצבר

בדרך כלל, כל בעל מהצוק הנוהג על משאית לאורך זמן, לומד להרגיש אותה ולהבין בדיוק מה היא אומרת לו בכל רגע. בעלי משאיות המחוברים לכלי העבודה שלהם, עשויים במרבית המקרים להרגיש מתי המצבר במשאית שלהם עומד לביים את חייו ולמסור את נשמת לבורא. בהתאם, הם מוצאים את הזמן לסור למוסך ולהחליף את המצבר במהירות ועוד בטרם נגרם נזק כלכלי כל שהוא.

ואולם גם במקרים שבהם המצבר הל לעולמו בהפתעה, אין צורך להתעצבן ולאבד את הראש.. האופציות הן ברורות: הראשונה – לגרור את המשאית למוסך, שזה אומר אבדן מלא של יום עבודה. וגם אז – לא בטוח שהטיפול יהיה מהיר. האופציה השנייה היא להזמין בעל מקצוע שיביא איתן את המצבר. אף שנהגי משאיות יודעים, רובם ככולם, להחליף מצברים, עדיף להניח לבעל מקצוע לעשות את העבודה. בנוסף, חשוב להזמין עבור המשאיות מצברים 100 אמפר או יותר. זאת, על מנת לאפשר למשאית למצות את היכולות שלה הן באמצעות תנועה והן באמצעים אחרים. אם חשק נפשך להזמין מצברים 100 אמפר או מצברים עוצמתיים יותר עבור המשאית שלך, אזי זה המקום עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת אנשי המקצוע המיומנים שלנו יחזרו אליך בהקדם להמשך תהליך הרכישה של המצבר. הם ילמדו או אופי המצבר, את הצרכים המיוחדים, אם יש, וימצאו עבורכם את הפתרון הטוב והנוח ביותר לכל הצדדים.