אמנם אנחנו נקראים 'הציבור הרחב', אמנם אנחנו שייכים למדינה אחת ומתוארים כאזרחיה, אך אין זה אומר שבתוך תוכנו אנחנו לא מחולקים לקהילות קטנות. כל קהילה מחזיקה בתוכה מכנה משותף המאגד את כלל הקהילה ובכך עוזר למנף את המעמד של אותה הקהילה הן מבחינה ציבורית והן מבחינה אישית.

כלים
קבוצת צרכנות
קבוצת צרכנות

 

כאשר קהילות קטנות ושונות מחליטות לשרת את עצמן בתוכן, אט אט קמים מועדני צרכנות המיועדים ספציפית לקהילה אחת. הנה 3 דוגמאות למועדני צרכנות אשר תורמים ומעניקים לקהילה שלהם את המרב-

 

'חבר'

מי שלא שמע על מועדון הצרכנות 'חבר' בחייו? מועדון הצרכנות של 'חבר' הוא למעשה מועדון השייך לקהילת משרתי הקבע והגמלאים של צבא ההגנה לישראל. 'חבר' פועלת למען הציבור הפרטי שלה למגוון הטבות והנחות הקשורות לכל מערך חייהם. בין אם להם אישית או לבני משפחותיהם. כמו כן, מועדון הצרכנות 'חבר' מקים פעמיים בשנה יריד המאפשר לכל מחזיקי כרטיס האשראי של המועדון לקבל הנחות משמעותיות הן במוצרי אלקטרוניקה, פנאי, אופנה ועוד. חוק הברזל של המועדון הוא לתת חזרה לאלה המגנים אל המדינה ועל אזרחיה, כמה שרק אפשר.

'עדיף'

מועדון צרכנות כ'עדיף' הוא אחד המועדונים החשובים ביותר שנולדו בשנים האחרונות. זהו מועדון צרכנות המעניק הטבות והנחות לאנשים נכים ואנשים עם מוגבלויות שונות אשר נעזרים במכשירי עזר כאלה ואחרים וזקוקים להנגשה יומיומית לדברים שעבור אחרים אולי יראו פשוטים וקלים לעשייה. מועדון הצרכנות 'עדיף' נאבק בפער השוויוני ומעניק לעמיתיו הטבות והנחות במגוון תחומים אשר נוגעים בכל פן בחייהם ומאפשרים להם להתנייד וליהנות מהחיים מבלי להרגיש את הצורך בעזרה.

ארגון המורים

בטח כבר הבנתם למי המועדון הזה פונה. הרמז העבה הוא למורים. ארגון המורים מעניק למורי מדינת ישראל הטבות, להם ולבני משפחותיהם, במגוון תחומים, ממש כמו מועדני הצרכנות שדיברנו עליהם מעלה. לארגון המורים קיימים חבורת זמר וקבוצות ספורט שונות, דבר המוסיף את תחושת ההשתייכות לארגון זה. מועדון הצרכנות של ארגון המורים דואג לסדר למורי המדינה הטבות והנחות החל מהופעות המגיעות מחו"ל דרך טיולים מאורגנים בארץ ועד להלבשה עבור הילדים שלהם ועבורם. הערך המוסף במועדון זה, כיוון שבכל זאת מדובר במורים, הוא שכמעט בכל דבר שתבחרו יהיה קיים ערך מוסף. ככה זה כשאפשר ללמוד מכל דבר.

כמו שבטח כבר הבנתם, מועדוני צרכנות לרוב נחוצים עבור קהילות שונות אשר כיחיד לא יוכלו להשמיע את קולם או לקבל תמיכה ממקור לא ממשלתי. זכות ההכרה באותן קהילות דרך מועדוני צרכנות היא זכות גדולה וכיף לדעת שיש אנשים אשר כל ייעודם הוא לעזור ולמנף את תחושות ויכולות הקהילות אשר בהם הם נמצאים. כמה כיף שיש מי שדואג לכם.