תורת הרפואה הסינית היא תורת עתיקת יומין אשר היא מלווה את האנושות מזה אלפי שנים. הבסיס של הדברים הוא הטענה שהאדם זקוק לאיזון נכון בין הגוף לבין הנפש. כאשר ישנו איזון כזה יחד עם הרמוניה של האדם עם עצמו הוא מצליח לרפא את עצמו ולטפל באופן טבעי בכאבים ושאר תחלואות. יש לגוף יכולת מדהימה לרפא את עצמו, רפואה סינית מחזירה לגוף את היכולות שאבדו לו ומחזירה את זרימת האנרגיה בגוף למצב תקין.

כלים
רפאל רוזנסקי - מטפל ברפואה סינית
רפאל רוזנסקי - מטפל ברפואה סינית

רפואה סינית מתבססת על הטענה שבגוף האדם זורמת אנרגיה (אנרגיית צ'י) בערוצים שנקראים מרידיאנים. כאשר האנרגיה זורמת בצורת תקינה, חופשית ומאוזנת האדם מרגיש טוב ומערכות הגוף מתפקדות בצורה תקינה. שיבושים או חסימות בזרימת האנרגיה הזו יגרמו לחולי וכאבים. הזרימה של האנרגיה מושפעת מבעיות רגשיות, תזונה לא נכונה, אורח חיים עשיר במתחים ועוד. טיפולי רפואה סינית ניתנים מתוך מטרה להחזיר את זרימת האנרגיה למצב תקין ואף לשפר אותה.

רפואה סינית מאבחנת

כל מטופל שפונה לקבל טיפול במסגרת של רפואה סינית יתבקש לעבור תחילה תהליך של אבחון. המטפל יבקש מהמטופל לספר לו על הבעיה הרפואית, התסמינים, הרקע, הטיפולים שהוא עובר או עבר ברפואה הקונבנציונלית ובמסגרת של רפואה סינית. בחלק מהמקרים יבצע המטפל גם בדיקה של הלשון, בדיקת דופק ואבחנת פנים. הלשון היא השריר היחיד בגוף האדם שאינו מכוסה ברקמות כך שהוא מהווה על פי הרפואה הסינית אמצעי לאבחון ומפה של הגוף כולו.

טכניקות טיפול עיקריות

דיקור סיני מהווה שיטת טיפול מובילה בתחום הרפואה הסינית. את הדיקור מבצעים מטפלים שעברו הסמכה תוך שימוש במחטים דקות, חד פעמיות וסטריליות. טיפולי הדיקור מומלצים במקרים של כאבים אורתופדיים, בעיות שינה, מחלות עור, אלרגיות, בעיות פוריות, מחלות של מערכת הנשימה, שיבושים בפעילות של בלוטת התריס, כאבי מחזור, תופעות גיל המעבר ועוד. הטיפולים ניתנים במתכונת של סדרת טיפולים כאשר ניתן טיפול אחת לשבוע או אחת לשבועיים. רפואה סינית בכלל ודיקור סיני בפרט משמשים גם כרפואה מונעת.

טכניקת טיפול נוספת מתוך הרפואה הסינית היא טווינה. מדובר בטכניקת עיסוי עתיקה שמקורה בסין. טיפולי טווינה חיוניים לטיפול בפריצות דיסק, כאבי גב תחתון, כאבים בצוואר, כאבי רגליים, כאבים בשכמות, כאבים בשורש כף היד, כאבים באצבעות, דורבן, כתף קפואה, נקע בקרסול ועוד. לרוב, ההקלה בכאב מופיעה כבר במהלך הטיפול או מיד אחריו. גם טיפול זה ניתן על ידי מטפלים שעברו הכשרה והוסמכו.