עם העלייה בכוחה של האינטרנט והחשיבות שביצירת נכסים דיגיטליים, בראשם אתר אינטרנט תדמיתי לחברה או לעסק, קיימת עלייה מקבילה בביקוש לשירותים איכותיים של כתיבת תוכן. קרי, פנייה לקופירייטרים לאתרים היודעים כיצד לנסח ולפצח את התוכן השיווקי הנדרש באתר.

כלים

 

אין מדובר בעניין של מה בכך, שכן כתיבת תוכן היא לא פרויקט שכדאי להשאיר בתוך הארגון. הדברים נכונים לעסקים קטנים ובינוניים, לרבות עסקים-של-איש-אחד, וביתר שאת לחברות מובילות בפרופיל גבוה.

כאשר כתיבת תוכן נעשית באופן מקצועי ועל ידי קופירייטרים מומלצים ובעלי ניסיון, התוצאה הינה בהתאם. התוכן מייצר נוכחות ראויה למותג, חושף אותו בצורה חכמה אל מול האלגוריתם של מנועי החיפוש, ומניע גולשים לפעולה.

כתיבת תוכן בהתאמה אישית

נשאלת השאלה, כיצד כותבי תוכן, העובדים מול ענפים מגוונים וסקטורים שונים, יכולים לייצר תכנים המתכתבים עם המקצועיות של העסק מחד, והשפה המיועדת לקהל היעד מאידך. ברור אפוא שכתיבת תכנים לאתר העוסק בעולמות הביטוח איננה זהה לכתיבה עבור מפעל להזרקות פלסטיק, וכתיבה שיווקית לצלמת הריון ומשפחה לא דומה לקופירייטינג עבור חברת היי טק המכוונת לשוק הבינלאומי.

התשובה לשאלה השכיחה הזו היא פשוטה. כתיבת תוכן יכולה וצריכה להיעשות בהתאמה אישית ללקוח. קופירייטרים לאינטרנט נפגשים עם נציגי החברה, מסיירים במשרדיה ובמפעליה, נחשפים לתכנים שיווקיים שנכתבו בעבר, מנהלים פגישות עם אנשי מכירות ושיווק, ונמצאים בקשר עם גורמים נוספים כדוגמת משרדי יח"צ וחברות פרסום.

תהליך מוקפד זה מניב כתיבת תוכן איכותית. כזו המייצרת קורלציה מדויקת בין יכולות הכתיבה השיווקית מכאן, והתכתבות (תרתי משמע) עם החברה או העסק מכאן.

כיצד בוחרים כותבי תוכן?

כשם שהביקוש לשירותי תוכן נמצא בעלייה, כך אנו רואים מגמה של צמיחה גם בענף עצמו. יותר ויותר כותבי תוכן מציעים את שירותיהם בשוק, חלקם פועלים באופן עצמאי כפרילנסרים יחידנים, וחלקם עובדים במסגרת חברות גדולות המעסיקות מספר כותבים ועורכים.

כמו בכל שוק, גם בתחום התוכן ישנם פערים משמעותיים בין נותני השירות השונים. לצד כותבי תוכן מומלצים ומצוינים, בעלי ניסיון עשיר ותיק עבודות עשיר לא פחות, ישנם גם כותבי תוכן המספקים סחורה פחות מוצלחת. אי לכך, הבחירה בכותבי תוכן צריכה להיעשות בראש ובראשונה על בסיס פרויקטים שבוצעו בעבר.

בבחינת תיק עבודות של חברה לשירותי תוכן יש לשים לב למספר דגשים. ראשית, האם החברה מציגה תכנים בתחום המבוקש. למשל, אם מדובר בכתיבת תוכן משפטי למשרד עורכי דין, האם יש בידי החברה להציג תכנים משפטיים רלבנטיים, ורצוי שגם בתחום שבו עוסק המשרד הספציפי (שכן יש הבדל משמעותי בין כתיבת תוכן המיועד למשרד בתחום הנזיקין לבין כתיבה בנושאי משפט פלילי או משפחה). כאשר חברת התוכן מציגה דוגמאות רלבנטיות, הנוגעות ישירות בתחום עיסוקו של הלקוח, יש בכך להעיד על כך שהיא בעלת ניסיון רב בתחום הכתיבה בכלל, וכן שכותביה יהיו מסוגלים להיכנס לעבודה מבלי לעבור סדרת הכנה מפרכת וסיזיפית להיכרות עם הענף ברמת המאקרו.

סוגיה חשובה נוספת בבחירת חברה לשירותי כתיבת תוכן היא הגיוון בסוג התכנים. האם החברה מציגה כדוגמה תכנים שפורסמו בפלטפורמות שונות לרבות אתרי אינטרנט שלמים, כתבות יח"צ איכותיות, מאמרים המיועדים לקידום אתרים אורגני וממומן, פוסטים בפייסבוק, פולדרים שהודפסו בהארד-קופי, מאמרים מקצועיים לצד תכנים שיווקיים, תיאורי שירותים לצד קטלוגים וכדומה.

\