אחסון אתרים הנו חלק מרכזי בכל תהליך קידום של אתר, ובלא מעט מן המקרים אף נחשב לנשק הסודי של מקדמי אתרים.

כלים
אחסון אתרים וקידום אתרים
אחסון אתרים וקידום אתרים

למעשה, ההבנה שאיכות האחסון משפיעה באופן ישיר על תוצאות החיפוש, גורמת לכך שמקדמים רבים בודקים היטב על איזה שרת יושב האתר שלהם ושל הלקוחות שלהם. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הקשר בין אחסון אתרים וקידום אורגני.

מיקום השרת קשור לתוצאות הקידום האורגני שלכם

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בתהליך קידום אורגני בגוגל הוא המיקום הפיזי של השרת. ככל שהשרת יהיה קרוב יותר למיקום הפיזי של המבקרים באתר, כך הוא יעזור למאמצי הקידום. כך למשל, לאתר שמקודם לקהל הישראלי כדאי להיות מאוחסן בשרת ישראלי. יחד עם זאת, שווה להזכיר את השרתים הווירטואליים ששינו את כללי המשחק ומאפשרים לקבוע באופן אישי את המיקום של השרת וליהנות מתשתית חזקה לקידום אפקטיבי.

ניטור קבוע של האתר תורם לביצועי ה-SEO

ההבנה שאתר אשר נמצא תמיד און ליין ואינו נופל לרגע נוגעת באופן ישיר לתהליך קידום האתרים היא לא דבר חדש. מסיבה זו, מקדמי אתרים רבים מעדיפים לבחור בחברת אחסון אשר מספקת ניטור קבוע ואשר יש לה מוניטין איכותי ותשתיות חזקות. אחרי הכל, הדבר הכי גרוע בקידום האתר שלכם הוא להגיע למצב שבדיוק ברגע שגוגל בודקת את האתר שלכם – הוא פשוט לא זמין לסריקה.

מה ההבדל בין אחסון משותף לאחסון פרטי?

כולנו יודעים שיש קשר בין אחסון פרטי לבין תהליך הקידום. למרות שגוגל לא אומרת זאת באופן מפורש, אם יש לכם אחסון פרטי אתם צפויים להיות שקטים באסטרטגיית הקידום שלכם. מן הצד השני, אם אתם רוכשים אחסון משותף, שווה לבדוק מי השותפים שלכם לחבילת האחסון. ברוב המקרים לא יהיה לזה משמעות קריטית על עניין הקידום, למעט במקרים שבהם אתרים של הימורים, פשע וסקס חולקים איתכם את החבילה.

ניתן לייצר מגוון של אתרי תמיכה תחת כתובת IP שונה

האפשרות לייצר מגוון של אתרי לווין ובלוגים עם כתובות שונות נחשבת לחלק מכל קידום אתרים. מסיבה זו, חברות אחסון אשר מאפשרות לייצר כתובת שונה לאחסון אתרי המשנה, עשויות לעזור במהלך הקידום. חברות אחסון אשר אינן יכולות לספק שירות שכזה עשויות להיות פחות רלוונטיות למקדמים מקצועיים. לא עניין שיש להמעיט בחשיבותו כאשר מנסים לייצר מגוון של אתרים ולנהל את עבודת הקידום באופן מהיר יותר.

התאמת סוג האחסון לפלטפורמה שבה בנוי האתר שלכם

עוד סוגיה שכדאי לתת עליה את הדעת נוגעת לפלטפורמה של האתר ולסוג האחסון המתאים בעבורו. משום שבשנים האחרונות מרבית העוסקים בתחום של קידום אתרים אורגני מעדיפים את פלטפורמת וורדפרס על פני פלטפורמות קוד סגור אחרות, זה הכרחי לאחסן את האתר על מערכת הפעלה שמבוססת על לינוקס. לא לכל החברות יש את האפשרות הזו ולכן כדאי לבדוק מראש על באיזה פלטפורמות חברת האחסון שלכם תומכת.

גודל הקבצים באתר שלכם משפיע על נפח האחסון

כדאי לבדוק גם את נפח האחסון שנדרש מכם, שכן אתר עם אלפי תמונות כבדות למשל ישקול הרבה יותר מאתר עם תמונות בודדות שעברו אופטימיזציה לקידום בגוגל. רוצים לדעת איך אופטימיזציה נכונה של תמונות בגוגל יכולה להגדיל לכם את התנועה לאתר? במאמר הזה תמצאו את כל הפרטים.

אם נסכם את הדברים, בהחלט ישנו קשר ישיר בין סוג האחסון ודרגת האיכות שלו לבין מאמצי הקידום האורגניים שלכן והתוצאות שהם יניבו.. ככל שחברת האחסון תעמיד תשתית מקצועית יותר ומתאימה לצרכים שלכם, כך ניתן יהיה לבצע אופטימיזציה מהירה בצד השרת ולקדם באופן נכון יותר כל אתר אינטרנט.