סדר היום אצל רבים הינו עמוס במיוחד והדבר ניכר גם במאמצים הפיזיים שגופם עובר. למעשה, גוף האדם בנוי היטב וכאשר הבריאות טובה וכושר הגופני גבוה אזי הוא מסוגל לעמוד במעמסות גדולות. יחד עם זאת, יש לאפשר לכל גוף, ולו החסון ביותר, מנוחה שגרתית הנדרשת מדי יום.

כלים
עיסוי רפואי
עיסוי רפואי

בנוסף למנוחה, מומלץ לקבל טיפולי גוף אשר ירגיעו חלקים רבים בו ויוסיפו לו רבות. המנוחה והטיפולים חשובים במיוחד לספורטאים, לרקדנים, לאלו העובדים בעבודות פיזיות ולאחרים נוספים אשר מאמצים את מערכות גופם על בסיס קבוע. כמו כן, הם נדרשים לאחר טראומות הנגרמות עקב תאונות, פגיעות, ניתוחים ופרוצדורות רפואיות מורכבות אחרות ועוד.

השיטה הטובה ביותר להרגעת הגוף – עיסוי רפואי

קיימות שיטות שונות להרגעת הגוף. אחת מהן היא בדמות עיסויים שונים המתבצעים במכוני עיסוי, בקליניקות, במוסדות רפואיים ופרא רפואיים מגוונים ובמקומות אחרים. עיסוי רפואי הוא אחד המיוחדים שיש בקרב העיסויים הקיימים מאחר והוא מתמקד בבעיות רפואיות קיימות ויודע לתת פתרון ספציפי לשלל מצבים. טכניקות העיסוי הנ"ל אינן אחידות והן מותאמות לכל מטופל על פי צרכיו ובעיותיו. הן מורכבות מאלמנטים שונים הקיימים בסוגי עיסוי ידועים כמו: עיסוי שוודי, עיסוי עמוק הכולל לחיצות ועוד. עיסוי רפואי נבדל בכך שהוא מצליח לחדור לרקמות עמוקות ומספק טיפול ממוקד שם. בנוסף, מבצע מתיחות והנעת מפרקים ועוד.

הקלה כבר אחרי טיפול 1

התוצאות הן מיידיות אבל גם לטווח ארוך. כבר בזמן הטיפול יומרץ זרם הדם בגפיים ובחלקי גוף אחרים, יופחת המתח בשרירים ובעקבות זה כאבי שרירים. יופחתו כאבי גב וכאבי ראש. תוצאה נוספת היא הקניית רוגע נפשי בעת הטיפול וזמן רב לאחריו. לטווח הארוך, סדרת טיפולים תגרום לרגיעה כללית בגוף ולנינוחות התורמת רבות לבריאות הנפש. טיפולים אלו נחשבים לטיפולים משלימים המגיעים יחד עם פרוצדורות רפואיות ולאחריהן. הממסד הרפואי ממליץ עליהם בכל פה בשלל נסיבות ואף מספק אותם למטופלים החברים בקופות החולים השונות. הטיפולים מיועדים לכל מי שסובל מכאבים שונים, ממתח בשרירים, לאלו המבקשים לשפר טווח תנועה, לנשים בהריון המבקשות להמריץ דם בגפיים ולרבים אחרים.

מהלך הטיפול

תהליך הטיפול מורכב וכולל מספר שלבים. בפגישה הראשונה לומד המטפל על מצבו הרפואי של המטופל. הוא מקבל לידיו דו"חות ובדיקות רפואיות ועורך תשאול לגבי הבעיות שהניעו אותו להגיע. בעת הטיפול עצמו הוא שוכב על מיטת טיפולים והמטפל מבצע בו את סדרת הטיפולים הנדרשת. הוא נעזר בשמנים טיפוליים מאושרים לשימוש ובעזרים אחרים נדרשים. כל הטיפול נעשה תחת בקרה רפואית ובאישור רופא המשפחה. כל זאת כדי לוודא שלא נגרם שום נזק אפשרי למטופלים הנמצאים תחת השגחה רפואית. לפני ולאחר כל טיפול יקבל המטופל הוראות להתנהגות. לאחר הטיפול יש להמתין כרבע שעה עד אשר יובהר כי אין שום תופעות לוואי. מומלץ לקבל עיסוי רפואי בקליניקות בעלות תשתית מתאימה לכך הכוללת, בין היתר, מעסים מומחים לנושא.