כ70 אחוזים מיהודי ספרד, גורשו לפורטוגל. לאחר ששהו אותם היהודים פרק זמן כלשהו בפורטוגל, הם גורשו גם מפורטוגל ונאלצו לנוע ולנדוד בעולם. חלקם הגיעו בסופו של דבר לארץ ישראל ושם בנו את ביתם וחלקם השתקעו באזורים שונים בחוץ לארץ.

כלים
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

מרבית צאצאי יהודי ספרד המתגוררים כיום בארץ, אשר יכולים להוציא דרכון ספרדי מתוקף היותם צאצאים ליהודים הללו, הם גם יהודים אשר יכולים להוציא דרכון פורטוגלי ולקבל אזרחות פורטוגלית יחד עם איזי נשיונליטי.

אם אתה צאצא ליהודי ספרד ואתה סבור כי בשלב מסוים אבות אבותיך גורשו לפורטוגל ומשם גורשו שוב, הרי שתהיה באפשרותך לקבל אזרחות פורטוגלית. הקשת בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית זהו דבר הרלוונטי לכל יהודי בעל המסמכים המתאימים המעידים על היותו צאצא ליהודי פורטוגל שגורשו. מדובר בתהליך בירוקרטי ארוך ומורכב ולכן, כדאי מאוד להיעזר בתהליך זה בליווי וסיוע של אנשי מקצוע העוסקים בתחום.

כיצד תקבל אזרחות פורטוגלית

כאמור, אם אתה יהודי אשר יכול להעיד כי אתה צאצא ליהודים שגורשו מפורטוגל, הרי שעליך לקבל הכרה בכך משלטונות פורטוגל על ידי קבלת אזרחות פורטוגלית.

 על אף שגם הוצאת אזרחות פורטוגלית מהווה תהליך ארוך ובירוקרטי, הרי שיחסית לתהליכים השונים הרלוונטיים לקבלת אזרחות כזו או אחרת, מדובר בתהליך קל ונוח יותר.

 שלטונות פורטוגל מעניקים לא מעט הקלות ליהודי פורטוגל המגישים בקשה לאזרחות פורטוגלית כיום.

 לכן, ראשית כל, אם אתה תוהה אם כדאי לך להתחיל בתהליך זה, הרי שהתשובה היא כן.

מדובר בתהליך אשר ידרוש ממך שליחת מסמכים המעידים על היותך שייך לצאצאי יהודי פורטוגל אשר גורשו מפורטוגל, לקהילה היהודית בפורטוגל.

המסמכים חייבים להיות מתורגמים לפורטוגלית ומלווים באישור נוטריוני המעיד על אמתותם.

 הקהילה היהודית בפורטוגל תבחן את המסמכים הללו ותחליט האם יש עילה לדבריך ואתה אכן שייך למגורי פורטוגל מבחינה משפחתית.

במידה והקהילה היהודית תאשר זאת, יהיה באפשרותך לעבור לשלב הבא.

ומה בשלב הבא?

לאחר האישור שתקבל מהקהילה היהודית מפורטוגל, אשר יעיד כי אתה אכן שייך לצאצאי יהודי פורטוגל אשר גורשו מפורטוגל- האישור ישלח לשלטונות בפורטוגל.

לאישור זה תידרש לצרף תעודת לידה, תעודת נישואין במידה ויש, תעודת יושר, צילום דרכון ישראלי, אישור על שינוי שם במידה ורלוונטי ועוד.

לאחר שהשלטונות יבחנו את כלל המסמכים הללו, הרי שהם יאשרו לכם את הבקשה לאזרחות פורטוגלית.  מדובר בתהליך בירוקרטי אשר יכול להיות מורכב ותובעני אם הוא נעשה באופן עצמאי, ללא ליווי של אנשי מקצוע העוסקים בתחום זה.

מדוע כדאי להיעזר באנשי מקצוע לצורך בקשת אזרחות פורטוגלית

על אף שתהליך בקשת אזרחות פורטוגלית הוא ללא ספק תהליך שכל אדם יכול לבצע באופן עצמאי, הרי שעל מנת שהתהליך יהיה יעיל, ממוקד יותר וכמובן, קצר וקל יותר, הרי שכדאי מאוד להיעזר באנשי מקצוע העוסקים בתחום זה.

כיום ניתן למצוא מגוון חברות ואנשי מקצוע פרטיים, העוסקים בתחום הסיוע והליווי בכל מה שכרוך בתהליך בקשת אזרחות פורטוגלית.

כאשר בוחרים באנשי המקצוע הנכונים, ניתן ליהנות מאזרחות פורטוגלית תוך זמן קצר, במינימום מאמץ והשקעה מצדכם.