אנשים לוקחים המון על עצמם,התעסקות אינטיסיבית בפרנסה,עבודות שמתבטאות במאמץ רב,מחשבות על קיום והישרדות,עומס בעבודה והתמקדות בקריירה והישגיות ששואבות מהאדם כוח ואנרגיה עצומים.המתח והסטרס הגדול בימי הקורונה,עוד סגר,עוד בידוד,השהיה עם הילדים ששואבת ולוקחת אנרגיות רבות.

כלים
עיסוי רקמות עמוק
עיסוי רקמות עמוק

אנשים לוקחים המון על עצמם,התעסקות אינטיסיבית בפרנסה,עבודות שמתבטאות במאמץ רב,מחשבות על קיום והישרדות,עומס בעבודה והתמקדות בקריירה והישגיות ששואבות מהאדם כוח ואנרגיה עצומים.המתח והסטרס הגדול בימי הקורונה,עוד סגר,עוד בידוד,השהיה עם הילדים ששואבת ולוקחת אנרגיות רבות.כל זה מבלי שנזכיר את אימוני הכושר,רקדנים,מתעמלים,רצי מרתון,רכיבה על אופניים,טריאתלון,איש הברזל, וקבוצות רצים יפנו לעיתים קרובות לעיסוי רקמות עמוק על מנת לתחזק את השרירים ולמנוע פציעות ספורט.אנשים אשר עובדים פיזית קל וחומר אם זה מלווה במשקלים כבדים,עשויים להרגיש את עומס השרירים בגוף כתוצאה מעומס בלתי נגמר.חשוב לעצור ולו לרגע ולתת לגוף את האתנחתא,לטפל בכל שריר ושריר כדי שנקבל כוח להמשך ונשמור על תקינות הגוף מבלי לפגוע באיברים שנשלם עליהם ביוקר גם נפשי וגם פיזי .

מה זה עיסוי רקמות עמוק?

מסתבר שרוב המטופלים המגיעים לטיפול אינם באמת מבינים מהו עיסוי רקמות עמוק דבר שכבר מתבטא בשיחת הטלפון כולם רוצים עיסוי חזק ואינטיסיבי וחשוב להבין מהו עיסוי חזק? מה קורה לאחר טיפול?למי זה מתאים?האם המטופל עובר עיסויים קבועים או שבכלל זוהי הפעם הראשונה.ישנם הרבה פרמטרים שצריך להתאים את המטופל לטיפול והאם זה באמת סוג הטיפול המתאים עבורו.

עיסוי רקמות עמוק נקרא גם בשם deep tissue massage מתאים לספורטאים,רצים,מתאמני חדר כושר,רקדנים,התעמלות אומנותית,מחול ותנועה,אנשים אשר עובדים בעבודות פיזיות,רכיבה על אופניים או אנשים שעובדים שעות ארוכות על מחשב. עיסוי רקמות עמוק משמש בעיקר לטיפול בבעיות שלד ושריר,למשל פציעות ספורט בעזרת לחץ המופעל על השרירים,גידים,מפרקים,רקמות,רקמות חיבור ונועד לעזור במצבים של פציעות ודלקות ולהפחית את המתח בשרירים וברקמות.

עיסוי רקמות עמוק הינו עיסוי אל השכבות העמוקות של השרירים,מבוצע על ידי כניסת אגודלים,שורש כף היד,מפרקי האצבעות,מרפקים ואמות אל שכבת השריר העמוקה.מטרת העיסוי לשחרר ולפרק חומצות ולהגדיל מיטוכונדריה (הפקת אנרגיה חדשה ) איבר האחראי על הפקת אנרגיה דבר שיעזור בכוח ואנרגיה.

בעיסוי רקמות עמוק,מתבצע טיפול לרקמת פאסיה אשר תפקידה לחבר בין שרירים,לאפשר את התנועות,תפקידה של הרקמה שמירה על המפרק,תנועתיות רחבה ולהפחית המתח בעמוד שדרה, מפרק תקין יביא לתוצאות ספורטיבית מעולות ושרירים משוחררים .

DSC 0049 5db72


טיפול במפרק פאסיה תורם לשמירה על הבריאות,שיפור הסימטריה ואיזון הגוף,זרימת דם מוגברת זאת אומרת התאוששות מהירה אחרי פעילות ספורטיבית מוגברת,הופעה מופחתת של סימני מתיחה וצלוליט,מניעת פציעות אצל ספורטאים,ביצועי ספורט משופרים.
הטכניקה בעיסוי לספורטאים ליטוף,לישה,חיכוך,תיפוף קצבי להזרמת הדם,כלי הקשה,טריגר פוינט(נקודות מעורות כאב)רטט ומתיחות לשרירים.
כל הטכניקות האלה עוזרות לגופם של ספורטאים להגיע לביצועים טובים יותר,מניעת פציעות ספורט,והתאוששות מהירה אחרי אימונים קשים ואינטיסיבים.

עיסוי רקמות עמוק נמשך 60 דק',בחלק מהאזורים בהפעלת הלחץ ייתכנו כאבים בגלל הכניסה העמוקה אל השרירים העמוקים,המטפל יכוון אותך כיצד לנשום אל האזור הכואב ולהכיל את הטיפול.
לאחר העיסוי תחושו שחרור עצום,קלילות בשרירי הגוף ותנועה רחבה,גם הנשימה תהיה קלילה.מבחינת תופעות לוואי או מה שנקרא ריאקציה התגובה של הגוף לעיסוי ייתכן כאב בעקבות הלחץ שהופעל בעיסוי כאב זה עובר עד 72 שעות.

מחקרים עיסוי רקמות עמוק

מחקר אשר התבצע בחודש מאי 2016 ע"י אוניברסיטת אוקספורד באנגליה,מצא כי טיפולי עיסוי רקמות עמוק עשוי להביא לשיפור לאנשים אשר סובלים מכאבים.הממצאים קובעים כי יש להציע למטופל/ת טיפול בעיסוי לצורך הפגת כאב ומניעת פציעות.המחקר הגיע למסקנה כי טיפול בעיסוי מועיל לתוצאות ספורט ושיפור בתפקוד הגוף.שיפור תפקוד הגוף מתבטא בהגדלת טווח השרירים וצמיחתם מחדש של מיטוכונדריה,איבר קטןננאשרנתפקידו הוא הפקת אנרגיה,בעצם זהו תחנת כוח של התא האחראית להמרת חומרים מזינים לאנרגיה שימושית.

עבור ספורטאים פעילים ותחרותיים אנרגיה היא העוצמה,דבר זה מביא לתוצאות רבות וטובות ושיפור יכולות ספורטאים.המחקר מצא,כי עיסוי רקמות עמוק,הגדיל את המיטוכונדריה החדשה יותר מאשר פעילות גופנית ללא עיסוי,שיפור טווחי תנועה ומקטין את זמן ההחלמה בין אימונים,קל וחומר אם מדובר בתחרויות אשר קרובות זה לזו.